Τζίρο άνω του 1,15 δισ. ευρώ (533 εκατ. στο α’ εξάμηνο έτους), EBITDA τουλάχιστον 60 εκατ. ευρώ (από 31 εκατ.) με margin στο 5-6% αλλά και ενισχυμένο ανεκτέλεστο υπόλοιπο συμβάσεων έργων κατά περίπου 700-800 εκατ. ευρώ (στα 4,5 δισ. ευρώ ήταν στο πρώτο 6μηνο, ο όμιλος έχει προσθέσει και νέες συμβάσεις 225 εκατ. ευρώ) αναμένει για το σύνολο του 2024 η διοίκηση του ομίλου INTRAKAT. Επίσης, αναμένεται bottom line στα 23 εκατ. ευρώ σε επίπεδο αποτελεσμάτων προ φόρων. Για τις ΑΠΕ (συμφωνία για το γνωστό joint development portfolio με ΔΕΗ), εντός 2024, το πρώτο project για αιολικά ισχύος 11MW βρίσκεται στο στάδιο «Ready to Build», ενώ αναμένονται κάποιες διαδικασίες για την έναρξη κατασκευής μέσα στο 2025.
Οκτώβριο η Investor Day με τις ανακοινώσεις
Χτες, ο επικεφαλής της εισηγμένης, Αλέξανδρος Εξάρχου, μιλώντας σε αναλυτές, στο πλαίσιο παρουσίασης των οικονομικών μεγεθών του κατασκευαστικού γκρουπ, το πρώτο μετά την ενσωμάτων της ΑΚΤΩΡ, δήλωσε περήφανος για την «επιστροφή» του νέου μέλους, με τα αποτελέσματα «να αντανακλούν την πετυχημένη απορρόφηση της ΑΚΤΩΡ, την επιστροφή του τομέα σε υγιή κερδοφορία». Σύμφωνα με τον ίδιο, ο όμιλος είναι έτοιμος για το επόμενο βήμα και στα τέλη Οκτωβρίου (περίπου στις 23/10) θα πραγματοποιηθεί Investor Day όπου θα παρουσιαστεί ο μετασχηματισμός του σχήματος, που δεν θα ποντάρει μόνο στην κατασκευή στο «χτίσιμο» των EBITDA. «Σχεδιάζουμε εξαγορές, προχωρά ο μετασχηματισμός, έρχονται σημαντικές ανακοινώσεις στο τέλος του μήνα», σημείωσε χαρακτηριστικά.
Πεδίο ευκαιριών και ανάπτυξης η Ρουμανία
Σημαντικές προσδοκίες έχει ο όμιλος από τη Ρουμανία, όπου αναμένονται δημοπρατήσεις έργων ύψους 1,5 δισ. ευρώ ακόμη και έως το τέλος του έτους, με την Intrakat να ποντάρει στο γεγονός ότι ήδη έχει στην χώρα 4 μετροπόντικες για έργα που εκτελεί, καθώς εκτιμάται ότι οι νέοι διαγωνισμοί θα απαιτήσουν τέτοια μηχανήματα, άρα η ελληνική εταιρεία έχει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Πάντως, ο κ. Εξάρχου δεν θεωρεί ότι θα υπάρχουν νεότερα για τους αναδόχους στη Ρουμανία πριν τα τέλη 2025 με αρχές 2026.
Σε κάθε περίπτωση, όμως, η χώρα, στην οποία η ΑΚΤΩΡ έχει κάνει come back, θεωρείται πεδίο μεγάλων ευκαιριών και προοπτικών (δεν αποκλείονται και εξαγορές ή άλλες κινήσεις) για την Intrakat, αν και θεωρείται «δύσκολη» αγορά. Από την εν λόγω χώρα προέρχεται το 21% του συνολικού ανεκτέλεστου των 4,5 δισ. ευρώ (64% στην Ελλάδα, 15% σε Κύπρο και Αραβικές χώρες) και το 15% επί τους συνολικού τζίρου των 533 εκατ. στο πρώτο εξάμηνο 2024.
Σύμφωνα με σχετική παρουσίαση, το ΑΕΠ αναμένεται αν τρέξει με 3,3% φέτος και 3,1% το 2025, ο πληθωρισμός με 4%. Η ανάπτυξη της αγοράς αυτής είναι εξαιρετικά σημαντική, καθώς προσφέρεται για ταχύτερη επιχειρηματική μεγέθυνση σε σχέση με την ελληνική, ενώ πρόσθεσε ότι η κατοχή 4 μηχανημάτων διάτρησης σηράγγων (ΤΒΜ) από την ΑΚΤΩΡ εκεί, αποτελεί σημαντικό πλεονέκτημα έναντι του ανταγωνισμού. Το καλοκαίρι που μας πέρασε (στη Γ.Σ.) ο κ. Εξάρχου είχε αναφέρει ότι «για την ώρα το ανεκτέλεστο στην χώρα είναι στα 1,2 δισ. ευρώ και ο όμιλος στοχεύει μελλοντικά το 50% του συνόλου να προέρχεται από τη Ρουμανία». Ανάλογες βλέψεις για Ρουμανία – Βουλγαρία έχει και η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.
Τα 3 μέτωπα που χρειάστηκαν 370 εκατ. σε 10 μήνες
Κατά τον ίδιο, τους τελευταίους 10 μήνες από την απόκτηση της ΑΚΤΩΡ δόθηκε βάρος σε 3 εμβληματικά έργα, στο Μετρό Θεσσαλονίκης, το οδικό Πάτρα – Πύργος και αυτά της Ρουμανίας που απαιτούσαν χρόνο και κεφάλαια (ενώ εγκυμονούσε κίνδυνος για ρήτρες εάν υπήρχαν άλλες καθυστερήσεις). Συνολικά, για τα 3 αυτά μέτωπα η Intrakat επένδυσε (αποπληρωμές, υπεργολάβοι, κεφάλαιο κίνησης, εργασίες, οφειλές κ.α.) σχεδόν 370 εκατ. ευρώ τους 10 προηγούμενους μήνες (από την εξαγορά της ΑΚΤΩΡ).
Για το Μετρό Θεσσαλονίκης, από την ανάληψη του ελέγχου της ΑΚΤΩΡ έως τη λήξη του Α’ εξαμήνου του οικονομικού έτους και μέσα από σκληρή δουλειά και πολύ κόπο, ο ρυθμός εργασιών στο Μετρό Θεσσαλονίκης αυξήθηκε κατά 48%, καθώς ο όμιλος επένδυσε 120 εκατ. για την κάλυψη υποχρεώσεων του παρελθόντος σε υπεργολάβους και συνεργάτες και την επιτάχυνση των εργασιών. Σε σχέση με προ 10μήνου, η αύξηση παραγωγικότητας έφτασε στο 48,3%.
Για το Πάτρα – Πύργος (αναλογούν 33 χλμ. με προϋπολογισμό 106 εκατ.), όταν ανέλαβε τον έλεγχο της ΑΚΤΩΡ, είχε κατασκευαστεί μόλις το 15% του έργου. Μέσα από επενδύσεις ύψους 42 εκατ. ευρώ, αποπληρώθηκαν παλαιές οφειλές του έργου, το οποίο 10 μήνες μετά έφτασε σε ποσοστό ολοκλήρωσης 51%, με εκτόξευση του ρυθμού κατασκευής κατά 178%. Σε σχέση με προ 10μήνου,
Στη Ρουμανία, ο όμιλος αποπλήρωσε υποχρεώσεις από το παρελθόν, ύψους 51 εκατ. και επένδυσε στα έργα ποσό 219 εκατ., επιτυγχάνοντας αύξηση του ρυθμού παραγωγής κατά 168%. Ενδεικτικά, το έργο αναβάθμισης της σιδηροδρομικής γραμμής “Brasov – Sighisoara (τμήμα Apața – Cața)”, προϋπολογισμού 73 εκατ., βρισκόταν κατά την ανάληψη του ελέγχου της ΑΚΤΩΡ στο 2%, ενώ σήμερα το έργο έχει προχωρήσει στο 21%, με δύο μηχανήματα διάνοιξης σηράγγων (TBM) να υλοποιούν ήδη το μεγαλύτερο έργο σηράγγων της χώρας και άλλα δύο να έχουν συναρμολογηθεί και να προετοιμάζονται να λειτουργήσουν τον επόμενο μήνα. Παράλληλα, το έργο του περιφερειακού αυτοκινητόδρομου Βουκουρεστίου A0 (Lot 3), κατά την ανάληψη του ελέγχου της ΑΚΤΩΡ, βρισκόταν στο 32%, ενώ σήμερα έχει κατασκευαστεί το 81% του φυσικού αντικειμένου και θα έχει ολοκληρωθεί πλήρως έως το τέλος του έτους. Συνολικά η παραγωγικότητα έφτασε στο +168%.
Τριπλασιασμός EBITDA, αποδίδει η ΑΚΤΩΡ, πώς πάνε τα margins
Όπως αναφέραμε, ο όμιλος από 31 εκατ. ευρώ στο πρώτο 6μηνο αναμένει EBITDA τουλάχιστον 60 εκατ. στο σύνολο 2024, με margin έως 6%. Ο Όμιλος παρουσίασε ιδιαίτερα βελτιωμένα μεγέθη, με τον ενοποιημένο κύκλο εργασιών να ανέρχεται σε 533 εκατ. έναντι 404 εκατ. κατά την αντίστοιχη περυσινή περίοδο, σημειώνοντας αύξηση της τάξης του 32%. Η πρόβλεψη της διοίκησης είναι για τζίρο 1,1 δισ. ευρώ συνολικά το 2024. Τα προσαρμοσμένα EBITDA γνώρισαν σημαντική άνοδο κατά 250%, ανερχόμενα σε 30,8 εκατ. έναντι 8,8 εκατ. την αντίστοιχη περυσινή περίοδο, ενώ τα μικτά κέρδη κατέγραψαν άνοδο κατά 196%, από 17,2 εκατ., σε 50,9 εκατ. ευρώ. το gross margin υποχώρησε από 12% σε 10%, αλλά στην Intrakat εκτιμούν ότι θα «κλείσει» η διαφορά, ενώ επηρεάστηκε από χαμηλότερα περιθώρια στη Ρουμανία. Επιπλέον, σύμφωνα με τον όμιλο, τα ταμειακά διαθέσιμα αυξήθηκαν κατά 90%, στα 115 εκατ. (από 60 εκατ.), χωρίς ακόμη να έχουν εισπραχθεί πολύ σημαντικά ποσά από την εκτέλεση των μεγάλων έργων υποδομών στη Ρουμανία. Επίσης δεν υπάρχει ουσιώδης αύξηση των δανειακών υποχρεώσεων του Ομίλου που είναι στα 140 εκατ., στο 80% των ιδίων κεφαλαίων.
Σύμφωνα με τη διοίκηση της εισηγμένης, ο καθαρός δανεισμός θα παραμείνει στα ίδια επίπεδα στο τέλος του 2024 (στο α’ 6ημηνο σε 142 εκατ., με αναλογία 0,78 σε σχέση με ίδια κεφάλαια ύψους 182 εκατ.). Το σύνολο ιδίων κεφαλαίων ανήλθε σε 182,35 εκατ., ο μακροπρόθεσμος δανεισμός σε 46,16 εκατ. και ο βραχυπρόθεσμος σε 210,4 εκατ. ευρώ. Ο όμιλος εμφάνισε αρνητικές ταμειακές ροές από λειτουργικές δραστηριότητες κατά 8.137.263 ευρώ. Η διοίκηση της εισηγμένης προβλέπει θετικές ροές στο β’ εξάμηνο, ενώ, σημείωσε ότι υπάρχουν και καθυστερήσεις σε πληρωμές έργων από το δημόσιο που με τη σειρά τους επηρεάζουν και τα έργα στα οποία αφορούν.
Όπως επίσης σημειώθηκε, λόγω των διαγωνισμών που «τρέχουν» (π.χ. αρδευτικά ΣΔΙΤ) αλλά και τα αναμενόμενα (εδώ και μήνες) έργα αποκατάστασης ζημιών στη Θεσσαλία (1,4 δισ. ευρώ, ο κ. Εξάρχου παρέπεμψε στο υπ. Υποδομών και Μεταφορών για το timing), εκτιμάται ότι το χαρτοφυλάκιο – ανεκτέλεστο θα ενισχυθούν. Όπως αρκετές φορές επανέλαβε ο ίδιος, «ο ΑΚΤΩΡ ήταν πετυχημένη κίνηση που βοήθησε σε επίπεδο μεγεθών, δείχνοντας ότι το… θηρίο όχι μόνο ξύπνησε, αλλά και προσφέρει κέρδη». Πάντως, να αναφερθεί ότι σε επίπεδο ομίλου τα καθαρά κέρδη υποχώρησαν σε 11 εκατ. από 18 εκατ. πέρυσι την ίδια περίοδο.