Ακίνητα - Dimand: Προ των πυλών η έκδοση αδειών για τα νέα Δικαστήρια Πειραιά

Γιώργος Παπακωνσταντίνου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Ακίνητα - Dimand: Προ των πυλών η έκδοση αδειών για τα νέα Δικαστήρια Πειραιά
Λίγες ημέρες μετά την έγκριση, από το υπ. Πολιτισμού, της μελέτης ανέγερσης του νέου Δικαστικού Μεγάρου Πειραιά, ένα project ύψους 80 εκατ. ευρώ που «τρέχει» η Dimand, υπό τον Δ. Ανδριόπουλο, το ΤΑΧΔΙΚ του υπ. Δικαιοσύνης ενέκρινε  την αίτηση έκδοσης οικοδομικής άδειας.

Λίγες ημέρες μετά την έγκριση, από το υπ. Πολιτισμού, της μελέτης ανέγερσης του νέου Δικαστικού Μεγάρου Πειραιά, ένα project ύψους 80 εκατ. ευρώ που ήδη «τρέχει» η Dimand, υπό τον Δ. Ανδριόπουλο, επιλέγοντας ως ανάδοχο την Intrakat, είχαμε και συνέχεια… εγκρίσεων σε σχέση με την έκδοση οικοδομικών αδειών. Ειδικότερα, το Διοικητικό Συμβούλιο του Ταμείου Χρηματοδοτήσεων Δικαστικών Κτηρίων (ΤΑΧΔΙΚ) του υπ. Δικαιοσύνης αφενός έκανε δεκτή τη γνωμοδότηση της Επιτροπής Παρακολούθησης και παραλαβής των σταδίων εργασιών για την ανέγερση του νέου Δικαστικού Μεγάρου Πειραιά, αφετέρου, ενέκρινε την αίτηση έκδοσης οικοδομικής άδειας που θα καταθέσει η πωλήτρια εταιρεία με την επωνυμία «HUB 204 ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗΣ ΚΑΙ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗΣ ΑΚΙΝΗΤΩΝ» (HUB 204 ΜΑΕ), για το ακίνητο στο οποίο πρόκειται να μεταστεγαστούν τα Δικαστήρια Πειραιά.

Μπαράζ εγκρίσεων

Όπως σημειώνεται στην απόφαση, προηγήθηκαν, μεταξύ άλλων, η από 29.4.2024 πράξη συμπλήρωσης και τροποποίησης του αρχικού συμβολαίου αγοραπωλησίας, η από 11.7.2024 πράξη προσδιορισμού θέσεων σταθμεύσεως αυτοκινήτων, η από 23.5.2024 έγκριση της οριστικής μελέτης (αρχιτεκτονική, στατική, Η/Μ) της πωλήτριας εταιρείας για το ακίνητο στο οποίο πρόκειται να μεταστεγαστούν τα Δικαστήρια Πειραιά, καθώς και το από 19.7.2024 έγγραφο της πωλήτριας εταιρείας με την επωνυμία «HUB 204 ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗΣ ΚΑΙ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗΣ ΑΚΙΝΗΤΩΝ» προς το ΤΑ.Χ.ΔΙ.Κ., με το οποίο υποβάλλονται οι οριστικές μελέτες, οι οποίες απαιτούνται για την έκδοση της οικοδομικής άδειας για το Έργο της ανέγερσης του νέου Δικαστικού Μεγάρου Πειραιά και συγκεκριμένα τις Αρχιτεκτονικές Μελέτες, τις Μελέτες Η/Υ εγκαταστάσεων και τις Στατικές Μελέτες του έργου.

Δεδομένου ότι μόλις προχτές η αρμόδια επιτροπή του ΤΑΧΔΙΚ διαπίστωσε «ότι ο φάκελος των οριστικών μελετών (Αρχιτεκτονική – Στατική – Ηλεκτρομηχανολογική) για την έκδοση της οικοδομικής αδείας του έργου είναι πλήρης», το Δ.Σ. έδωσε το «πράσινο φως» για την αίτηση έκδοσης οικοδομικής άδειας που θα καταθέσει η πωλήτρια εταιρεία, θυγατρική της Dimand.

Όπως αναφέρθηκε και στην αρχή, οι υπηρεσίες του υπουργείου Πολιτισμού προχώρησαν στην έγκριση «της μελέτης ανέγερσης του νέου Δικαστικού Μεγάρου Πειραιά με έξι ορόφους και ένα υπόγειο και της μελέτης αποκατάστασης του χαρακτηρισμένου ως μνημείου κτηρίου γραφείων Κλωστοϋφαντουργίας στη συμβολή των οδών Χαϊδαρίου και Παπαστράτου 10, του Δήμου Πειραιά που περιβάλλεται από τις οδούς Παπαστράτου, Χαϊδαρίου, Μεθώνης, Φωκίωνος, με φορέα επένδυσης HUB204 M.A.E.». Όπως αναφέρεται στη σχετική απόφαση της 11ης Ιουλίου, η έγκριση δίνεται δεδομένου ότι η προτεινόμενη μελέτη λαμβάνει υπόψη της την προστασία, λειτουργική επανάχρηση και ανάδειξη του νεότερου μνημείου. Μεταξύ των όρων που τίθενται από την αρμόδια Διεύθυνση Αναστήλωσης Μουσείων και Τεχνικών Εργων του ΥΠΠΟ είναι «να υποβληθεί στη Διεύθυνση Συντήρησης Αρχαίων και Νεώτερων Μνημείων μελέτη συντήρησης των ξύλινων και μεταλλικών στοιχείων του χαρακτηρισμένου ως μνημείου κτηρίου και οι εξωτερικοί και εσωτερικοί χρωματισμοί να προκύψουν μετά από διερεύνηση των υποκείμενων στρωμάτων, να υποβληθεί μελέτη με τα προτεινόμενα υλικά και τις δαπεδοστρώσεις του περιβάλλοντος χώρου στο άμεσο περιβάλλον χώρο του μνημείου, να υποβληθεί ηλεκτρομηχανολογική μελέτη για το χαρακτηρισμένο ως μνημείο κτήριο και σε περίπτωση εγκατάστασης εξωτερικού φωτισμού, να υποβληθεί μελέτη προς έγκριση στις αρμόδιες Υπηρεσίες του ΥΠΠΟ».

