ΜΕΤΚΑ: Το χαρτοφυλάκιο έργων και οι στόχοι για τα κέρδη – Το ΧΑ και η Bouygues

Γιώργος Παπακωνσταντίνου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
ΜΕΤΚΑ: Το χαρτοφυλάκιο έργων και οι στόχοι για τα κέρδη – Το ΧΑ και η Bouygues
«Βλέπει» λειτουργική κερδοφορία στα 25 εκατ. ευρώ το 2024 και 50 εκατ. ευρώ το 2025. Πώς μπορεί να εισέλθει στο Χρηματιστήριο. Τα ιδιωτικά έργα, η συνεργασία με τη γαλλική Bouygues. Τι συμβαίνει με Fly Over, ΒΟΑΚ, αποκατάσταση ζημιών Θεσσαλίας.

Στόχο για λειτουργική κερδοφορία στα 25 εκατ. ευρώ το 2024, ήτοι διπλάσια σε σχέση με το 2022, αλλά και… διπλασιασμό στα 50 εκατ. ευρώ το 2025 (έναντι του 2024) έχει ο όμιλος Metlen (πρώην Μυτιληναίος) όσον αφορά στον τομέα των υποδομών, που ως γνωστόν, υποστηρίζεται από την ΜΕΤΚΑ ΑΤΕ αλλά και την Μ Παραχωρήσεις.

Στην προχτεσινή παρουσίαση όσων έχουν προηγηθεί αλλά και των προοπτικών του ομίλου, ο κ. Μυτιληναίoς αναφέρθηκε και στον κατασκευαστικό βραχίονα, μέσω της ΜΕΤΚΑ ΑΤΕ και της Μ Παραχωρήσεις, σημειώνοντας ότι η μεν πρώτη χτίζει το αποτύπωμά της ενώ η δεύτερη διεκδικεί συμβάσεις σταθερού εισοδήματος. Ο Ευ. Μυτιληναίος άφησε... ανοιχτή για την εισαγωγή της ΜΕΤΚΑ στο Χρηματιστήριο, καλώς εχόντων των πραγμάτων μέσα στην επόμενη διετία, όταν και θα έχει φτάσει σε ένα μέγεθος δραστηριότητας. Εφόσον αποφασιστεί, η ΜΕΤΚΑ θα επιστέψει στο Χ.Α με υγιέστατο ισολογισμό ως αμιγώς κατασκευαστική εταιρεία.

Όπως έχει αναφέρει το insider.gr, στο τέλος του 2023, τα Κέρδη προ Φόρων, Τόκων και Αποσβέσεων (EBITDA) του νεοσυσταθέντος τομέα των κατασκευών της ΜΕΤΚΑ ΑΤΕ, μέσα από την απόσχιση του τομέα, διαμορφώθηκαν σε 18 εκατ. ευρώ το 2023 (επί συνόλου 1,014 δισ. ευρώ), σημειώνοντας αύξηση σε σχέση με το 2022 όπου τα EBITDA του τομέα είχαν ανέλθει σε περίπου 13 εκατ. ευρώ (ΜΕΤΚΑ ΑΤΕ και Μ Παραχωρήσεις). Στο τέλος του 2023, το ανεκτέλεστο υπόλοιπο των εκτελούμενων έργων υποδομών, ξεπερνούσε τα 600 εκατ. ευρώ, ενώ συμπεριλαμβανομένων των έργων που βρίσκονται σε προχωρημένο στάδιο επικείμενης συμβασιοποίησης, υπερβαίνει τα 800 εκατ. ευρώ και ίσως προσεγγίζει το 1 δις. Η αναφορά γίνεται μόνο για έργα που έχει αναλάβει η ΜΕΤΚΑ εντός Ελλάδας σε επίπεδο υποδομών – κατασκευών. Σε επίπεδο κύκλου εργασιών, ο νέος «διπλός» τομέας εισέφερε 125 εκατ. ευρώ (επί συνόλου 5,49 δις ευρώ) έναντι 117 εκατ. ευρώ το 2022.

Τα ιδιωτικά έργα και η συνεργασία με τη γαλλική Bouygues

Όπως ανέφερε στο περιθώριο της τακτικής Γενικής Συνέλευσης του ομίλου Metlen, ο διευθύνων σύμβουλος της ΜΕΤΚΑ ΑΤΕ κ. Ντίνος Μπενρουμπή, ο όμιλος εστιάζει τόσο σε ιδιωτικά έργα, όσο στη διεκδίκηση δημόσιων έργων, συμβάσεων ΣΔΙΤ και Παραχωρήσεων, με επιλεκτική ωστόσο διάθεση ώστε να διατηρούνται υγιή τα περιθώρια κέρδους, καθώς δεν ενδιαφέρει το γκρουπ ο σχηματισμός υψηλού ανεκτέλεστου. Ήδη η ΜΕΤΚΑ διαθέτει στο χαρτοφυλάκιο της ιδιωτικά έργα που αφορούν την κατασκευή του νέου ξενοδοχείου Sani/Ikos στην Κρήτη, τη συμμετοχή στην κατασκευή των αθλητικών εγκαταστάσεων στο Ελληνικό, το νέο data center της Digital Realty, ο προβλήτας του ΟΛΘ κ.α.. Επίσης, έχει αναδειχθεί προσωρινός ανάδοχος για την κατασκευή του εμπορικού κέντρου Riviera Galleria στο Ελληνικό. Σύμφωνα με τον κ. Μπενρουμπή ο προϋπολογισμός του Riviera Galleria τοποθετείται στα 120-130 εκατ. ευρώ και αναμένεται να υπογραφεί επισήμως εντός των επόμενων ημερών. Ταυτοχρόνως η ΜΕΤΚΑ ΑΤΕ διερευνά τη συμμετοχή της στα οικιστικά projects της ανάπτυξης, ενώ η θυγατρική της ΕΛΕΜΚΑ είχε αναλάβει την ανακατασκευή του Athens Heart σε κτίριο «πράσινων» γραφείων (επένδυση της Premia Properties), όπου «βρίσκει νέα στέγη» η ΑΑΔΕ.

Ο ίδιος, αναφέρθηκε, επιβεβαιώνοντάς την, στην επέκταση της συνεργασίας με τη γαλλική Bouygues, η οποία ξεκίνησε με την κοινή πρόταση για τα τρία περιφερειακά νοσοκομεία με δωρητή το ίδρυμα Νιάρχου, με στόχο τη διεκδίκηση νέων μεγάλων ιδιωτικών έργων. Θυμίζουμε ότι η Γαλλική εταιρεία φέρεται να «χτυπάει» και άλλα έργα στο Ελληνικό, όπως το Ellinikon Mall, όπως μόλις προ ημερών ανέφερε το insider.gr.

Η Θεσσαλία, το Fly Over και ο ΒΟΑΚ

Ο κ. Μπενρουμπή αναφέρθηκε και στη διεκδίκηση έργων για την αποκατάσταση των ζημιών, εκτιμώμενου ύψους 1,4 δις. ευρώ, σε Θεσσαλία και Κεντρική Ελλάδα, αναφέροντας πως οι φάκελοι δημοπράτησης έργων έχουν κατά πληροφορίες ολοκληρωθεί εκ μέρους του ΥΠΟΜΕ, και αναμένονται πλέον οι προσκλήσεις προς τους κατασκευαστές. Υπενθυμίζεται, βάσει όσων έχει αναφέρει το υπουργείο Υποδομών και μεταφορών, ότι η κατανομή αυτού του ποσού, σύμφωνα με εκτιμήσεις, είναι: 463 εκατ. ευρώ σε σιδηροδρομικά έργα, 892 εκατ. ευρώ σε οδικά έργα, 30,5 εκατ. ευρώ σε 33 σχολικές μονάδες, το κόστος αποκατάστασης των οποίων ανέλαβε η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών.

Αναφορικά με την εξέλιξη του μεγάλου οδικού έργου ΣΔΙΤ, του Flyover της Θεσσαλονίκη, το οποίο κατασκευάζεται σε κοινοπραξία με τον όμιλο ΑΒΑΞ, ο διευθύνων σύμβουλος της ΜΕΤΚΑ ανάφερε πως έχει ολοκληρωθεί η εργοταξιακή προεργασία και αναμένεται να ξεκινήσει απρόσκοπτα το κυρίως έργο, δεδομένου ότι η συζήτηση των προσφυγών στο ΣτΕ έχει μετατεθεί για τον Οκτώβριο. Ο κ. Μπενρουμπή αναγνώρισε τη σχεδόν εξάμηνη καθυστέρηση έναρξης του έργου, σημειώνοντας ωστόσο πως δεν επηρεάζει απαραίτητα την ολοκλήρωση του, καθώς είναι προς το συμφέρον της κοινοπραξίας να υλοποιήσει το project εντός χρονοδιαγράμματος.

Σχετικά για το σκέλος των έργων Παραχώρησης και ΣΔΙΤ, κατόπιν σχετικής ερώτησης, ανάφερε πως ενδεχομένως κάποιοι διαγωνισμοί να μην έχουν οικονομικό αντικείμενο για τη ΜΕΤΚΑ, επιμένοντας στη διατήρηση διψήφιου ποσοστού κέρδους, σημείωσε ωστόσο πως υπάρχουν έργα με μεγάλο τεχνικό και οικονομικό αντικείμενο (π.χ. Παραχώρηση ΒΟΑΚ) που μπορεί να επαναξιολογηθούν και να δημιουργήσουν τις προϋποθέσεις νέων συσχετισμών.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Η αναβάθμιση των στόχων – Στη Μαδρίτη οι τράπεζες - Χρηματιστηριακή πρεμούρα

ΤΑΙΠΕΔ - PPF: «Μηχανή παραγωγής» 448 διαγωνισμών ύψους 3,5 δισ. – Τα Δάση, το «ΑΙΓΙΣ», η Υγεία, το ΟΑΚΑ, η Αθηναϊκή Ριβιέρα

gazzetta
gazzetta reader insider insider