Ακόμη πιο ψηλά θέτει τον πήχη της ανάπτυξής της η σερραϊκή γαλακτοβιομηχανία Κρι Κρι, διεκδικώντας ακόμη μεγαλύτερα μερίδια αγοράς τόσο στην Ελλάδα, όσο και στις χώρες του εξωτερικού που διατηρεί σημαντικό εξαγωγικό αποτύπωμα.
Όπως ανέφερε χθες ο οικονομικός διευθυντής της εταιρείας, Κωνσταντίνος Σαρμαδάκης, στο πλαίσιο της τηλεδιάσκεψης με τους αναλυτές για τα οικονομικά μεγέθη του πρώτου εξαμήνου, για το σύνολο του 2024 η Κρι Κρι αναμένει πωλήσεις άνω των 245 εκατ. ευρώ και κέρδη προ φόρων και τόκων (ΕΒΙΤ) στα επίπεδα περιθωρίου πέριξ του 16%. Η αρχική εκτίμηση της διοίκησης έκανε λόγο για πωλήσεις 233 εκατ. ευρώ και EBIT στο 15%.
Το 2023 οι πωλήσεις της εταιρείας κινήθηκαν στα 216 εκατ. ευρώ, ενώ όπως ανακοινώθηκε χθες, στο πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους, ο κύκλος εργασιών διαμορφώθηκε σε 130,87 εκατ. ευρώ έναντι 112,97 εκατ. ευρώ το 2023, αυξημένος κατά 15,8% και τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους ανήλθαν σε 26,32 εκατ. ευρώ, έναντι 21,19 εκατ. ευρώ το 2023.
Ισχυρή ανάπτυξη σε Ηνωμένο Βασίλειο και Ιταλία, θετικά σινιάλα από Γαλλία
Σύμφωνα με τον κ. Σαρμαδάκη, η εταιρεία προσβλέπει σε διψήφια αύξηση πωλήσεων σε ορίζοντα τριετίας, με την ανάπτυξή της να τροφοδοτείται κυρίως από τις αγορές του εξωτερικού. Οι μεγαλύτερες αγορές για την Κρι Κρι είναι σήμερα το Ηνωμένο Βασίλειο και η Ιταλία. Οι εξαγωγές γιαουρτιού καταγράφουν ανάπτυξη 42% στο Ηνωμένο Βασίλειο και 18% στην Ιταλία, ενώ η γαλακτοβιομηχανία κρίνει ως θετική την αποδοχή των προϊόντων της στη Γαλλία, που αποτελεί μια νέα αγορά για την εταιρεία. «Η ανάπτυξη σε αυτές τις αγορές θα συνεχιστεί», εκτίμησε μάλιστα ο ίδιος.
Άνοιγμα στην πολλά υποσχόμενη αγορά των ΗΠΑ
Η σερραϊκή εταιρεία ανακοίνωσε στις αρχές Σεπτεμβρίου την είσοδό της στην αγορά των ΗΠΑ. Εισιτήριο για το άνοιγμα της αμερικανικής αγοράς αποτελούν τα προϊόντα Greek Frozen Yogurt, ενώ έξι κωδικοί της συγκεκριμένης κατηγορίας φιγουράρουν ήδη στα ράφια τοπικών αλυσίδων σούπερ μάρκετ του Τέξας.
Πρόκειται άλλωστε για μια κατηγορία που παρουσιάζει μεγάλη δυναμική, στην οποία η Κρι Κρι έχει αποφασίσει να επενδύσει από καιρό. Το Greek Frozen Yogurt αποτελεί μάλιστα την καλύτερη απόδειξη για το πώς μπορούν να συνδυαστούν τα δύο βασικά προϊόντα που παράγει η εταιρεία, το γιαούρτι και το παγωτό.
«Οι ΗΠΑ είναι για εμάς το μεγάλο στοίχημα. Η είσοδός μας σε μια μεγάλη και πολλά υποσχόμενη αγορά είναι ορόσημο για την εταιρεία», σχολίασε χαρακτηριστικά ο κ. Σαρμαδάκης, αποκαλύπτοντας πως πέραν της παρουσίας της σε τοπικές αλυσίδες του Τέξας, η εταιρεία βρίσκεται την ίδια στιγμή σε συζητήσεις με μεγάλους λιανεμπορικούς ομίλους των ΗΠΑ για την παραγωγή προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας. Τα πρώτα δε αντιπροσωπευτικά αποτελέσματα από την είσοδο του Greek Frozen Yogurt στις ΗΠΑ θα πρέπει να αναμένονται από την επόμενη χρονιά.
Οι επενδύσεις
Ερωτηθείς σχετικά ο κ. Σαρμαδάκης αποκάλυψε πως οι κεφαλαιακές δαπάνες (capex) της εταιρείας θα ανέλθουν στα 21-25 εκατ. ευρώ το 2024 και στα 22 εκατ. ευρώ την επόμενη χρονιά.
Το επενδυτικό πλάνο θα στοχεύει κυρίως στην ενίσχυση της παραγωγικής δυναμικότητας της Κρι Κρι στο γιαούρτι, αλλά και στο παγωτό, λόγω της αναμενόμενης αύξησης της ζήτησης από τις ΗΠΑ.
Τα μερίδια στην ελληνική αγορά
Στην ελληνική αγορά γιαουρτιού οι πωλήσεις της εταιρείας ξεπέρασαν τα 37,8 εκατ. ευρώ, παρουσιάζοντας μείωση 2,4% σε αξία, αλλά αύξηση 4,8% σε όγκο. Σύμφωνα με την Κρι Κρι, η αξία των πωλήσεων επηρεάζεται από τις χαμηλές τιμές των προϊόντων της, γεγονός που πιέζει και τα περιθώρια κερδοφορίας.
Η συνεχιζόμενη πίεση από την ανάπτυξη των γιαουρτιών ιδιωτικής ετικέτας, οδηγεί τα branded γιαούρτια της Κρι Κρι σε περιορισμένη μεριδιακή απώλεια κατά μια ποσοστιαία μονάδα σε αξία, με το μερίδιο να διαμορφώνεται στο 15,4%, διατηρώντας τη δεύτερη θέση της αγοράς, σύμφωνα με τα στοιχεία της Circana. Γενικότερα, από τις εξελίξεις στην αγορά φαίνεται να προκύπτει όφελος για την εταιρεία, μιας και αποτελεί τον μεγαλύτερο παραγωγό για την εγχώρια αγορά γιαουρτιών ιδιωτικής ετικέτας.
Κληθείς μάλιστα να σχολιάσει τη νέα δυναμική που διαμορφώνεται στην αγορά μεταξύ των επώνυμων προϊόντων και των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας, ο κ. Σαρμαδάκης εξήγησε πως η Κρι Κρι «προσπαθεί να αυξάνει τις πωλήσεις της όπου βλέπει ευκαιρίες».
Στον κλάδο του παγωτού, στην εγχώρια αγορά, οι πωλήσεις εμφανίζουν ισχυρή διψήφια μεταβολή 21,7%. Σε αυτήν συντελούν, αφενός οι ευνοϊκές καιρικές συνθήκες και αφετέρου, η επέκταση του δικτύου πωλήσεων και η ενίσχυση του προϊοντικού χαρτοφυλακίου. Σημαντικός είναι και ο ρόλος των τουριστικών ροών από το εξωτερικό.
Χωρίς βιασύνη τα σχέδια διαδοχής
Κατά τη διάρκεια της χθεσινής τηλεδιάσκεψης ο κ. Σαρμαδάκης κλήθηκε να απαντήσει εάν υπάρχουν σχέδια διαδοχής του Παναγιώτη Τσινάβου, προέδρου και Διευθύνοντος Συμβούλου της Κρι Κρι. «Υπάρχουν σχέδια διαδοχής. Ο γιος του κ. Τσινάβου, Γιώργος, έχει ήδη αναλάβει καθήκοντα αναπληρωτή διευθύνοντος συμβούλου. Ωστόσο δεν υπάρχει καμία βιασύνη να υλοποιηθούν τώρα αυτά τα σχέδια διαδοχής», ξεκαθάρισε.
Η Κρι Κρι συμπληρώνει εφέτος 70 χρόνια επιχειρηματικής διαδρομής. Ιδρύθηκε το 1954 και πλέον έχει παρουσία σε 42 χώρες του κόσμου και 5.500 σημεία πώλησης στα Βαλκάνια. Οι εξαγωγές της αγγίζουν το 50% του κύκλου εργασιών της, κατατάσσοντας την μεταξύ των κυριότερων εξαγωγικών επιχειρήσεων της χώρας. Πρόσφατα δε προχώρησε σε 100 νέες προσλήψεις και πλέον απασχολεί κοντά στους 700 εργαζόμενους.