Σε σημαντική αύξηση των μεριδίων της στη διεθνή αγορά προσβλέπει η εταιρεία φυσικών καλλυντικών Apivita, προσδοκώντας να δώσει ώθηση στην κερδοφορία της μέσω των περαιτέρω ισχυροποίησης της εξαγωγικής της δραστηριότητας.
Καθώς δε η εξαγωγική δραστηριότητα της εταιρείας αποκτά ολοένα και μεγαλύτερη δυναμική, στρατηγικό στόχο της διοίκησης αποτελούν πλέον οι αγορές της Ασίας και της Λατινικής Αμερικής. Οι εξαγωγές αντιστοιχούν στο 38% του κύκλου εργασιών της και κατευθύνονται σε περισσότερες από 50 χώρες σε ολόκληρο τον πλανήτη.
Παράλληλα, κατά την προσπάθεια εισόδου σε νέες διεθνείς αγορές, όπως Τσεχία, Σερβία, Βραζιλία, Κίνα, Ουγγαρία, Γαλλία, Χιλή κ.α, αναπτύσσονται νέα πρωτοποριακά προϊόντα και βελτιώνεται περαιτέρω η ποιότητα προϊόντων και υπηρεσιών με τελικό στόχο τη διεθνή ανάπτυξη και την ενίσχυση της εξωστρέφειας της εταιρείας.
Όπως αναφέρεται στις τελευταίες οικονομικές καταστάσεις της Apivita που καταχωρήθηκαν στο ΓΕΜΗ πριν από μερικά 24ωρα, η εταιρεία έχει πλέον παγιωθεί σε θέση ανάπτυξης και στοχεύει, μέσα από ένα βελτιωμένο πλάνο για το 2024, στη συνέχιση της κερδοφορίας των προηγούμενων ετών, διασφαλίζοντας παράλληλα ότι θα είναι σε θέση να αντιμετωπίσει τις όποιες δύσκολες συνθήκες προκαλούνται από το μακροοικονομικό περιβάλλον.
Στοίχημα η ενδυνάμωση του e-commerce
Πέραν της περαιτέρω ενίσχυσης της παρουσίας της στον διεθνή χάρτη μέσω των εξαγωγών, στρατηγική προτεραιότητα για την Apivita αποτελεί και η ενδυνάμωση του e-commerce.
Όπως άλλωστε εξηγούσαν στελέχη της εταιρείας στους δημοσιογράφους τον περασμένο Μάρτιο, η Apivita ποντάρει πολλά στην ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου, το οποίο κυμαίνεται κοντά στο 10% του κύκλου εργασιών της εταιρείας. Μάλιστα, έθεταν ως κυρίαρχο στόχο τον διπλασιασμό αυτού του ποσοστού.
Αύξηση 14% στον κύκλο εργασιών, άνοδος 28% στα κέρδη
Σύμφωνα με την οικονομική έκθεση, το 2023 η Apivita εμφάνισε κύκλο εργασιών ύψους 57,88 εκατ. ευρώ, καταγράφοντας αύξηση κατά 14% σε σχέση με την προηγούμενη χρήση. Μια αύξηση η οποία ξεπέρασε τον αρχικό στόχο και προήλθε από τη βελτιωμένη εγχώρια απόδοση καθώς και από νέες αγορές.
Τα έξοδα διάθεσης της εταιρείας αυξήθηκαν κατά 11% και τα έξοδα διοίκησης κατά 14%. «Ένα μεγάλο μέρος αυτής της αύξησης οφείλεται στη στρατηγική απόφαση της εταιρείας να αλλάξει τον τρόπο διανομής των προϊόντων της στο εσωτερικό της χώρας, στοχεύοντας σε μακροπρόθεσμα μελλοντικά οφέλη από την αποτελεσματικότερη διαχείριση των αποθεμάτων και τη βελτίωση της ποιότητας και της ταχύτητας των υπηρεσιών. Η αλλαγή αυτή οδήγησε προσωρινά σε αυξημένα έξοδα αποθήκευσης και διανομής για τη χρήση αυτή», σημειώνεται στις οικονομικές καταστάσεις. Επίσης, η εταιρεία στην προσπάθειά της για ανάπτυξη στο εξωτερικό προχώρησε σε αύξηση των εξόδων προβολής και διαφήμισης στα επίπεδα των 4,48 εκατ. ευρώ από 4,10 εκατ. ευρώ.
Τα καθαρά προ φόρων κέρδη διαμορφώθηκαν στα 2,42 εκατ. ευρώ έναντι 1,89 εκατ. ευρώ στην αμέσως προηγούμενη χρήση, καταγράφοντας αύξηση 28%, ενώ το σύνολο της καθαρής θέσης της εταιρείας ανήλθε στα τέλη του 2023 στα 31,68 εκατ. ευρώ από 29,91 εκατ. ευρώ στην προηγούμενη χρήση.
Χρονιά αλλαγών το 2023
Η διοίκηση χαρακτηρίζει μεν χρονιά αλλαγών το 2023, επισημαίνει δε ότι «αυτό δεν εμπόδισε την εταιρεία από το να συνεχίσει επιτυχώς την ανάπτυξη πετυχαίνοντας κερδοφόρα αποτελέσματα για ακόμα μία συνεχόμενη χρονιά αλλά και διψήφιο ρυθμό ανάπτυξης των πωλήσεών της».
Τον Ιούλιο του 2023, η Apivita καλωσόρισε τον νέο της CEO, Marc Toulemonde, ο οποίος έχει μεγάλη εμπειρία στον χώρο των καλλυντικών και ήρθε με νέες ιδέες για να δώσει ώθηση στα επιχειρηματικά πλάνα της εταιρείας.
Παράλληλα, τον Οκτώβριο του 2023 ξεκίνησε στις εγκαταστάσεις της εταιρείας στο Μαρκόπουλο η παραγωγή προϊόντων άλλων συνδεδεμένων εταιρειών του ομίλου. «Το γεγονός αυτό ενισχύει τον ρόλο της εταιρείας μέσα στον όμιλο και καταδεικνύει την εμπιστοσύνη του ομίλου στην παραγωγική δραστηριότητά μας», αναφέρει η διοίκηση.
Τον Νοέμβριο του 2023 ολοκληρώθηκε η αλλαγή και του εγχώριου διανομέα, ολοκληρώνοντας έτσι ένα πλάνο αναδιάρθρωσης των logistics της εταιρείας που είχε ξεκινήσει από το 2022 με στόχο τη βελτίωση τόσο της ταχύτητας όσο και της ποιότητας των υπηρεσιών διανομής και αποθήκευσης.
Επιπλέον, η Apivita έχει προχωρήσει σε αναδιοργάνωση των διοικητικών γραμμών με πιο άμεσες αναφορές στην κεντρική διοίκηση, γεγονός το οποίο αναμένεται να συμβάλλει στη μείωση του διοικητικού κόστους, καθώς και στην αύξηση της αποτελεσματικότητας του οργανισμού.
Επενδύοντας τέλος σε σύστημα αποθήκευσης ενέργειας σε συνδυασμό με τα φωτοβολταϊακά στοιχεία που τοποθετήθηκαν στις εγκαταστάσεις της, στοχεύει στον έλεγχο του κόστους ενέργειας και του κόστους παραγωγής.
Η Apivita έχει έδρα στο Βιομηχανικό Πάρκο Μαρκοπούλου Μεσογαίας, ενώ από τον Δεκέμβριο του 2020 το σύνολο των μετοχών της βρίσκονται στον έλεγχο του ισπανικού ομίλου PUIG.
Η PUIG είναι ένας όμιλος που δραστηριοποιείται στο χώρο της μόδας, των αρωμάτων και καλλυντικών με διεθνή παρουσία σε 150 χώρες. Η επένδυση της PUIG στην Apivita έχει στρατηγικό χαρακτήρα, με την έδρα και τη γραμμή παραγωγής της εταιρείας να παραμένουν στην Ελλάδα.
Σήμερα, η Apivita παράγει στις βιοκλιματικές εγκαταστάσεις της πάνω από 300 φυσικά προϊόντα για την περιποίηση προσώπου, σώματος και μαλλιών, καθώς και αντηλιακής προστασίας. Η εταιρεία δραστηριοποιείται στην αγορά των φαρμακείων, του λιανεμπορίου, του ηλεκτρονικού εμπορίου (e-commerce), των ξενοδοχείων και των SPA.