Στο στόχαστρο της ΑΑΔΕ η H&M: «Τζιράρει» πάνω από 180 εκατ. ευρώ στην Ελλάδα

Μαρίνα Φούντα
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Στο στόχαστρο της ΑΑΔΕ η H&M: «Τζιράρει» πάνω από 180 εκατ. ευρώ στην Ελλάδα
H&M / Πηγή Φωτογραφίας: ΑΡ
Ποια είναι η Η&Μ Μονοπρόσωπη Ανώνυμη Εταιρεία που δραστηριοποιείται στην Ελλάδα και τι δείχνουν οι τελευταίες οικονομικές της καταστάσεις.

Εξαιρετικά ενδιαφέροντα ευρήματα για την οικονομική δραστηριότητα της αλυσίδας H&M στην Ελλάδα, που βρέθηκε την προηγούμενη εβδομάδα στο στόχαστρο της ΑΑΔΕ για τη μη διαβίβαση αποδείξεων πολλών χιλιάδων ευρώ, εντοπίζονται στις οικονομικές καταστάσεις της ελληνικής θυγατρικής της.

Στο ΓΕΜΗ είναι εγγεγραμμένη η H&M Hennes & Mauritz Μονοπρόσωπη Ανώνυμη Εμπορική Εταιρεία Ειδών Ενδύσεως και Υποδύσεως, η οποία συστάθηκε τον Οκτώβριο του 2006. Η εταιρεία δραστηριοποιείται στο χώρο της μόδας με κύρια δραστηριότητα την πώληση ενδυμάτων, αξεσουάρ, υποδημάτων, καλλυντικών και οικιακών υφασμάτων στους καταναλωτές, ενώ το Διοικητικό της Συμβούλιο απαρτίζεται από τους Gemzell Anna Jenny, Lagerman Anna Helena και Estrany Τhomas Antoine.

Η προσθήκη δε της ένδειξης «Μονοπρόσωπη» στην επωνυμία της εταιρείας έγινε πολύ πρόσφατα. Στις 20 Μαρτίου 2024 καταχωρήθηκε στο ΓΕΜΗ πρακτικό του ΔΣ της εταιρείας με τη νέα προσθήκη κι ενώ μέχρι τότε η επωνυμία της εταιρείας ήταν H&M Hennes & Mauritz Ανώνυμη Εμπορική Εταιρεία Ειδών Ενδύσεως και Υποδύσεως.

Ξεπέρασε τα 182 εκατ. ευρώ ο κύκλος εργασιών το 2022

Η τελευταία δημοσιευμένη οικονομική χρήση της εταιρείας είναι του 2022 και αφορά το διάστημα 1/12/2021 – 30/11/2022.

Ειδικότερα, το 2022 ο κύκλος εργασιών της εταιρείας ανήλθε στα 182,88 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 49,43% σε σύγκριση με την προηγούμενη διαχειριστική χρήση. Το κόστος πωλήσεων ανήλθε σε 97,39 εκατ. ευρώ, καταγράφοντας αύξηση 63,20%, ενώ τα μικτά κέρδη εκμετάλλευσης ανήλθαν σε 85,49 εκατ. ευρώ, παρουσιάζοντας αύξηση 36,32%.

Τα κέρδη προ φόρων διαμορφώθηκαν σε 6,29 εκατ. ευρώ έναντι ζημιάς ύψους 1,79 εκατ. ευρώ στην προηγούμενη χρήση, σημειώνοντας αύξηση κατά 450,82%, ενώ τα αποτελέσματα μετά από φόρους ανήλθαν σε κέρδη 3,75 εκατ. ευρώ έναντι ζημιών 6,63 εκατ. ευρώ έναν χρόνο νωρίτερα, παρουσιάζοντας βελτίωση κατά 156,54%.

Το σύνολο των ιδίων κεφαλαίων κατά την 30/11/2022 ανερχόταν σε 33,53 εκατ. ευρώ ενώ τα ταμειακά διαθέσιμα της εταιρείας την ίδια χρονική περίοδο ήταν 30,32 εκατ. ευρώ.

Όπως επισημαίνεται στην οικονομική έκθεση, μέχρι και τον Νοέμβριο του 2022, η αλυσίδα διατηρούσε συνολικά 36 καταστήματα, εκ των οποίων τα 17 βρίσκονται στην Αθήνα και τα υπόλοιπα σε μερικές από τις μεγαλύτερες πόλεις της χώρας.

H Η&Μ άνοιξε το πρώτο κατάστημα στην Ελλάδα το 2007.

Η σουηδική πολυεθνική

Η σουηδική H&M (Hennes & Mauritz) θεωρείται σήμερα η δεύτερη μεγαλύτερη εταιρεία λιανικής πώλησης ενδυμάτων παγκοσμίως, μετά την ισπανική Inditex (μητρική εταιρεία των Bershka, Massimo Dutti, Pull and Bear, Stradivarius, Zara κλπ).

Η εταιρεία ιδρύθηκε από τον Έρλινγκ Πέρεσον το 1947, όταν άνοιξε το πρώτο κατάστημα στην κεντρική οδό της Βεστερός, ήτοι της πέμπτης μεγαλύτερης πόλης της Σουηδίας. Το πρώτο όνομα της εταιρείας ήταν «Hennes» (δηλαδή «Hers» (δικό της), καθώς πουλούσε αποκλειστικά γυναικεία ρούχα. Το 1968, ο Πέρεσον απέκτησε το κατάστημα ένδυσης λιανικής του Μαουρίτζ Γουάλιντφορς, γεγονός που οδήγησε στην ένταξη της ανδρικής συλλογής στο φάσμα των προϊόντων του και στη μετονομασία της εταιρείας σε Hennes & Mauritz (H&M).

Η γνωστή αλυσίδα διαθέτει σήμερα πάνω από 4.000 καταστήματα σε περισσότερες από 75 χώρες του κόσμου, με τις πωλήσεις της να αγγίζουν τα 20 δισ. ευρώ.

Η μη διαβίβαση αποδείξεων

Στην Ελλάδα, τα ευρήματα της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων την περασμένη εβδομάδα οδήγησαν στη σφράγιση για 48 ώρες αρχικά του καταστήματος που διατηρεί η αλυσίδα στην οδό Ερμού όσο και στη σφράγιση ακόμα τεσσάρων καταστημάτων σε Βόλο, Καλαμάτα, Ρόδο και Γλυφάδα.

Συγκεκριμένα, οι ελεγκτές της Αρχής, διενεργώντας έλεγχο στα υποκαταστήματα της εταιρείας σε όλη την Ελλάδα, εντόπισαν τα εξής:

-Το κατάστημα στο Σύνταγμα, από τις 15 Ιανουαρίου έως τις 12 Ιουνίου της φετινής χρονιάς, έκοψε, αλλά δεν διαβίβασε 21.100 αποδείξεις, αξίας 576.000 ευρώ, συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ 111.500 ευρώ. Στην επιχείρηση επιβλήθηκε πρόστιμο 56.000 ευρώ, όπως προβλέπει ο νόμος, και στο κατάστημα μπήκε λουκέτο για 48 ώρες.

-Στη Γλυφάδα, από τις 24/01 έως τις 24/06, δεν είχαν διαβιβαστεί 33.800 αποδείξεις, καθαρής αξίας 835.000 ευρώ, πλέον ΦΠΑ 201.000 ευρώ. Πλέον του λουκέτου, επιβλήθηκε πρόστιμο 101.500 ευρώ.

-Στην Καλαμάτα, από τον Δεκέμβριο του 2023 έως τον Ιούνιο του 2024, δεν είχαν διαβιβαστεί 12.600 αποδείξεις, καθαρής αξίας 263.000 ευρώ, πλέον ΦΠΑ 63.000 ευρώ. Το πρόστιμο φτάνει τα 32.000 ευρώ.

-Στον Βόλο, την τελευταία τριετία, δεν είχαν διαβιβαστεί 125.000 αποδείξεις, καθαρής αξίας 2,4 εκατ. ευρώ, πλέον ΦΠΑ 562.000 ευρώ. Το πρόστιμο έφτασε τα 281.000 ευρώ.

-Στη Ρόδο, από τις 30/01 έως τις 15/06, δεν είχαν διαβιβαστεί 5.300 αποδείξεις, καθαρής αξίας 125.000 ευρώ, πλέον ΦΠΑ 30.000 ευρώ. Το πρόστιμο έφτασε τα 15.000 ευρώ.

Η εταιρεία επικαλείται τεχνικό πρόβλημα στο σύστημά της για τη μη διαβίβαση αποδείξεων και δηλώνει ότι «τόσο οι τοπικές ομάδες όσο και οι ομάδες μας στο εξωτερικό εργάζονται συνεχώς για την επίλυση του προβλήματος σε συνεργασία με τον τεχνικό μας πάροχο».

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Αυξάνεται η «όρεξη» για νέα deals στους κλάδους τροφίμων και σούπερ μάρκετ

Τα δύσκολα «ραντεβού» για την πάταξη της ακρίβειας - Ξεκίνησε ο γύρος επαφών κυβέρνησης – φορέων της αγοράς

Fourlis: «Βλέπει» τζίρο 550 εκατ. το 2024 - Εκδίδει guidance για πρώτη φορά μετά από 14 χρόνια

gazzetta
gazzetta reader insider insider