Τεχνολογικό black out: Κατέρρευσαν παγκοσμίως πληροφοριακά συστήματα - Τι αναφέρει η Microsoft

Ελίνα Δημαρτίκα
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Τεχνολογικό black out: Κατέρρευσαν παγκοσμίως πληροφοριακά συστήματα - Τι αναφέρει η Microsoft
Τεχνολογικό black out προκλήθηκε παγκοσμίως, με τα πληροφοριακά συστήματα σε αεροπορικές εταιρείες, τράπεζες, χρηματιστήρια και άλλες επιχειρήσεις να βγαίνουν εκτός λειτουργίας. Χιλιάδες υπολογιστές Windows εμφάνισαν μπλε οθόνη θανάτου (BSOD) έπειτα από ελαττωματικό update της CrowdStrike. Βρέθηκε το πρόβλημα, η ανακοίνωση της εταιρείας κυβερνοασφάλειας.

Τελευταία ενημέρωση 16.11

Τεχνολογικό black out προκλήθηκε παγκοσμίως, με τα πληροφοριακά συστήματα της Microsoft που χρησιμοποιούν αεροπορικές εταιρείες, τράπεζες, χρηματιστήρια και άλλες επιχειρήσεις να βγαίνουν εκτός λειτουργίας

Με ανακοίνωσή του, ο τεχνολογικός κολοσσός ανακοίνωσε ότι επιδιορθώθηκε η υποκείμενη αιτία τεχνικού προβλήματος των εφαρμογών και υπηρεσιών της 365, αλλά τα κατάλοιπα των συνεπειών από τα προβλήματα κυβερνοασφάλειας εξακολουθούν να επηρεάζουν κάποιους πελάτες.

Η βλάβη σε κάποιες υπηρεσίες της Microsoft παρέλυσε πολλές επιχειρήσεις σε όλο τον κόσμο. Αεροπορικές εταιρείες καθήλωσαν πτήσεις, ουρές αναμονής σχηματίστηκαν στα αεροδρόμια, προβλήματα αντιμετώπισαν μεταξύ άλλων η αυστραλιανή κρατική τηλεόραση ABC, το βρετανικό δίκτυο Sky News, το χρηματιστήριο του Λονδίνου.

Η διακοπή προκάλεσε χάος σε αερομεταφορές από τη Μαδρίτη μέχρι το Νέο Δελχί, με τον ευρωπαϊκό οργανισμό ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας να αναφέρει ότι δεν είναι σαφές πόσες πτήσεις είχαν επηρεαστεί στην ήπειρο.

Από τις 110.000 προγραμματισμένες εμπορικές πτήσεις σήμερα, οι 1.390 έχουν ακυρωθεί παγκοσμίως και περισσότερες αναμενόταν να ακυρωθούν, σύμφωνα με στοιχεία της παγκόσμιας εταιρείας ανάλυσης αερομεταφορών Cirium.

Ακόμη και οι αεροπορικές εταιρείες που δεν επηρεάστηκαν άμεσα δήλωσαν ότι θα έπρεπε να αντιμετωπίσουν καθυστερήσεις λόγω της παγκόσμιας φύσης της διακοπής.

Σύμφωνα με το Verge, από το πρωί της Παρασκευής χιλιάδες μηχανήματα Windows εμφάνισαν την «μπλε οθόνη θανάτου» (BSOD) κατά την εκκίνηση σήμερα, καθώς παραγματοποιήθηκε μια ελαττωματική ενημέρωση από την εταιρεία κυβερνοασφάλειας CrowdStrike. Η CrowdStrike χρησιμοποιείται ευρέως από πολλές επιχειρήσεις παγκοσμίως για τη διαχείριση της ασφάλειας υπολογιστών και διακομιστών με Windows.

Η ίδια η εταιρεία κυβερνοασφάλειας ανακοίνωσε πως υπέστη σημαντική διακοπή λειτουργίας, η οποία σχετίζεται με κάποια πρόσφατη ενημέρωση των συστημάτων της, σημειώνοντας πως βρίσκεται σε διαδικασία επαναφοράς. «Η CrowdStrike γνωρίζει αναφορές για σφάλματα σε κεντρικούς υπολογιστές των Windows που σχετίζονται με τον αισθητήρα Falcon», ανέφερε η εταιρεία. Ο αισθητήρας Falcon είναι ένα προϊόν που μπλοκάρει τις κυβερνοεπιθέσεις ενώ καταγράφει ύποπτη δραστηριότητα.

Η «συγγνώμη» της Crowdstrike

Ο διευθύνων σύμβουλος της αμερικανικής εταιρείας κυβερνοασφάλειας Crowdstrike, Τζορτζ Κουρτζ ζήτησε σήμερα συγγνώμη για την τεράστια τεχνική βλάβη η οποία έχει επηρεάσει επιχειρήσεις σε όλο τον κόσμο, και δεσμεύτηκε να συνεργαστεί με όλους τους πελάτες της εταιρείας καθώς αυτοί εργάζονται για να επαναφέρουν τις διαδικτυκακές τους λειτουργίες.

«Λυπούμαστε βαθύτατα για τον αντίκτυπο που έχουμε προκαλέσει σε πελάτες, ταξιδιώτες, και σε οποιονδήποτε επηρεάζεται από αυτό, συμπεριλαμβανομένης της εταιρείας μας», δήλωσε στο τηλεοπτικό πρόγραμμα «Today» του NBC News, περίπου στις 15:00 ώρα Ελλάδας.

«Πολλοί από τους πελάτες επανεκκινούν το σύστημα και αυτό επανέρχεται και θα είναι λειτουργικό», τόνισε ο Κουρτζ. «Ενδέχεται να περάσει χρόνος για ορισμένα συστήματα που δεν θα επανέλθουν αυτόματα», πρόσθεσε, αλλά η εταιρεία «θα φροντίσει κάθε πελάτης της να επαναφέρει πλήρως τα συστήματά της».

Τι λέει η Microsoft

Με ενημέρωσή της στις 14:30 ώρα Ελλάδας ο τεχνολογικός κολοσσός Microsoft ανακοίνωσε ότι επιδιορθώθηκε η υποκείμενη αιτία τεχνικού προβλήματος των εφαρμογών και υπηρεσιών της 365, αλλά τα κατάλοιπα των συνεπειών από τα προβλήματα κυβερνοασφάλειας εξακολουθούν να επηρεάζουν κάποιους πελάτες. Το πρόβλημα που ευθύνεται για την τεράστια τεχνική βλάβη η οποία επηρεάζει σήμερα δεκάδες επιχειρήσεις σε όλο τον κόσμο «έχει ταυτοποιηθεί» και «είναι σε διαδικασία επίλυσης», ανακοίνωσε νωρίτερα ο Κουρτζ.

Νωρίτερα, η Microsoft ανακοίνωσε πως οι υπηρεσίες έχουν αποκατασταθεί, ωστόσο κάποιοι ενδέχεται να αντιμετωπίζουν ακόμα προβλήματα με πολλές υπηρεσίες της Azure και τη σουίτα εφαρμογών Microsoft 365, καθώς και το Teams.

Ο τεχνολογικός κολοσσός είπε πως προσδιόρισε την αιτία του προβλήματος και η πλειονότητα των υπηρεσιών ανακτήθηκε, αλλά ένα μικρό υποσύνολο υπηρεσιών εξακολουθεί να έχει πρόβλημα

Προβλήματα σε τράπεζες και χρηματιστήρια

Ορισμένα στελέχη της JPMorgan δεν μπόρεσαν να συνδεθούν στα συστήματα της εταιρείας την Παρασκευή, σύμφωνα με το Bloomberg, με την τράπεζα να αναφέρει επίσης σε κάποιους πελάτες της αγοράς ότι δεν είναι σε θέση να διεκπεραιώσει ορισμένες συναλλαγές.

Στη Νορβηγία, η Κεντρική Τράπεζα ανακοίνωσε πως θα πραγματοποιήσει δημοπρασία μέσω email και τηλεφώνου την Παρασκευή λόγω προβλημάτων με το διαδικτυακό της σύστημα.

Η μεγαλύτερη τράπεζα της Αυστραλίας, η Commonwealth Bank ανέφερε ότι ορισμένοι πελάτες δεν μπόρεσαν να μεταφέρουν χρήματα λόγω της διακοπής της υπηρεσίας.

Αρκετά μεγάλα γραφεία πετρελαίου και φυσικού αερίου στο Λονδίνο και τη Σιγκαπούρη δυσκολεύονταν να εκτελέσουν συναλλαγές, ενώ προβλήματα εμφάνισε και η Macquarie Capital.

Χάος στα αεροδρόμια

Η American Airlines, η Delta και η United, οι ευρωπαϊκές Air France, Ryanair καθώς και τρεις ινδικές ανέφεραν προβλήματα. Η Frontier Airlines ανέφερε ότι τα συστήματά της επηρεάστηκαν από τη διακοπή λειτουργίας της Microsoft.

Το αεροδρόμιο του Βερολίνου ανακοίνωσε την αναστολή της εναέριας κυκλοφορίας ως τις 11:00 ώρα Ελλάδας λόγω τεχνικού προβλήματος στο σύστημα πληροφορικής. Νωρίτερα η διαχειρίστρια εταιρεία του αεροδρομίου σε ανακοίνωσή της στο Χ ενημέρωσε τους επιβάτες ότι παρατηρούνται καθυστερήσεις στο check -in λόγω τεχνικού προβλήματος. Τεχνική βλάβη στο σύστημα πληροφορικής επηρεάζει τη λειτουργία πολλών επιχειρήσεων και εταιρειών σε πολλές χώρες, όπως η Αυστραλία, η Τουρκία και η Ισπανία.

Οι εταιρίες Eurowings, Ryanair, Vueling και Turkish Airlines αντιμετώπισαν προβλήματα στο αεροδρόμιο του Αμβούργου, ενώ μικρότερης διάρκειας ήταν οι καθυστερήσεις στα αεροδρόμια της Βόρειας Ρηνανίας - Βεστφαλίας και της Βάδης - Βυρτεμβέργης, όπου η διαδικασία check-in έπρεπε να γίνει «με το χέρι».

