Ανησυχητική κάμψη παρουσιάζουν οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση τους τελευταίους μήνες. Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του ACEA (Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων) το μερίδιο των EV τον Αύγουστο υποχώρησε στο 14,4% σε σχέση με το 21% τον αντίστοιχο μήνα του 2023. Ήταν ο τέταρτος συνεχόμενος μήνας με πτώση στις πωλήσεις των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Το μειωμένο ενδιαφέρον οφείλεται σε κάποιες χώρες στην κατάργηση των κρατικών επιδοτήσεων και σε κάποιες άλλες στο μη επαρκές δίκτυο ταχυφορτιστών. Στο περιθώριο της παγκόσμιας πρεμιέρας του ηλεκτρικού SUV Skoda Elroq στην Πράγα, το Insider μίλησε με τον Γιοχάνες Νεφτ, μέλος του ΔΣ της Skoda Auto.
Ο 55χρονος Γερμανός μηχανολόγος, είναι από το 2021 υπεύθυνος Τεχνολογικής Εξέλιξης στη Skoda. Όπως είπε, περιμένει περισσότερα από τις κυβερνήσεις των κρατών - μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης όσον αφορά την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης. Ειδικά από τη στιγμή που η ευρωπαϊκή νομοθεσία προβλέπει πωλήσεις μόνο μηδενικών ρύπων οχημάτων από το 2035 και μετά.
Ο ACEA ζητά επανειλημμένα από τις κυβερνήσεις των χωρών της ΕΕ να αναπτύξουν ένα ευρύ και αξιόπιστο δίκτυο φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων. Ως Skoda τι περιμένετε από τις κυβερνήσεις σε αυτόν τον τομέα;
Αυτή τη στιγμή η ευρωπαϊκή νομοθεσία μας κατευθύνει προς τις πωλήσεις μόνο ηλεκτρικών αυτοκινήτων από το 2035. Κάτι για το οποίο, ως κατασκευαστές, έχουμε δεσμευτεί πλήρως. Οι ίδιοι άνθρωποι που έχουν θεσπίσει τη νομοθεσία οφείλουν να εξασφαλίσουν όσα χρειάζονται για να γίνει η αγορά των νέων αυτοκινήτων 100% ηλεκτρική.
Το έχουν εξασφαλίσει μέχρι τώρα ή όχι;
Όχι, δεν το έχουν καταφέρει. Σίγουρα δεν μπορεί να γίνει άμεσα σε όλες τις χώρες, όμως περιμένουμε περισσότερη προσπάθεια από την πλευρά των κυβερνήσεων σε αυτόν τον τομέα.
Ποιες είναι οι κύριες προκλήσεις στη σχεδίαση και εξέλιξη ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου, όπως το Skoda Elroq;
Η αεροδυναμική απόδοση του ηλεκτρικού αυτοκινήτου είναι πολύ πιο σημαντική σε σχέση με αυτή ενός οχήματος με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Είναι ένας τομέας που πρέπει να λάβεις υπόψη από την αρχή της ανάπτυξης ενός EV. Είναι προτεραιότητα. Μερικές φορές υπάρχει περισσότερη ελευθερία στη σχεδίαση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου, συγκριτικά με ένα συμβατικό. Αν εστιάσουμε στη νέα σχεδιαστική γλώσσα που λανσάρουμε με το Elroq, την Modern Solid, μπορείς να έχεις κλειστά σημεία στο εμπρός μέρος και πιο απαλές επιφάνειες στο αμάξωμα.
Η Skoda δίνει έμφαση στο λανσάρισμα ηλεκτρικών αυτοκινήτων, όμως τι κάνει στον τομέα των υβριδικών; Παρατηρούμε ότι το Fabia δεν έχει mild hybrid εκδόσεις, σε μια κατηγορία όπου ο ανταγωνισμός έχει μοντέλα με τη σχετική τεχνολογία.
Με τα νέα Kodiaq και Superb προσφέρουμε κορυφαίες εκδόσεις PHEV στην κατηγορία τους. Με περισσότερα από 120 χλμ. ηλεκτρική αυτονομία και άνω των 800 χλμ. συνδυαστική αυτονομία. Έχετε πάντως δίκιο, μέχρι τώρα στο Fabia δεν έχουμε υβριδικές εκδόσεις και ειδικά mild hybrid. Αυτό που μπορώ να σας πω είναι ότι δουλεύουμε σκληρά προς αυτήν την κατεύθυνση. Δεν είναι κάτι εύκολο, σε μία ήδη υπάρχουσα πλατφόρμα να ενσωματώσεις υβριδική τεχνολογία.
Η ήπια υβριδική τεχνολογία υπάρχει πάντως στον Όμιλο Volkswagen.
Όντως υπάρχει και εργαζόμαστε ως Skoda πάνω σε αυτό, ιδίως τώρα που είμαστε υπεύθυνοι σε όλο τον Όμιλο για την πλατφόρμα MQB Α0.
Φωτογραφίες: Skoda Auto