Μεγάλες χρονικές καθυστερήσεις, που φτάνουν ακόμα και ένα χρόνο από την ώρα της πιστοποίησης των έργων, καταγράφονται στις πληρωμές του δημοσίου προς τις κατασκευαστικές εταιρείες. Όπως ανέφερε χθες o πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Γιώργος Περιστέρης, στο περιθώριο των εγκαινίων των ενοποιημένων 136 χλμ. του αυτοκινητοδρόμου Ε65 (Κεντρικής Ελλάδας), τα έργα προχωρούν γιατί οι εταιρείες «βάζουν πλάτη».
Όπως αναφέρουν σχετικές πληροφορίες, οι καθυστερούμενες πληρωμές του δημοσίου για έργα που έχουν ολοκληρωθεί και πιστοποιηθεί έχουν φτάσει και στο επίπεδο των 400 εκατ. ευρώ. Σε σχέση με τον τομέα Παραχωρήσεων (ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Παραχωρήσεις), επανέλαβε, επί της ουσίας, ότι αναφορικά με το ενδεχόμενο για είσοδο στο ΧΑ δεν υπάρχουν συγκεκριμένες αποφάσεις στην παρούσα φάση, ενώ θυμίζουμε ότι και παλιότερα ο επικεφαλής του ομίλου είχε σημειώσει ότι είναι ανοιχτό κάθε ενδεχόμενο για χρηματοοικονομική αξιοποίηση αυτών των assets.
Η πώληση της ΤΕΡΝΑ Ενεργειακής
Ο ισχυρός άνδρας του ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, σε σχέση με την κυοφορούμενη συμφωνία πώλησης της ΤΕΡΝΑ Ενεργειακής, δεν θέλησε να δώσει πληροφορίες και να κάνει προβλέψεις, σημειώνοντας ότι «πάει καλά» και αποφεύγοντας να πει αν θα έχουμε νεότερα πριν το Πάσχα. Υπενθυμίζεται ότι, βάσει πληροφοριών, η διοίκηση της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ διαπραγματεύεται την πώληση της Ενεργειακής με το fund Masdar των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων.
Τι συμβαίνει με τις οδικές παραχωρήσεις
Όσον αφορά στο μεγάλο έργο της σύμβασης παραχώρησης (Χανιά – Ηράκλειο) του Βορείου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ), για τον οποίο η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ έχει ανακηρυχθεί ανάδοχος, προϋπολογισμού 1,8 δισ. ευρώ, εμφανίστηκε προβληματισμένος για τις προσφυγές από τοπικούς Δήμους όσον αφορά στη χάραξη του αυτοκινητόδρομου και σημείωσε πως δεν είναι σε θέση να εκτιμήσει πότε θα υπογραφεί. Για την πρόβλεψη της συμβολής με 90 εκατ. του Ταμείου Ανάκαμψης στη χρηματοδότηση της παραχώρησης του ΒΟΑΚ σημείωσε ότι υπάρχει σε εξέλιξη προσπάθεια της κυβέρνησης να μην χαθεί, παρά το ασφυκτικό χρονοδιάγραμμα, δεδομένου ότι τα έργα που χρηματοδοτούνται από το ΤΑΑ θα πρέπει να ολοκληρωθούν τον Ιούνιο του 2026.
Για την πιθανότητα να εισέλθουν στην εταιρεία της νέας παραχώρησης της Αττικής Οδού και άλλοι φορείς, ο επικεφαλής της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ είπε πως δεν το αποκλείει, έχουν γίνει προτάσεις, αλλά προς το παρόν δεν υπάρχει καμιά σκέψη. Υπενθυμίζεται ότι η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ θα αναλάβει τη λειτουργία και συντήρηση του αστικού αυτοκινητοδρόμου με τη λήξη της υφιστάμενης (τον Οκτώβριο του 2024, έχοντας ανακηρυχθεί ανάδοχος, σε σχετικό διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ, με προσφορά 3,27 δισ. ευρώ. Ως γνωστόν, ο όμιλος επίσης έχει συμφωνήσει με τις 4 συστημικές τράπεζες, Εθνική, Πειραιώς, Eurobank και Alpha τη συμμετοχή τους ισόποσα (από 650 εκατ. ευρώ) σε δάνειο 20ετούς διάρκειας, συνολικού ύψους 2,7 δισ. ευρώ.
Ο ίδιος ανέφερε επίσης πως δεν βλέπει κάποια κινητικότητα από την πλευρά της κυβέρνησης σε σχέση με τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού προς Λαύριο, Ραφήνα και Λ. Βουλιαγμένης και την πρότυπη πρόταση που έχει κατατεθεί από την κοινοπραξία των ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις – ΑΒΑΞ. Ιδίως, δε, ως προς την επέκταση της Λ. Βουλιαγμένης η οποία είναι άμεσα συνδεδεμένη με τον έργο του Ελληνικού, όπου προβλέπεται επιπλέον επιβάρυνση της κυκλοφορίας όταν ολοκληρωθούν οι βασικές αναπτύξεις του, εξέφρασε και αυτός τη απορία του γιατί δεν υπάρχει το ενδιαφέρον που θα έπρεπε από διάφορους φορείς.
Δεν αγοράζει επιπλέον ποσοστό στην «Ολυμπία Οδό»
Σχετικά με την αποχώρηση της Hochtief από την παραχώρηση της Ολυμπίας Οδού (διαθέτει το 17%), την οποία αποκάλυψε το insider.gr το περασμένο Σάββατο, είπε ότι η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ δεν ενδιαφέρεται να αγοράσει το ποσοστό που της αναλογεί. Αντίθετα σύμφωνα με πληροφορίες το ποσοστό της θα το μοιραστούν οι υπόλοιποι μέτοχοι, δηλαδή η γαλλική Vinci Concessions, η ΑΒΑΞ Παραχωρήσεις και η ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις.