Στο ελληνικό δημόσιο οδεύει το 35% της ΔΕΠΑ Εμπορίας που κατέχει σήμερα η HelleniQ Energy, καθώς οι δύο πλευρές έχουν έρθει σύμφωνα με πληροφορίες σε μια καταρχήν συμφωνία για την αγοραπωλησία του εν λόγω ποσοστού. Όμως, όπως σημειώνουν αρμόδιες πηγές, υπάρχουν ορισμένα βασικά ζητήματα που θα πρέπει να διευθετηθούν για να πέσουν οι τελικές υπογραφές στη συμφωνία που θα φέρει το ποσοστό του ΤΑΙΠΕΔ στη ΔΕΠΑ Εμπορίας στο 100% από το 65% που βρίσκεται σήμερα.
Το ζήτημα θέμα αφορά το τίμημα της συναλλαγής, καθώς θα υπάρχουν εκκρεμότητες αρκετών εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ με πιο βασική της απαιτήσεις της Gazprom ύψους 400 εκατ. ευρώ για ρήτρες take or pay της διετίας 2021-2022, για τις οποίες η ΔΕΠΑ Εμπορίας έχει προσφύγει στη διεθνή Διαιτησία. Σε εκκρεμότητα παραμένει και η δικαστική διαμάχη με την ELFE (πρώην Βιομηχανία Φωσφορικών Λιπασμάτων).
Ένα άλλο ζήτημα αφορά το τι θα κάνει η HelleniQ Energy με την Elpedison, καθώς ένας από τους βασικούς λόγους που η πρώτη θέλει να αποεπενδύσει από την ΔΕΠΑ Εμπορίας είναι πως η δραστηριότητά της είναι ευθέως ανταγωνιστική με την κοινή εταιρεία που έχει με την ιταλική Edison.
Όμως, HelleniQ Energy – Edison έχουν αποφασίσει να σταματήσουν την συνεργασία τους, διεκδικώντας και οι δύο το 100% της κοινής εταιρείας. Οι δύο πλευρές αυτές τις ημέρες οριστικοποιούν την διαδικασία μέσω της οποίας ο ένας θα πωλήσει και ο άλλος θα αγοράσει και όπως έχει γράψει το insider.gr όλα δείχνουν πως θα οδηγηθούμε σε μια διαδικασία πολλαπλών γύρων, στο πλαίσιο των οποίων θα μπορούν και οι δύο να βελτιώσουν τα τιμήματά τους για την εξαγορά του υπόλοιπου 50%.
Σε κάθε γύρο, κάθε εταιρεία θα πρέπει είτε να κάνει δεκτή την προσφορά της άλλης, είτε να υποβάλει αντιπροσφορά με υψηλότερο τίμημα. Αυτό σημαίνει πως στη διαδικασία αυτή μπορεί τελικά να επικρατήσουν οι Ιταλοί και η HelleniQ Energy να μείνει τελικά χωρίς εταιρεία εμπορίας ρεύματος και φυσικού αερίου. Σε κάθε περίπτωση, στόχος του ενεργειακού Ομίλου είναι να συνεχίσει να δραστηριοποιείται μέσω ενός αποκλειστικά εταιρικού «οχήματος» στις αγορές ρεύματος και φυσικού αερίου. «Και αν το όχημα αυτό δεν είναι η Elpedison μπορεί τελικά να είναι η ΔΕΠΑ Εμπορίας», όπως σχολιάζουν αρμόδιες πηγές.