Η ευρωπαϊκή απάντηση στη Διώρυγα του Σουέζ - Έχει μήκος 107 χλμ. και θα κοστίσει 5,1 δισ. ευρώ

Newsroom
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Η ευρωπαϊκή απάντηση στη Διώρυγα του Σουέζ - Έχει μήκος 107 χλμ. και θα κοστίσει 5,1 δισ. ευρώ
Σε εξέλιξη βρίσκονται και πάλι οι εργασίες για το πρωτοποριακό κανάλι (SNEC) που θα συνδέει τη λεκάνη του Σηκουάνα με τις κύριες πλωτές οδούς της βόρειας Γαλλίας και της Ευρώπης, μετά από δύο δεκαετίες πολιτικού αδιεξόδου.

Σε εξέλιξη βρίσκονται και πάλι οι εργασίες για το πρωτοποριακό κανάλι (SNEC) που θα συνδέει τη λεκάνη του Σηκουάνα με τις κύριες πλωτές οδούς της βόρειας Γαλλίας και της Ευρώπης, μετά από δύο δεκαετίες πολιτικού αδιεξόδου.

Αυτή η σημαντική νέα ευρωπαϊκή εμπορική οδός που υπόσχεται να ενισχύσει την οικονομική τύχη του Ευρωπαϊκής Ένωσης, θα κοστίσει 5,1 δισ. ευρώ, με τη γαλλική κυβέρνηση, τις τοπικές αρχές και την Ευρωπαϊκή Ένωση να μοιράζονται τον προϋπολογισμό.

Η νέα πλωτή οδός αναμένεται να αλλάξει το παιχνίδι για την ευρωπαϊκή οικονομία. Όταν ολοκληρωθεί το 2030, το τεράστιο έργο υποδομής των 107 χιλιομέτρων θα αυξήσει σημαντικά τη χωρητικότητα για φθηνότερο, ταχύτερο και λιγότερο ρυπογόνο ποτάμιο εμπόριο μεταξύ Γαλλίας, Βελγίου και Ολλανδίας, όπως αναφέρει το Euronews.

Στην υπάρχουσα κατάσταση, η ομαλή ροή του εμπορίου μεταξύ των τριών εθνών αντιμετωπίζει προβλήματα από την συμφόρηση που χαρακτηρίζει την κίνηση στο στενότερο Canal du Nord.

Παρά την επείγουσα ανάγκη για μια νέα εμπορική οδό, δεκαετίες πολιτικών διαφωνιών και διαφωνιών γύρω από τη χρηματοδότηση και την τελική διαδρομή του καναλιού, εμπόδισαν την πρόοδο του έργου που είχε πάρει το πράσινο φως το 2003, κοστίζοντας στις ευρωπαϊκές επιχειρήσεις πολύτιμο χρόνο και χρήμα.

Το νέο κανάλι θα επιτρέψει την πιο εύκολη πρόσβαση τις εμπορικές φορτηγίδες, ενώ αναμένεται πως θα μειώσει την οδική κυκλοφορία στη Γαλλία κατά ένα εκατομμύριο βαρέα φορτηγά οχήματα ετησίως.

Επένδυση στο εμπορικό μέλλον της Ευρώπης

Το SNEC είναι μια επένδυση 5,1 δισ. ευρώ από τη γαλλική κυβέρνηση, τις τοπικές αρχές και την ΕΕ, στο οικονομικό και περιβαλλοντικό μέλλον της περιοχής.

Το νέο κανάλι που θα έχει πλάτος 54 μέτρων και θα περιλαμβάνει εξήντα γέφυρες, θα καταλαμβάνει ένα τμήμα της πλωτής οδού Seine-Escaut και θα δημιουργήσει το πρώτο δίκτυο ποταμών στην Ευρώπη με την ικανότητα να φιλοξενεί μεγάλα πλοία. Ο Nicolas Ledoux, Διευθύνων Σύμβουλος της Arcadis France, που ηγείται του έργου, δήλωσε: «Το κανάλι Seine-Nord Europe δεν θα επιτρέψει μόνο μια μετατόπιση από το δρόμο προς τον ποταμό, αλλά θα δημιουργήσει επίσης προστιθέμενη οικονομική, υλικοτεχνική, γεωργική και κλιματική αξία για τα εδάφη από τα οποία διασχίζει.

Η Arcadis France πιστεύει ότι η ανάπτυξη της διώρυγας όχι μόνο θα τονώσει τις εθνικές οικονομίες αλλά και θα τονώσει την ανάπτυξη στις τοπικές οικονομίες των περιοχών από τις οποίες διέρχεται. Θα δημιουργήσει πράσινες θέσεις εργασίας καθώς το κανάλι περνά μέσα από προστατευόμενες περιοχές. Για την διατήρηση των τοπικών οικοσυστημάτων, θα κατασκευαστούν διάδρομοι άγριας ζωής και εκτεταμένες δενδροφυτεύσεις κατά μήκος της διαδρομής.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider