Πέντε κατασκευαστικοί όμιλοι και κοινοπραξίες θα παραμείνουν στο «παιχνίδι» της διεκδίκησης της ΣΔΙΤ σύμβασης για τα Δικαστικά Μέγαρα Κρήτης αξίας 70 εκατ. ευρώ. Όπως αποφάσισε το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, προχωρούν στην επόμενη φάση της διαδικασίας (ανταγωνιστικό διάλογο) και οι 5 «μνηστήρες» που είχαν δώσει το παρών στο αρχικό στάδιο της εκδήλωσης ενδιαφέροντος, δηλαδή οι ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις (όμιλος ΕΛΛΑΚΤΩΡ), INTRAKAT, ΑΒΑΞ και Μυτιληναίος με ΑΤΕΣΕ, όπως πρόσφατα, άλλωστε, είχε αποκαλύψει το insider.gr.
Πρόκειται για τα έργα της ανέγερσης Δικαστικού Μεγάρου Ηρακλείου και της ανακατασκευής του Δικαστικού Μεγάρου Ρεθύμνου, προϋπολογισμού 70 εκατ. ευρώ. Στο νέο Δικαστικό Μέγαρο Ηρακλείου μεικτής επιφάνειας 24.550 τ.μ., προβλέπεται να στεγασθεί το σύνολο των δικαστικών λειτουργιών της πόλης: Εφετείο, Εισαγγελία Εφετών, Εισαγγελία Πρωτοδικείου, Διοικητικό Πρωτοδικείο, Ειρηνοδικείο, Πρωτοδικείο και Πταισματοδικείο. Η ανακατασκευή του υφιστάμενου Δικαστικού Μεγάρου Ρεθύμνου συνολικής επιφάνειας 3.035 τ.μ. περιλαμβάνει την αναδιαμόρφωση των εσωτερικών χώρων με εργονομικά κριτήρια, που αφορούν στα γραφεία του προσωπικού, τις αίθουσες των ακροατηρίων, την αρχειοθέτηση του δικαστικού υλικού, καθώς και στις Η/Μ εγκαταστάσεις, με στόχο τον εκσυγχρονισμό και την αναβάθμιση της ενεργειακής αποδοτικότητας του κτιρίου.
Τα ανωτέρω Δικαστικά Μέγαρα θα κατασκευαστούν (Δικαστικό Μέγαρο Ηρακλείου) ή ανακατασκευαστούν (Δικαστικό Μέγαρο Ρεθύμνου) έτσι ώστε να πληρούν τις αρχές του «βιοκλιματικού σχεδιασμού», να είναι μηδενικής κατανάλωσης ενέργειας, να έχουν μηδενικό περιβαλλοντικό αποτύπωμα, με άριστη ενεργειακή συμπεριφορά του κτιρίου και να υιοθετούν πρακτικές που αφορούν στην εξοικονόμηση κατανάλωσης ενέργειας, ενώ προβλέπεται η χρήση αυτοπαραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας (ΑΠΕ). Θα παρέχουν αυξημένη ασφάλεια για το προσωπικό και τους επισκέπτες, σε κάθε περίπτωση κρίσης ή απειλής, ευελιξία σε μελλοντικές εσωτερικές διαρρυθμίσεις και πλήρη προσβασιμότητα σε ΑμεΑ.
Πάντως, όπως και παλιότερα έχει αναδείξει το insider.gr, στο αρχικό πλάνο προβλέπονταν και η ανέγερση δικαστικού μεγάρου στα Χανιά, όμως, στην πορεία έγινε απάλειψη από το αντικείμενο του έργου αυτού του κτηριακού project, καθώς υπήρχε πρόβλημα με την χωροθέτηση δεδομένου ότι υπήρχαν ζητήματα (δασικά, ιδιοκτησιακά) με την έκταση στην οποία αναμένονταν να ανεγερθούν οι δικαστικές αίθουσες στην πόλη. Κατά συνέπεια, άλλαξαν τα δεδομένα και έμεινε εκτός ΣΔΙΤ το Δικαστικό Μέγαρο Χανίων.