Χειρότερα από τις αντίστοιχες low cost ευρωπαϊκές εταιρείες στοιχηματίζουν οι short sellers ότι θα τα πάει η Wizz Air, με την αεροπορική να φαίνεται πως έχει να αντιμετωπίσει περισσότερους «πονοκεφάλους» από την Ryanair.
Οι δανεισμένες μετοχές, που αποτελούν ένδειξη του αυξημένου ενδιαφέροντος για short selling, αντιπροσωπεύουν το 13% των μετοχών της Wizz Air που είναι διαθέσιμες για διαπραγμάτευση, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της S&P Global Market Intelligence. Αυτό συγκρίνεται με λιγότερο από 1% για τις ανταγωνίστριες της αεροπορικής, όπως είναι οι EasyJet Plc και Ryanair Holdings Plc.
Οι σκεπτικιστές επισημαίνουν πολλούς λόγους για τα στοιχήματα υπέρ της πτώσης, όπως αναφέρει τo Bloomberg. Η Wizz Air είναι φορτωμένη με πολύ περισσότερα χρέη από τους ανταγωνιστές της, έχει πληγεί από το πρόβλημα που παρουσίασαν οι κινητήρες στα αεροπλάνα της Airbus που χρησιμοποιεί ο αερομεταφορέας με έδρα τη Βουδαπέστη, ενώ πετά κυρίως από και προς την ανατολική Ευρώπη, κάτι που τη φέρνει κοντά στην κατεστραμμένη από τον πόλεμο Ουκρανία.
Η μετοχή, η οποία διαπραγματεύεται στο Λονδίνο, έχει ήδη υποχωρήσει 41% φέτος στις 1.311 πένες, με την εταιρεία να δέχεται δυνατό χτύπημα τον Αύγουστο όταν μείωσε την πρόβλεψή της για τα καθαρά κέρδη -350 εκατ. ευρώ έως 450 εκατ. ευρώ για το οικονομικό 2025, χαμηλότερα από την προηγούμενη εκτίμηση των 500-600 εκατ. ευρώ - ενώ πολλοί αναλυτές πιστεύουν ότι η εταιρεία μπορεί να «σκοντάψει» ξανά, δεδομένου του υψηλού ανταγωνισμού ναύλων μεταξύ των μεταφορέων.
«Υπάρχει μεγάλη αβεβαιότητα σχετικά με την ικανότητα της Wizz να ανταποκριθεί στο guidance για ολόκληρο το έτος», δήλωσε ο Sathish Sivakumar, αναλυτής στη Citigroup Inc. Είναι ένας από τους πέντε αναλυτές που παρακολoυθεί το Bloomberg και δίνουν σύσταση «buy» για τη μετοχή, μια στάση που διατηρεί από τον Οκτώβριο του περασμένου έτους.
Ο αερομεταφορέας είναι μεταξύ εκείνων που έχουν πληγεί περισσότερο από τα προβλήματα κινητήρα στα Airbus A321 τα οποία και καθηλώθηκαν στο έδαφος για συντήρηση.
Το καθαρό χρέος της Wizz Air είναι ίσο με 4,6 φορές τα ετήσια κέρδη της, ενώ η Ryanair και η EasyJet έχουν θετικό ταμείο (διαθέσιμα μείον υποχρεώσεις), κάτι που τους δίνει πολύ μεγαλύτερη οικονομική ευελιξία.
Η προτίμηση των επενδυτών για τους ανταγωνιστές της Wizz Air αντανακλάται στις αποτιμήσεις. Είναι πρόθυμοι να πληρώσουν 10,7 φορές κέρδη για τη Ryanair και 7,6 φορές για την EasyJet, σε σύγκριση με πολλαπλασιαστή 5,3 για τη Wizz Air.
Οι αναλυτές, επίσης, προτιμούν την EasyJet και τη Ryanair από τη Wizz Air, με βάση τη συγκλίνουσα εκτίμηση — έναν μέσο όρο των συστάσεων αγοράς, πώλησης και διατήρησης.
Ωστόσο, οι αναλυτές συνολικά είναι αισιόδοξοι για τη μετοχή, η οποία έχει εννέα αξιολογήσεις «buy» και 10 «hold», εκτός από 5 «sell». Η μέση τιμή-στόχος που δίνουν στις 1.982 πένες αντιστοιχεί σε απόδοση 51% το επόμενο έτος.