Η διοίκηση της Volkswagen ξεκίνησε τον πέμπτο γύρο των συνομιλιών της με το πανίσχυρο σωματείο IG Metall, χθες Δευτέρα. Καθώς και οι δύο πλευρές δεν συμφωνούν για το πώς θα μειωθεί το κόστος στην VW για να γίνει πιο ανταγωνιστική, εκτιμάται ότι η σύγκρουση της VW με τους εργαζομένους θα συνεχισθεί και το 2025.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Volkswagen Όλιβερ Μπλουμ, αρνείται να αλλάξει το πρόγραμμα αναδιάρθρωσης της VW που περιλαμβάνει περικοπές και κλείσιμο τριών εργοστασίων, αναφέρει το Reuters.
Το αδιέξοδο της VW με τους ηγέτες του εργατικού δυναμικού φαίνεται όλο και πιο πιθανό να συνεχισθεί και το 2025, αναφέρει το Reuters.
«Απέχουμε πολύ από το να μπορέσουμε να συμβιβάσουμε τις αποκλίνουσες θέσεις», δήλωσε ο Thorsten Gröger, επικεφαλής διαπραγματευτής για τους εργαζόμενους, πριν από τις διαπραγματεύσεις.
Οι συνομιλίες διακόπηκαν μετά από 13 ώρες και δεν είναι σαφές εάν είναι δυνατή η συμφωνία. Η κατάρρευση των συνομιλιών θα σήμαινε «άνευ προηγουμένου» απεργία.
Εκπρόσωποι της διοίκησης και του εργατικού δυναμικού διαπραγματεύτηκαν μέχρι αργά το βράδυ της Δευτέρας σε έναν τελευταίο γύρο συνομιλιών για τις περικοπές κόστους πριν από τα Χριστούγεννα, με τα συνδικάτα να λένε ότι δεν είναι σαφές εάν θα επιτευχθεί συμβιβασμός.
Οι συνομιλίες ολοκληρώθηκαν μετά από περίπου 13 ώρες διαπραγματεύσεων τα ξημερώματα της Τρίτης χωρίς συμφωνία, αλλά θα ξαναρχίσουν σήμερα το πρωί, δήλωσε εκπρόσωπος της ένωσης IG Metall.
Οι δύο πλευρές απείχαν πολύ σε βασικά σημεία, με τα συνδικάτα να είναι ανένδοτα σε οποιαδήποτε λύση καθορίζει το κλείσιμο εργοστασίων και αποκλείει κάθε ανάλογη παρέμβαση σε αυτόν τον καίριο τομέα. Η αυτοκινητοβιομηχανία VW επιμένει ότι δεν μπορεί να αποκλείσει αυτή την επιλογή στη προσπάθειά της να μειώσει το κόστος.
Τα συνδικάτα έχουν απειλήσει με άνευ προηγουμένου απεργία το νέο έτος, εάν δεν βρεθεί συμβιβασμός στις συνομιλίες αυτής της εβδομάδας, οι οποίες σύμφωνα και με τις οι δύο πλευρές μπορεί να διαρκέσουν αρκετές ημέρες.
«Οι εργαζόμενοι δεν θέλουν να πάνε στα Χριστούγεννα με φόβο», είπαν τα μέλη του πανίσχυρου σωματείου IG Metall, νωρίς τη Δευτέρα, έξω από το ξενοδοχείο πριν ξεκινήσει ο πέμπτος γύρος συνομιλιών, οι οποίες διεξάγονται από τις αρχές Σεπτεμβρίου.
Οι μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες της Ευρώπης αντιμετωπίζουν οικονομικά προβλήματα, λόγω του υψηλού κόστους και της μειωμένης ζήτησης εξαιτίας της άφιξης φθηνότερων κινέζικων ανταγωνιστικών αυτοκινήτων.
Τα συνδικάτα κατηγορούν τις λανθασμένες αποφάσεις της διοίκησης για την ατολμία της Volkswagen, για το σκάνδαλο των εκπομπών ρύπων ντίζελ καθώς και την καθυστερημένη επένδυση σε προσιτή τεχνολογία για τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα (EV).
Η Volkswagen, η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης, έχει δει την τιμή της μετοχής της να πέφτει περισσότερο από το ένα τρίτο τους τελευταίους 12 μήνες, αντανακλώντας τις δυσκολίες του εκτεταμένου γερμανικού ομίλου στην αντιμετώπιση των αντιπάλων της και την επιβράδυνση της ζήτησης των EV.
Η αυτοκινητοβιομηχανία, όπως και άλλες μάρκες σε όλη την Ευρώπη, αντιμετωπίζει τις συνέπειες από την πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα σε αγορές υψηλού κόστους που συμπιέζουν τα περιθώρια κέρδους και τις χαμηλότερες πωλήσεις. Η VW είπε ότι δεν αναμένει ότι οι πωλήσεις αυτοκινήτων, μειωμένες κατά περίπου 2 εκατομμύρια στην Ευρώπη από την πανδημία, θα ανακάμψουν πλήρως και γι' αυτό πρέπει να προσαρμοστεί.
Περισσότεροι από 100.000 εργαζόμενοι σε εννέα εργοστάσια σε όλη τη Γερμανία την περασμένη εβδομάδα πραγματοποίησαν τις μεγαλύτερες απεργίες στην ιστορία της αυτοκινητοβιομηχανίας, διαμαρτυρόμενοι για τη στάση της διοίκησης. Η διοίκηση επιμένει ότι πρέπει να μειωθούν οι μισθοί και να μειωθεί η παραγωγική ικανότητα για να παραμείνει ανταγωνιστική η μάρκα VW, αναφέρει το Reuters.
Σύμμαχος των εργαζομένων το διοικητικό συμβούλιο της VW. Το εποπτικό συμβούλιο της VW σκέφτεται να διατηρήσει ανοιχτά τα γερμανικά εργοστάσια, αναφέρει το Reuters.
Το εποπτικό συμβούλιο της VW δεν συμφωνεί με την απόφαση της ανώτατης ηγεσίας του γερμανικού ομίλου σχετικά με το κλείσιμο των εργοστασίων στη Γερμανία για να αντιμετωπίσει την κρίση κόστους της αυτοκινητοβιομηχανίας, σύμφωνα με έκθεση του περιοδικού Business Monthly Manager.
Επίσης, αναφέρεται ότι ακόμη δεν έχει επιτευχθεί τελική συμφωνία μεταξύ των μελών του εποπτικού συμβουλίου της VW.
Αξίζει να τονισθεί ότι τα μέλη του διοικητικού συμβουλίου της VW συζήτησαν τη διακοπή της παραγωγής στο εργοστάσιο της Δρέσδης που απασχολούνται 300 εργαζόμενοι και την πώληση του εργοστασίου στο Osnabrueck, το οποίο απασχολεί περίπου 2.300 άτομα, ανέφερε το γερμανικό περιοδικό, σε μια συνάντηση στα μέσα Νοεμβρίου. Αυτή η κίνηση όμως θα ωφελούσε την Tesla του Έλον Μασκ.
Ακόμη ωστόσο δεν έχει βρεθεί ένας πιθανός αγοραστής για το εργοστάσιο του Osnabrueck, για να αξιοποιήσει την παραγωγική του ικανότητα, αναφέρεται στο ρεπορτάζ του περιοδικού.
Οι ισχυρές οικογένειες Piech και Porsche
Τα μέτρα που έχουν συμφωνήσει τα μέλη του διοικητικού συμβουλίου της VW έχουν στόχο την μείωση των εξόδων και οι ισχυρές οικογένειες Piech και Porsche -από τους μεγαλύτερους μετόχους της Volkswagen- θέλουν να ακολουθηθεί η πιο σκληρή γραμμή για τις περικοπές, αναφέρει το δημοσίευμα, προσθέτοντας ότι όλες οι πλευρές θέλουν να βρεθεί μια λύση μέχρι τα Χριστούγεννα.
Την περασμένη Δευτέρα 9 Δεκεμβρίου 2024, ο τελευταίος γύρος συνομιλιών μεταξύ της αυτοκινητοβιομηχανίας και των συνδικάτων έληξε χωρίς να υπάρξει συμφωνία μεταξύ τους. Σημειώνεται ότι στις απεργίες σε όλη τη Γερμανία συμμετείχε μεγάλος αριθμός εργαζομένων καταγράφοντας νέο ρεκόρ μαζικής συμμέτοχης. Και οι δύο πλευρές συμφώνησαν να συνεχίσουν τις διαπραγματεύσεις στις 16 και στις 17 Δεκεμβρίου.
Πηγή: ΑΠΕ - ΜΠΕ