Βήμα βήμα χτίζει το κεφάλαιο «εξωστρέφεια» ο όμιλος Intrafashion

Μαρίνα Φούντα
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Βήμα βήμα χτίζει το κεφάλαιο «εξωστρέφεια» ο όμιλος Intrafashion
Το στοίχημα της «διεθνοποίησης» επιδιώκει να κερδίσει η Intrafashion. Ποιες οι κινήσεις ματ του τελευταίου διαστήματος.

Βήμα βήμα χτίζει το κεφάλαιο «εξωστρέφεια» ο όμιλος Intrafashion που αναπτύσσει το αναγνωρισμένο brand Pink Woman και αποτελεί έναν ταχύτατα αναπτυσσόμενο retailer στον κλάδο της γυναικείας ένδυσης στην ελληνική αγορά.

Με απόλυτη μεθοδικότητα, ο όμιλος θέτει ακόμη πιο ψηλά τον πήχη της ανάπτυξής του στο εξωτερικό, εστιάζοντας στην ενδυνάμωση της εξαγωγικής του δραστηριότητας. Το στοίχημα άλλωστε της «διεθνοποίησης» της Intrafashion είναι το επόμενο που πρέπει να κερδηθεί, καθώς βασικό όραμα της διοίκησης αποτελεί η πορεία αναβάθμισης της εταιρείας από έναν ελληνικό όμιλο σε έναν αναπτυσσόμενο διεθνή παίκτη.

Εντάσσει στο δυναμικό την Cristina Viollaz

Προς αυτή την κατεύθυνση, ο όμιλος αποφάσισε να προχωρήσει σε μια κίνηση ιδιαίτερης στρατηγικής σημασίας, εντάσσοντας στο δυναμικό του ένα στέλεχος με μεγάλη διεθνή εμπειρία. Ειδικότερα, εδώ και λίγα 24ωρα, καθήκοντα Vice-President Business Development έχει αναλάβει η Cristina Viollaz, συμμετέχοντας και ως μέλος στο Διοικητικό Συμβούλιο του Ομίλου. Πρόκειται για ένα στέλεχος που αναμένεται να συμβάλλει σημαντικά στη χάραξη της νέας στρατηγικής εξωστρέφειας του ομίλου.

Η Cristina Viollaz διαθέτει εμπειρία άνω των 30 ετών σε υψηλές διοικητικές θέσεις πολυεθνικών οργανισμών όπως η Inditex, όπου άνοιξε και εδραίωσε νέες αγορές για την Zara μεταξύ των οποίων αυτές των ΗΠΑ, της Γερμανίας, της Ιταλίας, της Ελλάδος κ.α., η Tally Weijl, η Douglas, η S. Oliver Group ενώ τα τελευταία έξι χρόνια εργάστηκε ως Vice-President και COO του μεγαλύτερου λιανεμπορικού Ομίλου της Μ. Ανατολής, του Group Alshaya.

«Ανυπομονώ να συμβάλλω στην ανάπτυξη και την ενίσχυση της διεθνούς παρουσίας της εταιρείας τόσο στα υφιστάμενα, όσο και σε νέα εμπορικά σήματα», αναφέρει η ίδια σε δήλωσή της.

Προτεραιότητα οι εξαγωγές με όχημα την Axel Accessories

Η ενίσχυση της παρουσίας του ομίλου στον διεθνή επιχειρηματικό χάρτη θα γίνει με όχημα τις εξαγωγές και με μεγάλο πρωταγωνιστή την Axel Accessories, μια άκρως εξαγωγική εταιρεία σε ποσοστό 80-90%.

Υπενθυμίζεται εδώ ότι στα τέλη του περασμένου Ιουλίου ανακοινώθηκε η εξαγορά του 100% των μετοχών της Axel Accessories από τον όμιλο Intrafashion ABEE, ένα deal που δημιουργεί νέα δεδομένα στον χώρο της μόδας.

Κι αυτό γιατί η εν λόγω συμφωνία δύναται να παράξει σημαντικές συνέργειες ανάμεσα σε δύο εταιρείες που έχουν ήδη σημαντικό αποτύπωμα σε «αδελφούς» κλάδους, όπως είναι η γυναικεία ένδυση και τα αξεσουάρ. Το στίγμα άλλωστε της συνεργασίας μεταξύ των δύο εταιρειών είχε δώσει, με δήλωσή του, ο πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Intrafashion Group, Δημήτρης Ματεμτζής, εξηγώντας πως ο όμιλος θα επενδύσει στην ισχυρή εδραίωση και ανάπτυξη της Axel τόσο στην ελληνική, όσο και τις διεθνείς αγορές, με κύριο άξονα το κανάλι χονδρικής. Σύμφωνα δε με κύκλους του ομίλου, η επόμενη μέρα του deal δεν επιφέρει αλλαγές στο δίκτυο καταστημάτων των δύο εταιρειών, με τα καταστήματα της Axel Accessories να συνεχίζουν ως έχουν και χωρίς να τίθεται κάποιο θέμα μετατροπής τους σε Pink Woman.

Η Axel είναι μια ελληνική εταιρεία με σημαντική θέση στο διεθνές στερέωμα της λιανικής και χονδρικής πώλησης γυναικείων ρούχων, υποδημάτων, τσαντών και αξεσουάρ. Το ταξίδι της στη μόδα ξεκίνησε το 1999, με αφετηρία τη Θεσσαλονίκη και από τότε μετρά ένα δίκτυο πλέον των 10 καταστημάτων. Η Axel απευθύνεται σε γυναίκες κάθε γενιάς, ενώ οι συλλογές της είναι εξαιρετικά δομημένες, ολοκληρωμένες και ευέλικτες. Το 2007 ξεκινά η διεθνής παρουσία της εταιρείας με τη συμμετοχή της στην έκθεση Bisutex στη Μαδρίτη της Ισπανίας, ενώ η «απόβαση» στην Αθήνα γίνεται το 2010, με το πρώτο κατάστημα Axel στην περιοχή του Χαλανδρίου. Ταυτόχρονα αναπτύσσεται ταχύτατα το δίκτυο συνεργαζόμενων καταστημάτων σε Ελλάδα και εξωτερικό, ενώ σταθερά και κάθε χρόνο πλέον, η Axel συμμετέχει στις σημαντικότερες εκθέσεις μόδας που διοργανώνονται διεθνώς. Ιδρυτές της εταιρείας είναι η Ιφιγένεια Κουτσουβέλη και ο Κώστας Λαγουμάκης, ενώ ο κύκλος εργασιών της το 2023 εκτιμάται ότι έκλεισε κοντά στα 9 εκατ. ευρώ.

Το δίκτυο λιανικής της Pink Woman

Σύμφωνα με πληροφορίες του insider.gr, πέραν των σχεδίων του ομίλου για την ενδυνάμωση του brand Axel Accessories, η Ιntrafashion εστιάζει και στην ενίσχυση του δικτύου λιανικής της Pink Woman, με πιο συγκρατημένους ωστόσο ρυθμούς.

Και αυτό γιατί με περισσότερα από 120 πλέον καταστήματα, φαίνεται πως κλείνει σταδιακά ο κύκλος της λιανικής και ο αριθμός των σημείων πώλησης ανά την επικράτεια δεν αργεί να πιάσει «ταβάνι». Κατά τις ίδιες πληροφορίες, η ελληνική αγορά μπορεί να καλυφθεί με ένα συνολικό δίκτυο 130 καταστημάτων περίπου.

Στο κάδρο οι εξαγορές…

Η εξαγορά της Axel συνιστά ένα πολύ σημαντικό deal για τη νέα εποχή της Intrafashion Group που «χαράσσει» τα τελευταία χρόνια ο κ. Ματεμτζής. Όπως άλλωστε έχει ήδη γράψει το insider.gr, ο όμιλος διερευνά συνεχώς ευκαιρίες ανάπτυξης και δεν αποκλείει το ενδεχόμενο και νέων εξαγορών στο μέλλον.

Για το 2024 δε η Intrafashion Group έχει θέσει στόχο για αύξηση του κύκλου εργασιών της κατά 7-9%, προσδοκώντας να ξεπεράσει το ορόσημο των 40 εκατ. ευρώ που επιτεύχθηκε το 2023. Τη φετινή άλλωστε χρονιά τα οικονομικά μεγέθη του ομίλου δεν θα συμπεριλάβουν την απορρόφηση της Axel. Υπενθυμίζεται εδώ ότι το 2023 ο καθαρός κύκλος εργασιών ανήλθε σε 40,17 εκατ. ευρώ έναντι 35,58 εκατ. ευρώ το 2022, αυξημένος κατά 12,9%. Η αύξηση αυτή δε του κύκλου εργασιών, έρχεται μετά από δύο συνεχείς χρονιές αξιοσημείωτων αυξήσεων: 28,8% (2022/2021) και 47,% (2021/2020), κάτι που ισοδυναμεί με προοδευτική αύξηση πωλήσεων μεταξύ 2020 και 2023 της τάξης του 114,9%.

…και οι συνεργασίες

Την περασμένη άνοιξη, στο πλαίσιο του αναπτυξιακού του πλάνου, ο όμιλος Intrafashion ανακοίνωσε την υπογραφή συμφωνίας αποκλειστικής αντιπροσώπευσης και εμπορικής ανάπτυξης με τον διεθνώς αναγνωρισμένο ιταλικό όμιλο Teddy για τα brands Terranova και Calliope, o οποίος διαθέτει παρουσία σε 40 χώρες με 1.000 περίπου καταστήματα. Η πολυετής συμφωνία προβλέπει τα αποκλειστικά δικαιώματα ανάπτυξης δικτύου καταστημάτων για τις περιοχές της Αττικής, της Πελοποννήσου, της Κρήτης, των Ιονίων Νήσων και της Εύβοιας καθώς και τα μη αποκλειστικά για το σύνολο της ελληνικής επικράτειας.

Εγκαινιάζοντας τη νέα αυτή στρατηγική συνεργασία, ο όμιλος Intrafashion παρουσίασε στα τέλη Απριλίου 2024, το πρώτο νέο flagship store της Terranova στην οδό Ερμού 26. Η στρατηγική συνεργασία με τον όμιλο Teddy αποτελεί ορόσημο για την Intrafashion, καθώς μέσω διαρκών επενδύσεων, διευρύνει το φάσμα των προσφερόμενων προϊοντικών συλλογών, με επιλογές που ανταποκρίνονται στις σύγχρονες ανάγκες του καταναλωτικού κοινού.

Η Pink Woman ιδρύθηκε το 2004 και δραστηριοποιείται στον χώρο της γυναικείας μόδας μέχρι και σήμερα. Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του ομίλου Intrafashion είναι ο Δημήτρης Ματεμτζής που απέκτησε το 100% των μετοχών του ομίλου Intrafashion από τον ιδρυτή Παύλο Χατζηπαυλίδη το 2020. Ο όμιλος Intrafashion διαθέτει κεντρικά γραφεία στην Αθήνα και logistics center στην Καβάλα, απασχολεί πάνω από 500 άτομα προσωπικό, ενώ λειτουργεί σε ένα πλήρως καθετοποιημένο επιχειρησιακό μοντέλο.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider