Αντιμέτωπη με ένα ακόμα βαρύ πρόστιμο θα έρθει η Meta, η μητρική εταιρεία των Facebook, Instagram και WhatsApp, με την Κομισιόν να δείχνει αποφασισμένη να περιορίσει τη δύναμη των Big Tech και να εφαρμόσει για τα καλά το νόμο για τις ψηφιακές αγορές (DMA) που τέθηκε σε ισχύ νωρίτερα φέτος.
Συγκεκριμένα, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανακοίνωσε ότι θα επιβάλει πρόστιμο στη Meta 797,72 εκατομμύρια ευρώ — σχεδόν 840 εκατομμύρια δολάρια — για παραβίαση των αντιμονοπωλιακών κανόνων της ΕΕ σχετικά με τον τρόπο με τον οποίο συνδέει την υπηρεσία Facebook Marketplace, με το ίδιο το Facebook, δημιουργώντας «άδικες συνθήκες συναλλαγών» για άλλους παρόχους αγγελιών στο διαδίκτυο.
Το πρόστιμο είναι το τελευταίο κεφάλαιο μιας υπόθεσης που χρονολογείται από τον Ιούνιο του 2021. Τον Δεκέμβριο του 2022, οι ρυθμιστικές αρχές είχαν διαπιστώσει ότι το Facebook Marketplace παραβίασε τους αντιμονοπωλιακούς κανόνες. Σήμερα, εκδίδει την ποινή για αυτή την παράβαση.
«Σήμερα επιβάλλουμε πρόστιμο στη Meta 797,72 εκατ. ευρώ για κατάχρηση της δεσπόζουσας θέσης της στις αγορές για υπηρεσίες προσωπικών κοινωνικών δικτύων και για διαδικτυακή διαφήμιση προβολής σε πλατφόρμες μέσων κοινωνικής δικτύωσης», δήλωσε η Μαργκρέτε Βεστάγκερ, Εκτελεστική Αντιπρόεδρος αρμόδια για την πολιτική ανταγωνισμού.
«Η Meta συνέδεσε την υπηρεσία διαδικτυακών απόρρητων διαφημίσεων Facebook Marketplace με το προσωπικό της κοινωνικό δίκτυο Facebook και επέβαλε αθέμιτους όρους συναλλαγών σε άλλους παρόχους υπηρεσιών διαδικτυακών αγγελιών. Το έκανε για να ωφελήσει τη δική της υπηρεσία Facebook Marketplace, δίνοντάς της πλεονεκτήματα που δεν μπορούσαν να πετύχουν άλλοι πάροχοι υπηρεσιών διαδικτυακών αγγελιών. Αυτό είναι παράνομο σύμφωνα με τους αντιμονοπωλιακούς κανόνες της ΕΕ. Η Meta πρέπει τώρα να σταματήσει αυτή τη συμπεριφορά» τόνισε.
Το Facebook έσπευσε να απαντήσει, λέγοντας ότι θα ασκήσει έφεση κατά της απόφασης.
«Αυτή η απόφαση αγνοεί τις πραγματικότητες της ακμάζουσας ευρωπαϊκής αγοράς για ταξινομημένες διαδικτυακές υπηρεσίες και προστατεύει τις μεγάλες κατεστημένες εταιρείες από έναν νεοεισερχόμενο, το Facebook Marketplace, που ανταποκρίνεται στη ζήτηση των καταναλωτών με καινοτόμους και πρακτικούς νέους τρόπους», απάντησε η εταιρεία.
Υπενθυμίζεται ότι μόλις την Τρίτη, η Meta Platforms ανακοίνωσε πως σχεδιάζει να προσφέρει στους χρήστες του Instagram και του Facebook στην Ευρώπη την επιλογή να λαμβάνουν «λιγότερο εξατομικευμένες διαφημίσεις», ανακοίνωσε ο τεχνολογικός γίγαντας την Τρίτη, σε μια προσπάθεια να κατευνάσει τις αυξανόμενες ανησυχίες των ρυθμιστικών αρχών. Ο κολοσσός των socia media δήλωσε ότι εφαρμόζει αυτές τις αλλαγές ως απάντηση στις απαιτήσεις των ρυθμιστικών αρχών της ΕΕ.