Nestle Ελλάς: Νέες ευκαιρίες γεννά η εξαγορά της Solgar

Μαρίνα Φούντα
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Nestle Ελλάς: Νέες ευκαιρίες γεννά η εξαγορά της Solgar
Τι έδειξαν οι τελευταίες οικονομικές καταστάσεις της ελληνικής θυγατρικής του ελβετικού κολοσσού.

Ανοδικά κινήθηκαν το 2023 οι πωλήσεις της Νestle Ελλάς, ξεπερνώντας τα 400 εκατ. ευρώ, με βασικές κινητήριες δυνάμεις την αύξηση της κατανάλωσης ειδών διατροφής κυρίως μέσω των πωλήσεων του ηλεκτρονικού εμπορίου, την άνοδο του τουρισμού καθώς και την απόκτηση της διανομής βιταμινών, μετάλλων και συμπληρωμάτων διατροφής Solgar.

Ειδικότερα, όπως προκύπτει από τις οικονομικές καταστάσεις της ελληνικής θυγατρικής του ελβετικού κολοσσού, το 2023 ο κύκλος εργασιών ανήλθε στα 409,04 εκατ. ευρώ, έναντι 379,03 εκατ. ευρώ στην αμέσως προηγούμενη χρήση, καταγράφοντας μια αύξηση περίπου 8%.

Τα έξοδα πωλήσεων διαμορφώθηκαν σε 19,25 εκατ. ευρώ από 18,59 εκατ. ευρώ το 2022, αυξημένα κατά περίπου 4%, ενώ το κόστος πωληθέντων κατέγραψε αύξηση κατά περίπου 9%.

Υποχώρηση κερδοφορίας

Σύμφωνα πάντα με την οικονομική έκθεση, το 2023 τα προ φόρων κέρδη υποχώρησαν στα 26,52 εκατ. ευρώ έναντι 29,21 εκατ. ευρώ στην αμέσως προηγούμενη χρήση, ενώ τα καθαρά μετά από φόρους κέρδη μειώθηκαν στα 21,19 εκατ. ευρώ από 23,10 εκατ. ευρώ στη χρήση 2022.

Το σύνολο των ιδίων κεφαλαίων διαμορφώθηκε σε 37,00 εκατ. ευρώ, έναντι 39,47 εκατ. ευρώ την αμέσως προηγούμενη χρονιά, ενώ το κεφάλαιο κίνησης για τη χρήση 2023 είναι θετικό αν εξαιρεθούν οι συναλλαγές με συνδεδεμένα μέρη.

Ευκαιρίες για ανάπτυξη μέσω της απόκτησης της Solgar

Όπως αναφέρεται στις οικονομικές καταστάσεις, στις 3 Απριλίου 2023, σε συνέχεια της έγκρισης με αριθμό 814/2023 από την Επιτροπή Ανταγωνισμού, η εταιρεία απέκτησε τη δραστηριότητα διανομής των προϊόντων της Solgar στην Ελλάδα από την εταιρεία ISO-PLUS Α.Ε. έναντι ποσού ύψους 11,1 εκατ. ευρώ.

«Η απόκτηση της επιχειρηματικής δραστηριότητας Solgar συμβάλλει στην περαιτέρω ανάπτυξη της εταιρείας στην ιδιαίτερα ελκυστική και αναπτυσσόμενη κατηγορία των βιταμινών, μετάλλων και συμπληρωμάτων διατροφής και αποτελεί μια μοναδική ευκαιρία για τη Nestlé Health Science να έχει άμεση παρουσία στην ελληνική αγορά, με μία καταρτισμένη ομάδα που διαθέτει την τεχνογνωσία να δραστηριοποιείται με επιτυχία σε έναν εξειδικευμένο κλάδο προϊόντων και στο κανάλι του φαρμακείου», σημειώνει η διοίκηση.

