Unilever Hellas: Θολό τοπίο για τις περικοπές – Δεν έχουν ξεκινήσει ακόμη οι διαβουλεύσεις με τους εκπροσώπους των εργαζομένων

Μαρίνα Φούντα
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Unilever Hellas: Θολό τοπίο για τις περικοπές – Δεν έχουν ξεκινήσει ακόμη οι διαβουλεύσεις με τους εκπροσώπους των εργαζομένων
Οι διαβουλεύσεις με το σωματείο εργαζομένων στην Ελλάδα επρόκειτο να ξεκινήσουν τον Σεπτέμβριο. Τι δηλώνουν κύκλοι της εταιρείας στο insider.gr. 

Θολό παραμένει ακόμη το τοπίο για τους εργαζόμενους της Unilever στην Ελλάδα, μετά την απόφαση του πολυεθνικού κολοσσού που γνωστοποιήθηκε τον περασμένο Ιούλιο και αφορά στην περικοπή έως και 3.200 θέσεων εργασίας σε ολόκληρη την Ευρώπη. Πρόκειται για τεράστιο νούμερο, μιας και ισοδυναμεί με περικοπές που αφορούν στο 1/3 των υπαλλήλων που ο όμιλος απασχολεί στις χώρες της Γηραιάς Ηπείρου.

«Τις επόμενες εβδομάδες προβλέπεται να ξεκινήσουν οι διαβουλεύσεις με τους τοπικούς εκπροσώπους εργαζομένων ανά χώρα», τόνιζε η μητρική τον Ιούλιο. Ο όμιλος Unilever, δε, έκανε τότε λόγο για «την έναρξη ενός ολοκληρωμένου προγράμματος παραγωγικότητας, με σκοπό να εστιάσει στην ανάπτυξη μέσω μιας οργανωτικής δομής που θα είναι πιο ευέλικτη και θα έχει πιο ξεκάθαρες αρμοδιότητες».

Τι έλεγε τον Ιούλιο η Unilever Hellas

«Σε συνέχεια πρόσφατων δημοσιευμάτων σχετικά με το πλάνο αναδιοργάνωσης της εταιρείας σε παγκόσμιο επίπεδο και τον αντίκτυπο που αυτή η αλλαγή θα επιφέρει στις θέσεις εργασίας στην ελληνική εταιρεία, η Unilever Hellas διευκρινίζει ότι δεν έχει ακόμα καθοριστεί η νέα οργανωτική δομή για τη χώρα μας και, αντίστοιχα, δεν υπάρχουν πληροφορίες για τον αριθμό των θέσεων εργασίας που θα επηρεαστούν από την εφαρμογή αυτής της νέας δομής. Στην Ελλάδα, οι επίσημες διαβουλεύσεις με το Σωματείο Εργαζομένων έχουν προγραμματιστεί να ξεκινήσουν τον Σεπτέμβριο, στο πλαίσιο της ουσιαστικής επικοινωνίας που υπάρχει διαχρονικά μεταξύ της Διοίκησης της εταιρείας και των εκπροσώπων του Σωματείου, με κοινό στόχο την αμοιβαία συνεργασίας προς όφελος των εργαζομένων», αναφερόταν σε ανακοίνωση της Unilever Hellas στα τέλη Ιουλίου.

Δεν έχουν ξεκινήσει ακόμη οι διαβουλεύσεις στην Ελλάδα

Κύκλοι της εταιρείας σχολιάζουν στο insider.gr πως «οι διαβουλεύσεις δεν έχουν ξεκινήσει ακόμα», γεγονός που ενισχύει την αβεβαιότητα για το εργατικό δυναμικό της πολυεθνικής στη χώρα μας.

Ποιοι εξαιρούνται

Όπως έχει ήδη ξεκαθαρίσει η Unilever Hellas, «το Πρόγραμμα Παραγωγικότητας δεν αφορά στο σύνολο της εταιρείας αλλά τους ρόλους υπαλλήλων γραφείων, καθώς εξαιρούνται οι εργαζόμενοι που υπάγονται στο εργοστάσιο του Ρέντη και στα κέντρα διανομής Ρέντη και Σχηματαρίου».

«Η βασική προτεραιότητα της Unilever Hellas είναι να διασφαλιστεί ότι αυτή η αλλαγή θα είναι όσο τον δυνατόν πιο ομαλή για όλους τους εργαζομένους των οποίων οι θέσεις θα επηρεαστούν. Σε άμεση επικοινωνία και διάλογο με το Σωματείο Εργαζομένων και σεβόμενη την εμπιστευτικότητα αυτών των διαβουλεύσεων, η Διοίκηση της εταιρείας παραμένει προσανατολισμένη στην ουσιαστική στήριξη όλων των εργαζομένων κατά τη διάρκεια αυτής της μετάβασης, με υπηρεσίες και παροχές πέραν των απαιτήσεων της νομοθεσίας», αναφερόταν επίσης στην ανακοίνωση του περασμένου Ιουλίου.

