H Tupperware Brands ετοιμάζεται να υποβάλει αίτημα υπαγωγής σε καθεστώς χρεοκοπίας, ακόμη και εντός της εβδομάδας, μεταδίδει το Bloomberg, επικαλούμενο ανώνυμες πηγές που γνωρίζουν τα σχέδια της εταιρείας. Η εξέλιξη έρχεται μετά από πολλά χρόνια προσπάθειας αναζωπύρωσης της δραστηριότητας, εν μέσω φθίνουσας ζήτησης.
Η εταιρεία ειδών σπιτιού, που έχει ταυτίσει το όνομά της με τα δοχεία αποθήκευσης φαγητού εδώ και πάνω από μισό αιώνα, σχεδιάζει να ζητήσει προστασία από τους πιστωτές αφού παραβίασε όρους δανειακής της σύμβασης. Ως αντίδραση στα νέα, η μετοχή της «βυθίστηκε» πάνω από 55%.
Η Tupperware προειδοποιεί εδώ και χρόνια για την ικανότητά της να παραμείνει «ζωντανή». Τον Ιούνιο ανακοίνωσε σχέδιο να κλείσει το μοναδικό της εργοστάσιο στις ΗΠΑ και να απολύσει σχεδόν 150 υπαλλήλους. Πέρυσι, αντικατέστησε τον Διευθύνοντα Σύμβουλο Miguel Fernandez και πολλά μέλη του διοικητικού συμβουλίου στο πλαίσιο μιας προσπάθειας να αλλάξει την τύχη της επιχείρησης, διορίζοντας τη Laurie Ann Goldman ως τη νέα Διευθύνουσα Σύμβουλο.
Η Tupperware παρουσίασε πρώτη φορά τα πλαστικά προϊόντα της στο κοινό το 1946, αφότου ο ιδρυτής Ερλ Τάπερ εφηύρε την εύκαμπτη, αεροστεγή σφράγισή τους. Το προϊόν εισέβαλε δυναμικά στα αμερικανικά νοικοκυριά κυρίως μέσω των επιδείξεων σε σπίτια που οργάνωναν γυναίκες των προαστίων.
Στα σχεδόν 80 χρόνια λειτουργίας που ακολούθησαν, η εταιρεία συνέχισε να βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στις άμεσες πωλήσεις από έναν «στρατό» ερασιτεχνών πωλητών, μετρώντας περισσότερους από 300.000 ανεξάρτητους πωλητές στο δυναμικό της από το 2022.
Το υπέρογκο χρέος
Η προετοιμασία για πτώχευση έρχεται μετά από εκτεταμένες διαπραγματεύσεις ανάμεσα στην Tupperware και τους πιστωτές της για τη διαχείριση του χρέους που ξεπερνά τα 700 εκατ. δολάρια. Οι πιστωτές είχαν συμφωνήσει φέτος να δώσουν χώρο στην εταιρεία να «αναπνεύσει» μετά την παραβίαση των όρων του δανείου, αλλά η Tupperware συνέχισε να κατρακυλά.
Τα σχέδια δεν είναι οριστικά και θα μπορούσαν να αλλάξουν, σημειώνει το Bloomberg.