Η Solgar ιδρύθηκε το 1947 και στην Ελλάδα παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 1992, με βασική αποστολή να δημιουργεί συμπληρώματα διατροφής μέσα από τη διαρκή έρευνα και με πρώτες ύλες υψηλής ποιότητας. Σε διεθνές επίπεδο, από το 2021 η Solgar ανήκει στη Nestlé Health Science που αποτελεί έναν παγκόσμιο ηγέτη στην επιστήμη της διατροφής και προσφέρει ένα εκτεταμένο χαρτοφυλάκιο επιστημονικά τεκμηριωμένων προϊόντων καταναλωτικής φροντίδας ιατρικής διατροφής, φαρμακευτικών θεραπειών, συμπληρωμάτων διατροφής, μεταλλικών στοιχείων και βιταμινών.

«Η ένταξη της Solgar στην οικογένεια της Nestlé σηματοδοτεί τη δημιουργία μιας νέας βάσης για την Nestlé Health Science στην Ελλάδα», αναφέρεται επίσης.

Οι προοπτικές για τον κλάδο τροφίμων

Σύμφωνα με τη Nestle Ελλάς, τα τελευταία χρόνια ο κλάδος των τροφίμων κλήθηκε να αντιμετωπίσει πρωτόγνωρες σε έκταση και διάρκεια προκλήσεις, όπως οι επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής που επηρεάζουν σημαντικά την παραγωγή πρώτων υλών, οι πόλεμοι και η ενεργειακή κρίση. Σε αυτό το ευμετάβλητο περιβάλλον, η ελληνική Βιομηχανία Τροφίμων και Ποτών, μπόρεσε να ανταποκριθεί στις ανάγκες των καταναλωτών, ξεπερνώντας τις δυσκολίες στον τομέα των εθνικών και διεθνών μεταφορών, στην προμήθεια πρώτων υλών και υλικών συσκευασίας αλλά και στη ρευστότητα των επιχειρήσεων και τις εξαγωγές.

Υπάρχουν ωστόσο και άλλες σύγχρονες προκλήσεις, σε παγκόσμιο, ευρωπαϊκό και τοπικό επίπεδο, που η βιομηχανία καλείται να αντιμετωπίσει, με τη μετάβαση στη βιωσιμότητα να ανάγεται σε προτεραιότητα. Αυτή η μετάβαση προϋποθέτει τη χάραξη μιας νέας στρατηγικής και ένα νέο μοντέλο λειτουργίας και ανάπτυξης που σέβεται τον πλανήτη και προστατεύει τους φυσικούς πόρους για τις επόμενες γενιές. Είναι απαραίτητη μια ολιστική προσέγγιση σε μακροπρόθεσμο ορίζοντα με αξιοποίηση νέων τεχνολογιών, εξειδίκευση του προσωπικού, βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης, εφαρμογή καλών πρακτικών και συνεργασίας, ώστε να επιτευχθεί αυτή η πράσινη μετάβαση. Σε αυτό το περιβάλλον, η εταιρεία ανέπτυξε και εφάρμοσε άμεσα και αποτελεσματικά μέτρα για την αντιμετώπιση αυτής της νέας πραγματικότητας λαμβάνοντας παράλληλα υπόψη της τις μεταβαλλόμενες καταναλωτικές συνήθειες.

«Στο πλαίσιο των ανωτέρω συνθηκών, επιδιώκουμε να διατηρήσουμε σε χαμηλά επίπεδα τα κόστη μας προκειμένου να παραμείνουμε ανταγωνιστικοί στην αγορά, προσφέροντας στους καταναλωτές μια ευρεία γκάμα καινοτόμων προϊόντων που ανταποκρίνονται στις ανάγκες τους και εκπληρώνουν τον σκοπό μας, να αναδεικνύουμε τη δύναμη της διατροφής, ενισχύοντας την ποιότητα ζωής για όλους, σήμερα και στο μέλλον», καταλήγει η διοίκηση της Nestle Ελλάς.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider