Στις ελκυστικές αποτιμήσεις στις οποίες διαπραγματεύονται οι μετοχές των ελληνικών διυλιστηρίων εστιάζει η Pantelakis, εκτιμώντας ωστόσο πως η επιβράδυνση της Κίνας, η αφομοίωση των ηλεκτρικών οχημάτων και η υπερπροσφορά επιδεινώνουν τις προοπτικές.
Παράλληλα, τα περιθώρια αποκλιμακώνοντας αρκετά γρήγορα προς τα μέσα του κύκλου μετά τις «χρυσές» μέρες του 2022 - 2023. Πριν από την πανδημία (2015-19), τα περιθώρια των ΕΛΠΕ - ΜΟΗ ήταν στα 10,4 δολάρια το βαρέλι και 8,4 δολάρια το βαρέλι, αντίστοιχα. Η πανδημία οδήγησε σε μια απότομη κατάρρευση, αλλά στη συνέχεια τα περιθώρια εκτινάχθηκαν σε πρωτοφανή επίπεδα το 2022-23 στα 20 δολάρια το βαρέλι μετά την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία.
Ωστόσο, οι χρυσές μέρες τελείωσαν: τα περιθώρια αναμένεται να ομαλοποιηθούν προς τα μέσα του κύκλου. Μέχρι το 2025, το περιθώριο των ΕΛΠΕ αναμένεται να σταθεροποιηθεί στα 10,6 δολάρια το βαρέλι, με τη Motor Oil να φτάνει τα 11,2 δολάρια βαρέλι, με βάση τον αναμορφωτή νάφθας που τέθηκε σε λειτουργία στα τέλη του 2022 (προσθέτοντας 1,5 περίπου δολάρια το βαρέλι στο περιθώριο).
Οι εκτιμήσεις για τα EBITDA των δύο διυλιστηρίων αναθεωρήθηκαν προς τα κάτω κατά 5% και 13% για τη ΜΟΗ και κατά 4% και 22% για τα ΕΛΠΕ. Ο αναπτυσσόμενος κλάδος των ΑΠΕ λειτουργεί ως καταλύτης, αντισταθμίζοντας εν μέρει τη μείωση στο κομμάτι της διύλισης και προβλέπεται να συνεισφέρει 20% και 13% στα EBITDA της ΜΟΗ και των ΕΛΠΕ για το 2026, αντίστοιχα.
Η σύσταση της χρηματιστηριακής για τους δύο ομίλους είναι «overweight» με τιμές στόχους στα 8,40 ευρώ για τα ΕΛΠΕ και στα 25 ευρώ για τη Motor Oil.