Το νέο μοντέλο λειτουργίας και οργανωτικής δομής αναμένεται να ξεκινήσει από τον Ιανουάριο του 2025 και να ολοκληρωθεί μέσα στο ερχόμενο έτος. Σύμφωνα με τους στόχους του παγκόσμιου προγράμματος «θα εστιάζει σε μια πιο ενοποιημένη οργάνωση ως One Unilever και στην περαιτέρω ενίσχυση της τεχνογνωσίας και της ανταγωνιστικότητας της εταιρείας, υποστηρίζοντας τη σταθερότητα και την ευημερία της, μακροπρόθεσμα».

Η εικόνα στην Ελλάδα

Η έναρξη των διαβουλεύσεων με τους εκπροσώπους των εργαζομένων είναι βέβαιο ότι θα αλλάξει τους συσχετισμούς για το εργατικό δυναμικό στην Ελλάδα. Στη χώρα μας ο πολυεθνικός κολοσσός δραστηριοποιείται εδώ και έξι δεκαετίες με τρεις εταιρικές οντότητες. Την Ελαΐς Unilever Hellas, με προσωπικό που ξεπερνά κατά τις πληροφορίες τα 300 άτομα, τη Unilever Knorr με περισσότερους από 80 εργαζόμενους και τη Unilever Logistics με περίπου 90 άτομα προσωπικό. Στη χώρα μας η πολυεθνική διατηρεί γραφεία, το εργοστάσιο στου Ρέντη, καθώς και δύο κέντρα διανομής.

Υπενθυμίζεται εδώ ότι τον Οκτώβριο του 2023 έγινε γνωστό ότι ο Δημήτρης Μαγγιώρος ορίστηκε Head of South East Europe της Unilever, αναλαμβάνοντας υπεύθυνος για τις δραστηριότητες της εταιρείας σε Ελλάδα, Κύπρο, Αλβανία, Κόσσοβο και Βόρεια Μακεδονία, διατηρώντας δε τον υφιστάμενο ρόλο του Head of Customer Development για την Ελλάδα.

Λίγο διάστημα αργότερα και συγκεκριμένα τον Νοέμβριο του 2023 το υπουργείο Ανάπτυξης προχώρησε στην επιβολή προστίμων – μαμούθ 2 εκατ. ευρώ σε δύο πολυεθνικές για αθέμιτη κερδοφορία. Η μια από αυτές ήταν η Ελαΐς Unilever Hellas στην οποία επιβλήθηκε πρόστιμο 1 εκατ. ευρώ.

Οι τελευταίες δημοσιευμένες οικονομικές καταστάσεις της Ελαΐς Unilever Hellas αφορούν στη χρήση 2021 και μάλιστα καταχωρήθηκαν στο ΓΕΜΗ λίγες ώρες πριν την εκπνοή του 2022. Σύμφωνα με αυτές, κατά τη χρήση 2021, ο κύκλος εργασιών διαμορφώθηκε στο ποσό των 352,7 εκατ. ευρώ, έναντι 331,6 εκατ. ευρώ στην προηγούμενη χρήση, ενώ τα κέρδη προ τόκων φόρων και αποσβέσεων (EBITDA) ανήλθαν στα 38,5 εκατ. ευρώ, έναντι 16,5 εκατ. ευρώ την αμέσως προηγούμενη χρονιά. Τα κέρδη προ τόκων και φόρων (EBIT) διαμορφώθηκαν στα 37,3 εκατ. ευρώ, από 15,3 εκατ. ευρώ το 2020, ενώ τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν στο ποσό των 36,5 εκατ. ευρώ, έναντι των 13,2 εκατ. ευρώ τον προηγούμενο χρόνο. Σε ό,τι αφορά τα κέρδη μετά από φόρους ανήλθαν στο ποσό των 20,8 εκατ. ευρώ, έναντι 12,1 ευρώ το 2020.

Σύμφωνα με τη διοίκηση, στα προ φόρων κέρδη περιλαμβάνεται ποσό 21,8 εκατ. ευρώ ως συνολικά θετικό αποτέλεσμα των συναλλαγών που αφορούσαν στην πώληση τοπικά των σημάτων τοματικών προϊόντων Pummarο και Πελαργός καθώς και στην πώληση από τον όμιλο Unilever της παγκόσμιας επιχειρηματικής δραστηριότητας των προϊόντων τσαγιού Ekaterra, κατά το μέρος και στο βαθμό που αυτή αφορούσε στην Ελλάδα.

Υπενθυμίζεται εδώ ότι στο τέλος Αυγούστου 2020 ο όμιλος Unilever ανακοίνωσε την απόφασή του να προχωρήσει σε στρατηγική αξιολόγηση του κλάδου των τοματικών προϊόντων στην Ελλάδα. Στο πλαίσιο αυτό διοργάνωσε μία διαδικασία προσφορών από ενδιαφερόμενους επενδυτές για την ενδεχόμενη πώληση του κλάδου των τοματικών προϊόντων στην Ελλάδα και του εργοστασίου της Γαστούνης. Μέσα από αυτή τη διαδικασία, επιλέχθηκε από τον όμιλο ως προτιμώμενος επενδυτής η ΜΙΝΕΡΒΑ Α.Ε. με την οποία τελικώς κατέληξε σε συμφωνία για την πώληση. Η συμφωνία ολοκληρώθηκε στις αρχές Ιουλίου του 2021 και σε αυτό το πλαίσιο η Ελαΐς-Unilever Hellas μεταβίβασε στις 2 Ιουλίου 2021 στη ΜΙΝΕΡΒΑ τα σήματα των τοματικών προϊόντων Pummaro και Πελαργός καθώς και τα αποθέματα των έτοιμων προϊόντων της κατηγορίας αυτής.

Λίγους μήνες μετά και συγκεκριμένα τον Νοέμβριο του 2021 η Unilever ανακοίνωσε την επίτευξη συμφωνίας πώλησης της παγκόσμιας επιχειρηματικής δραστηριότητας που αφορά στα προϊόντα τσαγιού Ekaterra στο CVC Capital Partners. Η συναλλαγή ολοκληρώθηκε στα μέσα του 2022, ενώ όπως έγινε γνωστό πριν από μερικά 24ωρα, τη διανομή των προϊόντων της εταιρείας Ekaterra αναλαμβάνει από 1η Μαρτίου 2023 η Β.Σ. Καρούλιας, εμπλουτίζοντας την προϊοντική γκάμα των ροφημάτων της με brands όπως LIPTON, PUKKA Herbs, PG Tips στην ελληνική αγορά.

Ο όμιλος

Όπως αναφέρουν διεθνή μέσα, ο όμιλος Unilever απασχολεί από 10.000 έως 11.000 εργαζόμενους στην Ευρώπη, με το «μαχαίρι» να επέρχεται ως συνέπεια της μεγάλης παγκόσμιας αναδιάρθρωσης που ανακοινώθηκε τον περασμένο Μάρτιο και περιλαμβάνει το «ψαλίδισμα» έως και 7.500 θέσεων εργασίας παγκοσμίως.

«Ο αναμενόμενος καθαρός αντίκτυπος στην Ευρώπη από τώρα και έως το τέλος του 2025 κυμαίνεται από 3.000 έως 3.200 θέσεις εργασίας», δήλωνε τον Ιούλιο η επικεφαλής ανθρώπινων πόρων της εταιρείας. Οι περικοπές αφορούν «κυρίως σε θέσεις γραφείου» και δεν θα περιλαμβάνουν θέσεις σε εργοστάσια, πρόσθεσε.

Με ιστορία 120 χρόνων, η Unilever είναι μια από τις παλαιότερες πολυεθνικές εταιρείες στον παγκόσμιο επιχειρηματικό χάρτη, ενώ τα προϊόντα της είναι διαθέσιμα σε περίπου 190 χώρες. Σχεδόν 2,5 δισεκατομμύρια άνθρωποι σε ολόκληρο τον πλανήτη χρησιμοποιούν τα προϊόντα της. Ο όμιλος παράγει και διαθέτει περίπου 400 μάρκες προϊόντων. Αυτά περιλαμβάνουν πολύ γνωστά brands στους κλάδους τροφίμων και ποτών (περίπου το 40% των εσόδων της εταιρείας), προϊόντα καθαρισμού, προϊόντα ομορφιάς και προϊόντα προσωπικής φροντίδας.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Unilever: Δεν έχει ακόμα καθοριστεί η νέα οργανωτική δομή για τη χώρα μας

Unilever: Αρχίζουν διαβουλεύσεις με τους εκπροσώπους των εργαζομένων για τις περικοπές – Τι θα γίνει στην Ελλάδα

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider