Bloomberg: Οι δύσκολοι καιροί είναι «χρυσοί» για τις μπίζνες των εφοπλιστών

Newsroom
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Bloomberg: Οι δύσκολοι καιροί είναι «χρυσοί» για τις μπίζνες των εφοπλιστών
Την άποψή του πως εάν υπήρξε μια κοινή συνισταμένη στις συναντήσεις και τις συζητήσεις που έλαβαν χώρα στην Αθήνα στο πλαίσιο της διεθνούς ναυτιλιακής έκθεσης Ποσειδώνια, είναι η διαπίστωση πως οι δύσκολοι καιροί είναι καλοί για τις επιχειρήσεις, εκφράζει με δημοσίευμά του το ειδησεογραφικό πρακτορείο Bloomberg.

Την άποψή του πως εάν υπήρξε μια κοινή συνισταμένη στις συναντήσεις και τις συζητήσεις που έλαβαν χώρα στην Αθήνα στο πλαίσιο της διεθνούς ναυτιλιακής έκθεσης Ποσειδώνια, είναι η διαπίστωση πως οι δύσκολοι καιροί είναι καλοί για τις μπίζνες των εφοπλιστών, εκφράζει με δημοσίευμά του το ειδησεογραφικό πρακτορείο Bloomberg.

Σύμφωνα με το άρθρο, οι γεωπολιτικές συγκρούσεις και οι ανησυχίες για την προμήθεια νέων πλοίων, σημαίνουν ότι οι πλοιοκτήτες προετοιμάζονται για μια παρατεταμένη έκρηξη κερδών. Ο Άντι Ντάσι, CEO και επικεφαλής του ομίλου μεταφορών στην JP Morgan, με χαρτοφυλάκιο πολλών δισεκατομμυρίων δολαρίων και μεγάλες επενδύσεις στη ναυτιλιακή βιομηχανία, τόνισε πως: «σκεπτόμενος πώς θα είναι η ναυτιλία τα επόμενα 10-15 χρόνια, θα μπορούσε κανείς να υποστηρίξει πως -παρά το γεγονός ότι έχουμε αυτές τις προκλήσεις- κινούμαστε σε μια χρυσή εποχή, που στηρίζεται σε δύσκολα και "σκοτεινά" πράγματα».

Το κόστος της ενοικίασης πλοίων ήταν περίπου 33% υψηλότερο από τον μέσο όρο τα τελευταία δέκα χρόνια μέχρι στιγμής το 2024, σύμφωνα με την Clarkson Research Services, κυρίως λόγω του επανασχεδιασμού των δρομολογίων με στόχο την αποφυγή επιθέσεων στην Ερυθρά Θάλασσα. Ομοίως, η εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία οδήγησε τα πετρελαιοφόρα σε πολύ μεγαλύτερα ταξίδια από ό,τι θα συνέβαινε κανονικά.

Ορισμένα στελέχη που μίλησαν στην εκδήλωση στην ελληνική πρωτεύουσα, δήλωσαν ότι προσβλέπουν σε μια δυνητικά ισχυρή εποχή υψηλής κερδοφορίας, καθώς εκτιμούν πως το παγκόσμιο γεωπολιτικό περιβάλλον θα παραμείνει επικίνδυνο για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα, ενώ η προσφορά νέων πλοίων κινείται σχετικά χαμηλά.

Εκτός από τον αυξανόμενο γεωπολιτικό κίνδυνο, οι εφοπλιστές έχουν έναν άλλο λόγο να είναι αισιόδοξοι. Αν και υπήρξαν κάποιες παραγγελίες νέων πλοίων καθώς τα κέρδη εκτινάσσονται στα ύψη, ο ρυθμός αγοράς ήταν σχετικά υποτονικός λόγω των αυξημένων ναύλων. Αυτό οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στο γεγονός πως οι πλοιοκτήτες δεν είναι σίγουροι ποιο θα είναι το καύσιμο που θα αντικαταστήσει το πετρέλαιο.

«Δεν έχουμε δει πραγματικά κανένα εναλλακτικό καύσιμο που να είναι είτε διαθέσιμο, είτε πολλά υποσχόμενο για το μέλλον», δήλωσε ο Ιωάννης Αλαφούζος, πρόεδρος της Okeanis Eco Tankers. «Στην πραγματικότητα, είμαστε αρκετά απαισιόδοξοι για τα εναλλακτικά καύσιμα. Ειλικρινά δεν ξέρουμε πού πάμε, οπότε προς το παρόν μένουμε με τις συμβατικές μηχανές» πρόσθεσε.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

«Μάχη» για τα ευρωπαϊκά κονδύλια στη Ναυτιλία – Αυξάνονται οι πόροι για την πράσινη μετάβαση

Καύσωνας: Οι κίνδυνοι για την καρδιά και πώς θα προστατευθείτε

Μαρινάκης: Η ελληνική οικονομία ισχυροποιείται και συνεχίζει να αναπτύσσεται μέρα με τη μέρα

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider