Σημαντική αύξηση μεγεθών κατέγραψε το 2023 η εταιρεία Tetra Pak Hellas που ηγείται στον κλάδο της επεξεργασίας τροφίμων και συσκευασίας προϊόντων και έχει ήδη συμπληρώσει 40 χρόνια εμπορικής δραστηριότητας στην Ελλάδα.
Ειδικότερα, όπως προκύπτει από τις οικονομικές καταστάσεις της εταιρείας που καταχωρήθηκαν πρόσφατα στο ΓΕΜΗ, ο κύκλος εργασιών για τη χρήση 2023 αυξήθηκε στα 60,91 εκατ. ευρώ έναντι 48,94 εκατ. ευρώ το 2022, ενώ τα μικτά κέρδη εκμεταλλεύσεως ανήλθαν στο ποσό των 8,44 εκατ. ευρώ από 7,70 εκατ. ευρώ στην αμέσως προηγούμενη χρήση. Τα δε προ φόρων κέρδη αυξήθηκαν στα 3,33 εκατ. ευρώ το 2023 έναντι 1,91 εκατ. ευρώ έναν χρόνο νωρίτερα.
Πού αποδίδεται η αύξηση του τζίρου
Ο τομέας της υλικών συσκευασίας (χάρτινες συσκευασίες, καπάκια, καλαμάκια κλπ) και ανταλλακτικών που αποτελεί το 80,29% του κύκλου εργασιών της χρήσης 2023 παρουσίασε αύξηση κατά 18,97%, αγγίζοντας τα 48,90 εκατ. ευρώ.
Ο τομέας της πώλησης υπηρεσιών συντήρησης μηχανημάτων παρουσίασε αύξηση κατά 19,25% φτάνοντας στα 4,99 εκατ. ευρώ.
Ο τομέας της πώλησης εμφιαλωτικών μηχανών , των μηχανημάτων επισυσκευασίας (όπως καπακιέρες πακεταριστικά, μηχανές συσσώρευσης πακέτων και περιτυλίγματος κτλ) και του εξοπλισμού επεξεργασίας τροφίμων (συγκροτήματα θερμικής επεξεργασίας, μονάδες ανάμιξης, συγκροτήματα διήθησης, ομογενοποιητές, διαχωριστήρες, μηχανήματα παραγωγής και συσκευασίας παγωτού, μονάδες καθαρισμού κτλ) παρουσίασε αύξηση κατά 91,87%, αγγίζοντας τα 7,00 εκατ. ευρώ.
Οι προοπτικές για το 2024
Όπως προβλέπει η διοίκηση, για το 2024 η εταιρεία αναμένεται να έχει την ίδια πορεία με το 2023 χωρίς ιδιαίτερες μεταβολές στον κύκλο εργασιών της, στον τομέα των υλικών συσκευασίας, ανταλλακτικών και υπηρεσιών.
Στα τέλη του 2023 η εταιρεία απασχολούσε 47 άτομα προσωπικό.
Κορυφαίο πελατολόγιο
Οι πελάτες της Tetra Pak Hellas δραστηριοποιούνται στον τομέα της παρασκευής και εμπορίας τροφίμων, διαθέτοντας πολυετή εμπειρία και τεχνογνωσία.
Όπως έχει ήδη γράψει το insider.gr, στους πελάτες με τους οποίους συνεργάζεται η εταιρεία συγκαταλέγονται όλοι οι ισχυροί «παίκτες» που δραστηριοποιούνται στις κατηγορίες του γάλακτος και των χυμών, όπως η Coca Cola 3E, η Ελληνικά Γαλακτοκομεία (Όλυμπος), ΜΕΒΓΑΛ, ΦΑΓΕ, Κρι Κρι, ΔΕΛΤΑ, Friesland Campina (ΝΟΥΝΟΥ).
Στην κατηγορία άλλωστε του γάλακτος υψηλής παστερίωσης στην Ελλάδα η Tetra Pak κατέχει ένα μερίδιο αγοράς της τάξης του 60%.
Παράλληλα συνεργάζεται με τη Μινέρβα για τη συσκευασία του Pummaro, ενώ διατηρεί συνεργασία και με την Ένωση Αγροτικών Συνεταιρισμών Άργους.
Οι βασικοί πυλώνες ανάπτυξης
Σε ανοιχτή γραμμή με τη μητρική εταιρεία, η Tetra Pak Ελλάς στηρίζει τη στρατηγική της έως το 2030 σε τέσσερις βασικούς πυλώνες και δη στην ποιότητα και ασφάλεια τροφίμων, τη βιώσιμη ανάπτυξη, την «αριστοποίηση» των παραγωγικών διαδικασιών, καθώς και στην καινοτομία.
Ειδικότερα, δέσμευσή της τα τελευταία 40 και πλέον χρόνια παραμένει η υπόσχεση να προστατεύει ό,τι είναι καλό, από τα τρόφιμα έως τον άνθρωπο και τον πλανήτη, συμβάλλοντας στην ανάπτυξη του κλάδου, την ασφάλεια τροφίμων και τη βιώσιμη ανάπτυξη.
Η πορεία
Η Tetra Pak Ελλάς ξεκίνησε να δραστηριοποιείται στον ελληνικό χώρο το 1983, με την έδρα της να βρίσκεται επί των οδών Σωρού και Δημητσάνας στο Μαρούσι Αττικής.
Από τη δεκαετία του 1980 μέχρι και σήμερα η εταιρεία έχει εξελιχθεί σε έναν από τους μεγαλύτερους προμηθευτές συστημάτων συσκευασίας γάλακτος, χυμών, αναψυκτικών και πολλών άλλων προϊόντων.
Το 1991 δε η δραστηριότητα της εταιρείας επεκτάθηκε και στα μηχανήματα επεξεργασίας υγρών τροφίμων, τον μηχανολογικό εξοπλισμό μονάδων επεξεργασίας τροφίμων και παραγωγής τυροκομικών προϊόντων.