Ποιο είναι το project, ποια είναι τα οφέλη

Το διατηρητέο κτίριο εντάσσεται στο σύνολο της νέας εγκατάστασης του Δικαστικού Μεγάρου Πειραιά. Το νέο κτίριο του Δικαστικού Μεγάρου προβλέπεται ότι θα είναι σε λειτουργία το 2027. Θα στεγάζει 310 δικαστικούς και 565 διοικητικούς υπαλλήλους, ενώ η πρόβλεψή του είναι για έως 1.200 θέσεις εργασίας. Συνολικά θα κατασκευαστούν 26.000 τ.μ. ανωδομής και 10.000 υπόγεια, με 303 θέσεις στάθμευσης και 1.500 τ.μ. αποθηκών και αρχείων. Το Δικαστικό Μέγαρο θα είναι πολυώροφο σε διάταξη «Π» με βαθμιαία κλιμάκωση των ορόφων, γύρω από το διατηρητέο κτίριο όπου προβλέπεται να δημιουργηθούν γραφεία δικηγόρων για μεγαλύτερη ιδιωτικότητα.

Το ακίνητο αποτελεί τμήμα οικοπέδου ιδιοκτησίας της εταιρείας, συνολικής επιφανείας 12.350,14 τ.μ. και αποτελεί τμήμα του άλλοτε συγκροτήματος εγκαταστάσεων της καπνοβιομηχανίας ΠΑΠΑΣΤΡΑΤΟΣ ΑΒΕΣ. Βάσει παλιότερης ΜΠΕ, στόχος του έργου είναι η αξιοποίηση ενός ανενεργού χώρου εντός του αστικού ιστού, του O.T. 204 σύμφωνα με τις προβλέψεις του εγκεκριμένου Ειδικού Πολεοδομικού Σχεδίου της περιοχής, η αποκατάσταση, η ανάδειξη και αξιοποίηση ενός ανενεργού χαρακτηρισμένου διατηρητέου κτιρίου εντός αυτού και παράλληλα η κατασκευή ενός συγκροτήματος κτιρίων γραφείων μηδενικού ενεργειακού αποτυπώματος για τη στέγαση των Δικαστηρίων – Δικαστικών Υπηρεσιών του Πειραιά ώστε να προσφέρει υψηλής ποιότητας υποδομή και υπηρεσίες στο κοινωνικό σύνολο.

Πρόκειται για ένα πολυώροφο κτίριο σε διάταξη «Π» με βαθμιαία κλιμάκωση των ορόφων, τριγύρω από το διατηρητέο κτίριο. Ο σχηματισμός του συγκροτήματος δημιουργεί έναν εσωτερικό ακάλυπτο χώρο που ενοποιεί τις επί μέρους χρήσεις, ενώ ταυτόχρονα ενισχύει και το αίσθημα της ασφάλειας. Σε τμήματα του σώματος του κτιρίου δημιουργούνται διαμπερείς στοές για την εκτόνωση του εσωτερικού ακάλυπτου, μέσω των οπτικών φυγών προς τις περιμετρικές οδούς.

Οι τρεις πτέρυγες του κτιρίου έχουν κλιμακωτό ύψος και αριθμό επιπέδων και πλαισιώνουν αρμονικά τον χαμηλό όγκο του διατηρητέου κτιρίου. Ειδικότερα, ακριβώς πίσω από το διατηρητέο, παράλληλα με την οδό Χαϊδαρίου, αναπτύσσεται ο τριώροφος όγκος του Δικαστικού Μεγάρου, ακολουθεί ο πενταώροφος όγκος παράλληλα με το εσωτερικό όριο του οικοπέδου και συνεχίζει ο εξαώροφος όγκος επί της οδού Φωκίωνος.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Τι συμβαίνει με το κτηριακό ΣΔΙΤ αξίας 140 εκατ. για τη νέα «στέγη» της Γ.Γ. Υποδομών

Σιδηρόδρομος: «Χάνει το τρένο» της χρηματοδότησης για το λιμάνι της Πάτρας;

Τι έφεραν οι παλιοί καιροί - Η συνέλευση της Eurobank και τα παρασκήνια - Ας πάμε λίγο πιο έξω

gazzetta
gazzetta reader insider insider