Με ένα επενδυτικό πλάνο 23,5 εκατ. ευρώ που βρίσκεται σε εξέλιξη η ISOMAT, εταιρεία που ξεκίνησε πριν από 50 χρόνια από ένα μικρό εργαστήριο στη Θεσσαλονίκη συνεχίζει την πορεία της ως ένας ελληνικός, πολυεθνικός όμιλος παραγωγής δομικών χημικών, κονιαμάτων και χρωμάτων με τρεις μονάδες παραγωγής σε Ελλάδα, Ρουμανία και Σερβία και εξαγωγική δραστηριότητα σε περισσότερες από 80 χώρες παγκοσμίως.
Το εργοστάσιο της στη Θεσσαλονίκη απέκτησε πρόσφατα μια νέα μονάδα παραγωγής διογκωμένης πολυστερίνης (EPS), η οποία μπήκε σε πλήρη λειτουργία στις αρχές Σεπτεμβρίου καθετοποιώντας την παρουσία της στον τομέα της εξωτερικής θερμομόνωσης. Η νέα μονάδα αποτελεί επένδυση 7 εκατ. ευρώ που εντάσσεται στο τρέχον επενδυτικό πλάνο των 23,5 εκατ. ευρώ με ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2027 και το οποίο έρχεται ως συνέχεια του προηγούμενου επενδυτικού προγράμματος συνολικού ύψους 33,7 εκατ. ευρώ μεταξύ 2021 και 2023.
Όπως ανέφερε η διοίκηση της ISOMAT κατά τη διάρκεια δημοσιογραφικής ενημέρωσης στα κεντρικά της γραφεία και εργοστάσιο στη Θεσσαλονίκη, η νέα μονάδα EPS βρίσκεται σε πλήρη λειτουργία, σε έναν ολοκαίνουριο και τεχνολογικά προηγμένο χώρο έκτασης 4.500 τμ.. στον οποίο παράγονται τα ημιέτοιμα blocks διογκωμένης πολυστερίνης με δυο ξεχωριστές γραμμές παραγωγής λευκών και γραφιτούχων προϊόντων.
Μάλιστα, σύμφωνα με τη διοίκηση της εταιρείας, η νέα μονάδα παραγωγής EPS αποτελεί την πρώτη στην Ελλάδα, και για την ώρα τη μοναδική του είδους της, που λειτουργεί με μηδενικές άμεσες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, αφού η παραγωγή ατμού για την παραγωγή των θερμομονωτικών υλικών δεν προέρχεται από ορυκτά καύσιμα, αλλά αποκλειστικά από ηλεκτρική ενέργεια, η οποία προέρχεται σε μεγάλο ποσοστό από ΑΠΕ με χρήση φωτοβολταϊκών ισχύος 1 MW. Επιπρόσθετα, η μονάδα διαθέτει σύστημα ανακύκλωσης των EPS με μηδενικά απόβλητα.
Στο τρέχον τριετές πλάνο της εταιρείας εντάσσονται και άλλα έργα για την αυτοματοποίηση, τη βελτιστοποίηση παραγωγής, τη δημιουργία βιολογικού καθαρισμού υγρών αποβλήτων, τις κτιριακές εγκαταστάσεις και της διεύρυνση της παραγωγικής δυνατότητας σε κονιάματα κατά περίπου 35% με την προσθήκη νέα γραμμής παραγωγής.
Οne stop shop
Η ISOMAT βρίσκεται συνεχώς σε φάση ανάπτυξης όπως δήλωσε ο ιδρυτής της εταιρείας, Στέφανος Τζιρίτης. Μια ανάπτυξη που γίνεται οργανικά καθώς όπως σημείωσε «οι εξαγορές πάντα μας ενδιαφέρουν. Είτε εντός είτε εκτός συνόρων. Ωστόσο ακόμα δεν έχει βρεθεί κάτι ώστε να υλοποιηθεί. Δυστυχώς ο δικός μας κλάδος δεν είναι σαν τον τεχνολογικό, δεν έχει μεγάλη κινητικότητα, οπότε δύσκολο να βρεθεί εταιρεία πρόθυμη για τέτοιου είδους συμφωνία».
Ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Θάνος Τζιρίτης σημείωσε πως η στρατηγική που ακολουθείται είναι πολυεπίπεδη με επέκταση σε Ελλάδα και εξωτερικό και σε νέα προϊόντα πάντα στο χώρο της οικοδομής. «Νομίζω πως όλοι θυμόμαστε την κρίση. Και το μάθημα εκεί ήταν πως όταν είσαι εκτεθειμένος σε μία αγορά τότε αυτό είναι επικίνδυνο. Οπότε υπάρχουν αγορές που μας ενδιαφέρουν, όπως εκεί που είναι οι θυγατρικές μας, οι όμορες χώρες σε αυτές αλλά και γενικά χώρες με εγγύτητα σε ΝΑ Ευρώπη, Ηνωμένο Βασίλειο, Ιβηρική και Αφρική», σημείωσε χαρακτηριστικά.
Ειδικότερα στο Ηνωμένο Βασίλειο, η ISOMAT ξεκινά συνεργασία με αλυσίδα 220 καταστημάτων DIY. Βασικός μοχλός της διείσδυσης στις ξένες αγορές είναι προϊόντα υψηλής προστιθέμενης αξίας, κυρίως μονωτικά και διακοσμητικά χρώματα, αλλά και οι εξατομικευμένες λύσεις για μονώσεις.
«Στόχος της ISOMAT είναι να γίνει one stop shop για την ενεργειακή αναβάθμιση των κτιρίων αλλά για τις νέες κατασκευές», ανέφερε η επικεφαλής marketing της ISOMAT, Ιωάννα Τζιρίτη, σημειώνοντας ότι η εταιρεία προσφέρει «ολοκληρωμένες λύσεις κομμένες και ραμμένες στις ειδικές ανάγκες κάθε πελάτη».
«Στην εξωτερική θερμομόνωση είμαστε πρώτοι όπως και στην κατηγορία με τις κόλλες πλακιδίων και αυτή των αρμόστοκων. Επίσης έχουμε μεγάλη παράδοση στη στεγάνωση» τόνισε ο εμπορικός διευθυντής της εταιρείας Αλέξανδρος Πετρίδης. Παράλληλα η εταιρεία εν μέσω της κρίσης στη χώρα ξεκίνησε την παρουσία της στον κλάδο των χρωμάτων.
Από την πλευρά της, η επικεφαλής marketing της ISOMAT, Ιωάννα Τζιρίτη εστίασε στο ότι η εταιρεία προσφέρει ολοκληρωμένες λύσεις «κομμένες και ραμμένες» στις ειδικές ανάγκες κάθε πελάτη. Η εταιρεία, με βάση όσα ανέφερε ο οικονομικός διευθυντής Νίκος Παππάς, το 2023, έκλεισε με 17 εκατ. EBITDA έναντι 14,5 εκατ. το 20222. Όπως σημείωσε ο Όμιλος καταγράφει αύξηση πάνω από 17% αύξηση σε σχέση με 2022, ενώ η μητρική, δηλαδή, η ελληνική παραγωγική εταιρεία, κινήθηκε με ανάλογο ρυθμό ανάπτυξης με κερδοφορία EBITDA κοντά στα 16,5 εκατ. ευρώ.