Mastercard: Καταργεί ως το 2030 τη χειροκίνητη εισαγωγή του 16ψήφιου αριθμού για online αγορές

Newsroom
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Mastercard: Καταργεί ως το 2030 τη χειροκίνητη εισαγωγή του 16ψήφιου αριθμού για online αγορές
Ξεκινώντας από το 2030, η Mastercard δεν θα απαιτεί πλέον από τους Ευρωπαίους να εισάγουν με χειροκίνητο τρόπο τους αριθμούς των πιστωτικών καρτών τους όταν κάνουν check out στο διαδίκτυο — ανεξάρτητα από την πλατφόρμα ή τη συσκευή που χρησιμοποιούν.

Πολύ διαφορετική αναμένεται να είναι η εμπειρία της πληρωμής για προϊόντα και υπηρεσίες στο διαδίκτυο τα επόμενα χρόνια.

Ξεκινώντας από το 2030, η Mastercard δεν θα απαιτεί πλέον από τους Ευρωπαίους να εισάγουν με χειροκίνητο τρόπο τους αριθμούς των πιστωτικών καρτών τους όταν κάνουν check out στο διαδίκτυο — ανεξάρτητα από την πλατφόρμα ή τη συσκευή που χρησιμοποιούν.

Όπως αναφέρει το CNBC, η Mastercard θα ανακοινώσει την Τρίτη ότι, μέχρι το 2030, όλες οι κάρτες που εκδίδει στο δίκτυό της στην Ευρώπη θα είναι tokenized.

Με άλλα λόγια, αντί για τον 16ψήφιο αριθμό κάρτας που έχουν συνηθίσει όλοι να χρησιμοποιούμε για συναλλαγές, αυτός θα αντικατασταθεί με ένα τυχαία δημιουργημένο «token».

Η εταιρεία λέει ότι συνεργάζεται με τράπεζες, fintechs, εμπόρους και άλλους συνεργάτες για τη σταδιακή κατάργηση της χειροκίνητης εισαγωγής καρτών για ηλεκτρονικό εμπόριο έως το 2030 στην Ευρώπη, για χάρη του ενός κλικ κουμπιού σε όλες τις διαδικτυακές πλατφόρμες.

Αυτό θα διασφαλίσει ότι οι κάρτες των καταναλωτών είναι ασφαλείς απέναντι στις απόπειρες απάτης, αναφέρει η Mastercard.

Οι χρήστες δεν θα χρειάζεται να συνεχίζουν να εισάγουν κωδικούς πρόσβασης κάθε φορά που προσπαθούν να πραγματοποιήσουν μια πληρωμή, καθώς η Mastercard εισάγει κωδικούς πρόσβασης που αντικαθιστούν τους κωδικούς πρόσβασης.

Θα επιτρέψει επίσης στους πελάτες να πραγματοποιούν πληρωμές με ένα κλικ στο ταμείο χρησιμοποιώντας βιομετρικό έλεγχο ταυτότητας με αποτύπωμα αντίχειρα.

Οι κάρτες που είναι αποθηκευμένες σε μια σελίδα εμπόρων ή σε ηλεκτρονικό πορτοφόλι μέσω του tokenization μπορούν να ενημερώνονται αυτόματα όπου κι αν είναι αποθηκευμένες όταν αντικαθίστανται ή ανανεώνονται.

Μείωση των ποσοστών απάτης

Η Mastercard αναφέρει ότι το 100% tokenization σε ιστότοπους ηλεκτρονικού εμπορίου θα μειώσει δραματικά τα ποσοστά απάτης.

Σύμφωνα με την εταιρεία έρευνας αγοράς Juniper Research, οι απώλειες από απάτη στις διαδικτυακές πληρωμές αναμένεται να ξεπεράσουν τα 91 δισεκατομμύρια δολάρια έως το 2028 — ξεπερνώντας συνολικά τα επόμενα πέντε χρόνια τα 362 δισεκατομμύρια δολάρια παγκοσμίως.

Η υιοθέτηση του tokenization, σημειώνει η Mastercard, αυξάνεται με ρυθμό 50% κάθε χρόνο και τώρα εξασφαλίζει περίπου το 25% όλων των συναλλαγών ηλεκτρονικού εμπορίου παγκοσμίως στο δίκτυό της.

Η Mastercard ανακοίνωσε ότι λανσάρει την αλλαγή στην Ευρώπη καθώς η Γηραιά Ήπειρος είναι εδώ και καιρό ηγέτης στις καινοτομίες πληρωμών, όπως οι ανέπαφες πληρωμές και το online banking, που επέτρεπε στους τραπεζικούς χρήστες να μοιράζονται τα δεδομένα των λογαριασμών τους για πρόσβαση σε νέα χρηματοοικονομικά προϊόντα.

«Στην Ευρώπη έχουμε δει το tokenization να κερδίζει δυναμική σε όλο το οικοσύστημα, η ευκολία και τα μειωμένα ποσοστά απάτης να πωλούνται», δήλωσε η Valerie Nowak, εκτελεστική αντιπρόεδρος της Mastercard Europe.

«Είμαστε βέβαιοι ότι η επίτευξη αυτού του οράματος έως το 2030 είναι περίπτωση win-win-win για τους αγοραστές, τους λιανοπωλητές και τους εκδότες καρτών εξίσου» πρόσθεσε.

Η Mastercard στοιχηματίζει ότι η κίνησή της προς αυτό το νέο «ενσωματωμένο» σύστημα πληρωμών θα είναι μια τόσο δραματική αλλαγή όσο και είναι το PIN ή η υιοθέτηση των ανέπαφων πληρωμών, οι οποίες χρησιμοποιούνται πλέον ευρέως στις ανεπτυγμένες οικονομίες σε όλο τον κόσμο.

Η εταιρεία τονίζει ότι η τεχνολογία της θα καταστήσει την εμπειρία της πληρωμής αντικειμένων στο διαδίκτυο εξίσου ομαλή με την πραγματοποίηση μιας ανέπαφης πληρωμής σε φυσικό κατάστημα. Επισημαίνει ότι ουσιαστικά πλέον οι καταναλωτές θα μπορούν να πραγματοποιούν πληρωμές με ένα κλικ σε οποιαδήποτε συσκευή, συμπεριλαμβανομένων των smartwatches, των οικιακών βοηθών, ακόμη και των αυτοκινήτων.

Για παράδειγμα, η Mastercard έχει μια συνεργασία με τη Mercedes-Benz που επιτρέπει στους πελάτες της αυτοκινητοβιομηχανίας να χρησιμοποιούν έναν αισθητήρα δακτυλικών αποτυπωμάτων στο αυτοκίνητό τους για να πραγματοποιούν ψηφιακές πληρωμές σε περισσότερα από 3.600 πρατήρια καυσίμων σε όλη τη Γερμανία.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Atos: Μεγάλη πτώση για τη μετοχή - Επέλεξε να διασωθεί από την Onepoint

Helleniq Energy: Εκπαιδευτικές περιβαλλοντικές δράσεις για 1.100 μαθητές

Eurobank: Μεταφορά σύνταξης με ένα κλικ - Νέα προνόμια σε προϊόντα και υπηρεσίες

gazzetta
gazzetta reader insider insider