Η Meta Platforms σχεδιάζει να προσφέρει στους χρήστες του Instagram και του Facebook στην Ευρώπη την επιλογή να λαμβάνουν «λιγότερο εξατομικευμένες διαφημίσεις», ανακοίνωσε ο τεχνολογικός γίγαντας την Τρίτη, σε μια προσπάθεια να κατευνάσει τις αυξανόμενες ανησυχίες των ρυθμιστικών αρχών.
Ο κολοσσός των socia media δήλωσε ότι εφαρμόζει αυτές τις αλλαγές ως απάντηση στις απαιτήσεις των ρυθμιστικών αρχών της ΕΕ.
Τις επόμενες εβδομάδες, οι χρήστες στην ΕΕ που χρησιμοποιούν τις πλατφόρμες μέσων κοινωνικής δικτύωσης της εταιρείας δωρεάν με διαφημίσεις θα μπορούν να επιλέγουν να βλέπουν διαφημίσεις με βάση αυτό που η Meta αποκαλεί "context" - περιεχόμενο δηλαδή που βλέπει ένας χρήστης κατά τη διάρκεια μιας συγκεκριμένης περιόδου σύνδεσης στις πλατφόρμες, όπως αναφέρει το Reuters.
Αυτές οι διαφημίσεις θα στοχεύουν επίσης χρήστες με βάση την ηλικία, το φύλο και την τοποθεσία, ενώ ορισμένες δεν μπορούν να τις παραβλέψει ο χρήστης για λίγα δευτερόλεπτα.
Η Meta σχεδιάζει επίσης να μειώσει την τιμή των συνδρομών χωρίς διαφημίσεις κατά περίπου 40% για τους Ευρωπαίους χρήστες.
Αυτή η κίνηση έρχεται καθώς οι ευρωπαϊκές ρυθμιστικές αρχές εντείνουν τις προσπάθειες να περιορίσουν τη δύναμη των Big Tech και να εξισώσουν τους όρους ανταγωνισμού για τις μικρότερες εταιρείες, μεταξύ άλλων μέσω του νόμου ορόσημο για τις ψηφιακές αγορές (DMA) που τέθηκε σε ισχύ νωρίτερα φέτος.
Η νομοθεσία της Ευρωπαϊκής Ένωσης στοχεύει στο να διευκολύνει τους ανθρώπους να μετακινούνται μεταξύ ανταγωνιστικών διαδικτυακών υπηρεσιών, όπως πλατφόρμες μέσων κοινωνικής δικτύωσης, προγράμματα περιήγησης στο Διαδίκτυο και καταστήματα εφαρμογών.
«Το νέο μοντέλο που εισήγαγε η Meta είναι υπό την αποκλειστική ευθύνη της Meta και δεν έχει εγκριθεί ούτε συμφωνηθεί με την Επιτροπή. Είναι πρόωρο να κάνουμε εικασίες για τον αντίκτυπο στις εκκρεμείς διαδικασίες μη συμμόρφωσης», δήλωσε εκπρόσωπος της ΕΕ στο Reuters.
«Στόχος μας είναι να φέρουμε τη Meta σε πλήρη και αποτελεσματική συμμόρφωση σε αυτό το θέμα το συντομότερο δυνατό» πρόσθεσε.
Τον περασμένο μήνα, το ανώτατο δικαστήριο της Ευρώπης αποφάσισε ότι η Meta πρέπει να περιορίσει τη χρήση προσωπικών δεδομένων που συλλέγονται από το Facebook για στοχευμένη διαφήμιση, υποστηρίζοντας τον ακτιβιστή προστασίας της ιδιωτικής ζωής Max Schrems.
Τα σχέδια της Meta να εισάγει λιγότερο εξατομικευμένες διαφημίσεις αναφέρθηκαν για πρώτη φορά από την Wall Street Journal.
Υπενθυμίζεται πως στις αρχές Νοεμβρίου, έγινε γνωστό η Apple πρόκειται να αντιμετωπίσει το πρώτο πρόστιμο βάσει των νέων ψηφιακών αντιμονοπωλιακών κανόνων της Ευρωπαϊκής Ένωσης, σε μία κλιμάκωση της σύγκρουσης με τις ρυθμιστικές αρχές για την κυριαρχία του εξαιρετικά επικερδούς App Store της. Οι ευρωπαϊκές ρυθμιστικές αρχές δρομολογούν το πρόστιμο αφού η Apple απέτυχε να εξασφαλίζει στους προγραμματιστές εφαρμογών να κατευθύνουν τους χρήστες σε προσφορές εκτός του App Store, όπως ανέφεραν ανώνυμες πηγές στο Bloomberg.