Η Lufthansa έκανε λόγο για «ελαφρύ πλήγμα» στις λειτουργίες της και προειδοποίησε για το ενδεχόμενο καθυστερήσεων ή και ακυρώσεων κάποιων πτήσεών της. «Δεν υπάρχουν σημαντικές επιπτώσεις λόγω των προβλημάτων στα συστήματα πληροφορικής», δήλωσε εκπρόσωπος, ενώ ο ταξιδιωτικός όμιλος TUI με ανακοίνωσή του σημείωσε ότι μέχρι τώρα δεν έχουν ακυρωθεί πτήσεις της θυγατρικής του, Tuifly και τόνισε ότι καταβάλλεται προσπάθεια προκειμένου να ελαχιστοποιηθούν οι συνέπειες από την κατάρρευση του συστήματος.

Παράλληλα, οι επιβάτες στο αεροδρόμιο του Εδιμβούργου στη Βρετανία δεν μπορούν να χρησιμοποιήσουν τα αυτόματα μηχανήματα καρτών επιβίβασης, ενώ οι οθόνες δείχνουν μήνυμα που αναφέρει ότι «ο σέρβερ είναι εκτός διαδικτύου».

Το αεροδρόμιο Σίπχολ στην Ολλανδία έχει επίσης επηρεαστεί από την παγκόσμια τεχνική βλάβη, σημειώνοντας ότι οι επιβάτες που είναι προγραμματισμένο να ταξιδέψουν σήμερα θα πρέπει να επικοινωνήσουν πρώτα με την αεροπορική τους εταιρεία.

Η Aena διαχειρίστρια εταιρεία των ισπανικών αεροδρομίων σε μήνυμά της στο Χ έκανε λόγο για πιθανές «καθυστερήσεις». Η σκανδιναβική εταιρεία SAS επεσήμανε ότι τεχνικά προβλήματα επηρεάζουν το σύστημα κρατήσεών της, καθιστώντας αδύνατη την κράτηση εισιτηρίου μέσω του διαδικτύου.

Το αεροδρόμιο Gatwick του Λονδίνου επιβεβαίωσε ότι άρχισε να αντιμετωπίζει προβλήματα «νωρίς σήμερα το πρωί» που επηρέαζαν «τα συστήματα check-in ορισμένων αεροπορικών εταιρειών, τις αποσκευές και την ασφάλεια, συμπεριλαμβανομένων των eGates».

Η Qantas της Αυστραλίας είπε ότι οι πτήσεις της εξακολουθούν να εκτελούνται με ορισμένες καθυστερήσεις, ενώ η Cathay Pacific είπε ότι οι εγκαταστάσεις self-service check-in στο διεθνές αεροδρόμιο του Χονγκ Κονγκ δεν λειτουργούσαν.

Προβλήματα και στην Αυστραλία

«Ευρείας κλίμακας τεχνική βλάβη» επηρεάζει δεκάδες επιχειρήσεις στην Αυστραλία -- από τράπεζες, εταιρίες τηλεπικοινωνιών ως μέσα ενημέρωσης-- και φαίνεται πως συνδέεται με προβλήματα που αντιμετωπίζει η εταιρεία παροχής υπηρεσιών κυβερνοασφάλειας Crowdstrike, δήλωσε εκπρόσωπος του αυστραλιανού υπουργείου Εσωτερικών.

«Έχω ενημερωθεί για μια μεγάλης κλίμακας τεχνική βλάβη που επηρεάζει αριθμό επιχειρήσεων και υπηρεσιών σε όλη την Αυστραλία σήμερα το απόγευμα», επεσήμανε μέσω Χ η Μισέλ ΜακΓκίνες, της αυστραλιανής υπηρεσίας κυβερνοασφάλειας, τονίζοντας ότι «δεν υπάρχουν πληροφορίες που να υπονοούν ότι πρόκειται για περιστατικό συνδεόμενο με την κυβερνοασφάλεια».

Προβλήματα και σε ΜΜΕ

Η κρατική ραδιοτηλεόραση της Αυστραλίας ABC ανακοίνωσε ότι αντιμετωπίζει «μεγάλη τεχνική βλάβη», χωρίς να δώσει διευκρινίσεις.

Το βρετανικό Sky News δεν μπορούσε να εκπέμψει το πρόγραμμά του. Ο εκτελεστικός πρόεδρος του δικτύου Ντέβιντ Ρόουντζ δήλωσε ότι η ζωντανή μετάδοση είχε αποκατασταθεί, αλλά «χωρίς πλήρεις δυνατότητες».

Το Sky News και ο μητρικός οργανισμός του CNBC, NBCUniversal, ανήκουν και οι δύο στην Comcast.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Περιορισμένα προβλήματα στις πτήσεις από στο Ελ. Βενιζέλος

Aegean: Τα παγκόσμια τεχνικά προβλήματα δεν μας έχουν επηρεάσει σημαντικά

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider