Τριπλό... «χτύπημα» για την Volkswagen: «Αγκάθι» η Audi - Απώλειες για τη μετοχή

Newsroom
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Τριπλό... «χτύπημα» για την Volkswagen: «Αγκάθι» η Audi - Απώλειες για τη μετοχή
Πτώση 1,32% σημείωσε η μετοχή της Volkswagen την Τετάρτη μετά την ανακοίνωσή της πως εξετάζει το ενδεχόμενο κλεισίματος του εργοστασίου παραγωγής της Audi στις Βρυξέλλες λόγω της χαμηλής ζήτησης ηλεκτρικών αυτοκινήτων (EV).

Πτώση 1,32% σημείωσε η μετοχή της Volkswagen την Τετάρτη μετά την ανακοίνωσή της πως εξετάζει το ενδεχόμενο κλεισίματος του εργοστασίου παραγωγής της Audi στις Βρυξέλλες λόγω της χαμηλής ζήτησης ηλεκτρικών αυτοκινήτων (EV). Σύμφωνα με δημοσίευμα του CNBC, η αυτοκινητοβιομηχανία αναθεώρησε καθοδικά την πρόβλεψη για τη λειτουργική απόδοση των πωλήσεών της από 7%-7,5% που ήταν προηγουμένως σε 6,5%-7%.

Παράλληλα, εξετάζει την αναδιάρθρωση ή το ενδεχόμενο κλείσιμο του εργοστασίου της Audi στις Βρυξέλλες, όπου απασχολεί 3.000 άτομα, λόγω της χαμηλής ζήτησης για τη σειρά ηλεκτρικών αυτοκινήτων Audi Q8 e-tron που κυκλοφόρησαν το 2019. Εάν το πλάνο προχωρήσει, θα σηματοδοτήσει το πρώτο κλείσιμο του εργοστασίου της Volkswagen εδώ και σχεδόν τέσσερις δεκαετίες, από το 1988 που έκλεισε το εργοστάσιό της στο Westmoreland στην Αλαμπάμα.

«Το κόστος του μελλοντικού κλεισίματος ή της εύρεσης εναλλακτικής χρήσης για την μονάδα παραγωγής, μεταξύ άλλων παραγόντων, θα μπορούσε να οδηγήσει σε πλήγμα έως και 2,6 δισ. ευρώ (2,81 δισ. δολάρια) στα λειτουργικά κέρδη της εταιρείας το οικονομικό έτος 2024», δήλωσε η Volkswagen. Οι αναλυτές της Deutsche Bank χαρακτήρισαν το ενδεχόμενο κλείσιμο του εργοστασίου στις Βρυξέλλες ως «σημαντικό βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση», ενώ η Stifel χαρακτήρισε την Audi ως «το μεγαλύτερο πρόβλημα της Volkswagen» και «τη μεγαλύτερη ανησυχία για τους επενδυτές».

«Το μεγαλύτερο ζήτημα είναι η μεγάλη καθυστέρηση στα νέα μοντέλα τα τελευταία χρόνια. Η Audi έχει μείνει πίσω από Mercedes και BMW. Υπολογίζουμε ότι ο μέσος όρος ηλικίας του χαρτοφυλακίου της Audi είναι πλέον έξι χρόνια (BMW: τρία χρόνια, Mercedes 3,6 χρόνια)», ανέφερε η χρηματιστηριακή. Οι παραδόσεις στην Κίνα μειώθηκαν απότομα κατά 19,3% το δεύτερο τρίμηνο του έτους, αλλά αυξήθηκαν κατά 5,1% στη Δυτική Ευρώπη και 10,8% στη Βόρεια Αμερική.

Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες προσπαθούν να αντιμετωπίσουν τη μείωση της ζήτησης EV, ενώ παράλληλα βρίσκονται αντιμέτωπες με τη σύνθετη πρόκληση ενός «κύματος» οχημάτων με ανταγωνιστικά οφέλη, όπως εκπτώσεις και κρατικές επιδοτήσεις, που παράγονται στην Κίνα. Ως αποτέλεσμα, η ΕΕ άρχισε νωρίτερα αυτόν τον μήνα να εφαρμόζει προσωρινούς δασμούς στα ηλεκτρικά οχήματα που εισάγονται από την Κίνα.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Η κοινοπραξία FAW - Volkswagen ολοκλήρωσε την παραγωγή 28 εκατ. οχημάτων στην Κίνα

ICAP CRIF: Ραγδαία η ανάπτυξη στα ηλεκτρικά οχήματα

Porsche: Πτώση 7% στις παραδόσεις λόγω μειωμένης ζήτησης στην Κίνα

gazzetta
gazzetta reader insider insider