Ναυτιλία: Στα ύψη και πάλι οι τιμές μεταφοράς containers  λόγω Ερυθράς Θάλασσας

Κώστας Κετσιετζής
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Ναυτιλία: Στα ύψη και πάλι οι τιμές μεταφοράς containers  λόγω Ερυθράς Θάλασσας
Σε ανοδική πορεία βρίσκονται για άλλη μια φορά τα ναύλα μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων λόγω των επιθέσεων στην Ερυθρά Θάλασσα και ενώ η ζήτηση για εμπορεύματα αυξάνεται ενόψει του καλοκαιριού.

Σε ανοδική πορεία βρίσκονται για άλλη μια φορά τα ναύλα μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων λόγω των επιθέσεων στην Ερυθρά Θάλασσα και ενώ η ζήτηση για εμπορεύματα αυξάνεται ενόψει του καλοκαιριού.

Σύμφωνα με την ναυλομεσιτική εταιρεία Xclusiv είπε ότι «οι ναύλοι εμπορευματοκιβωτίων εκτινάσσονται στα ύψη, πλησιάζοντας σε υψηλά ρεκόρ από την εποχή της πανδημίας, καθώς ο δείκτης Baltic FBX είναι στα 3.408 USD / TEU, κλείνοντας στα επίπεδα του Ιανουαρίου 2020 και βρίσκεται 150% υψηλότερα από τα επίπεδα που ήταν την τελευταία εβδομάδα του 2023». Αυτή η αύξηση των τιμών οφείλεται στην περιορισμένη προσφορά εμπορευματοκιβωτίων που προκαλείται από την αλλαγή διαδρομής γύρω από την Ερυθρά Θάλασσα και την ζήτηση που αναπτύσσεται σε πολλές περιοχές, σύμφωνα με την ανάλυση της εταιρείας.

Σύμφωνα με την ανάλυση της εταιρείας, «αυτά τα γεγονότα μοιάζουν με την κατάσταση του 2021/2022, όπου μια ξαφνική αύξηση της ζήτησης οδήγησε σε περιορισμένο αριθμό πλοίων, ελλείψεις εμπορευματοκιβωτίων, κυκλοφοριακή συμφόρηση και υψηλές τιμές spot. Φέτος, η αλλαγή στις εμπορικές διαδρομές περιόρισε τον διαθέσιμο στόλο, προκαλώντας έλλειψη εμπορευματοκιβωτίων. Η συμφόρηση είναι μέτρια αυτά τη στιγμή, αλλά μπορεί να επιδεινωθεί καθώς οι προμηθευτές ανταγωνίζονται για να βρουν χώρο.

Εν μέσω αυτής της κατάστασης τα κέρδη ρεκόρ που κατέγραψαν οι ναυτιλιακές εταιρείες πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων το πρώτο τρίμηνο του 2024 αναμένεται να συνεχιστούν και για τους επόμενους μήνες. «Οι γεωπολιτικές εντάσεις στη Μέση Ανατολή και οι επιθέσεις των Χούθι οδήγησαν στην αλλαγή της διαδρομής της Ερυθράς Θάλασσας, αυτό ήταν και το σημείο καμπής που οδήγησε τις εταιρείες μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων από απώλειες στα τέλη του 2023 σε υψηλότερους ναύλους και κέρδη. Επιπλέον, η υγιής αύξηση του όγκου συνέβαλε στην ισχυρότερη τριμηνιαία ανάπτυξη από την πανδημία», αναφέρει στην ανάλυσή της η Xclusiv.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Η ελληνική ναυπηγική βιομηχανία «ξανασυστήνεται»  στα Ποσειδώνια

gazzetta
gazzetta reader insider insider