Κατέληξαν σε συμφωνία Volkswagen με IG Metall: Ποιες είναι οι νέες συνθήκες

Newsroom
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Κατέληξαν σε συμφωνία Volkswagen με IG Metall: Ποιες είναι οι νέες συνθήκες
Η Volkswagen κατέληξε σε συμφωνία με το εργατικό συνδικάτο IG Metall για τη μείωση της παραγωγικής ικανότητας της εταιρείας, αποφεύγοντας παράλληλα το κλείσιμο εργοστασίων, μετά από τρεις μήνες τεταμένων διαπραγματεύσεων και αποτρέποντας περαιτέρω απεργίες των συνδικάτων.

Η Volkswagen κατέληξε σε συμφωνία με το εργατικό συνδικάτο IG Metall για να μην υπάρξουν «λουκέτα» σε εργοστάσια στη Γερμανία, μετά από τρεις μήνες τεταμένων διαπραγματεύσεων, ενώ παράλληλα συμφώνησαν ότι δεν θα υπάρξουν μειώσεις στους υφιστάμενους μηνιαίους μισθούς.

Σύμφωνα με το Bloomberg, η VW συμφώνησε να διατηρήσει τα 10 γερμανικά εργοστάσια της μάρκας σε λειτουργία και να επαναφέρει τις συμφωνίες για την ασφάλεια των θέσεων εργασίας μέχρι το 2030, δήλωσε την Παρασκευή το εργατικό συμβούλιο. Σε αντάλλαγμα, οι εργαζόμενοι συμφώνησαν να παραιτηθούν από ορισμένα μπόνους, να μειώσουν τον αριθμό των εκπαιδευόμενων που αποκτούν μόνιμη απασχόληση και να μειώσουν τη δυναμικότητα σε πέντε εργοστάσια κατά αρκετές εκατοντάδες χιλιάδες μονάδες.

Τα μέτρα, που σφυρηλατήθηκαν σε πέντε γύρους διαπραγματεύσεων, απέχουν πολύ από τις δραστικές εξοικονομήσεις που είχε αρχικά προτείνει η VW. Οι ηγέτες των εργαζομένων αντιτάχθηκαν σθεναρά στα σχέδια για απολύσεις χιλιάδων εργαζομένων, μείωση των μηνιαίων μισθών και κλείσιμο τριών γερμανικών εργοστασίων για να γίνει η μάρκα VW πιο ανταγωνιστική.

Παρόλα αυτά, η συμφωνία δίνει στον διευθύνοντα σύμβουλο Oliver Blume μια νέα αρχή για να αλλάξει την πορεία της μεγαλύτερης αυτοκινητοβιομηχανίας της Ευρώπης, καθώς αντιμετωπίζει τη μείωση του μεριδίου αγοράς στην Κίνα και την επιβράδυνση της ζήτησης για ηλεκτρικά οχήματα στην Ευρώπη και τις ΗΠΑ. Και οι δύο πλευρές είχαν ως στόχο να καταλήξουν σε συμφωνία έως τα Χριστούγεννα.

Οι μετοχές της VW αυξήθηκαν κατά 1,7% νωρίτερα την Παρασκευή εν αναμονή της συμφωνίας, αν και έχουν υποχωρήσει κατά περίπου 21% φέτος.

Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η διοίκηση έπεισε τους επικεφαλής των εργαζομένων να μεταφέρουν την παραγωγή του Golf hatchback από το εργοστάσιο του Wolfsburg στη Γερμανία στο Μεξικό και να μειώσουν τη δυναμικότητα του εργοστασίου EV στο Zwickau, μεταφέροντας την παραγωγή του ID.3 hatchback, του ID.4 sport utility vehicle και του Cupra Born στις εγκαταστάσεις του Wolfsburg και του Emden.

Το Zwickau θα συνεχίσει να παράγει το Audi Q4 e-tron και θα γίνει η τοποθεσία ενός έργου ανακύκλωσης αυτοκινήτων. Το Βόλφσμπουργκ είναι έτοιμο να κατασκευάσει το ηλεκτρικό Golf της VW, το οποίο θα υποστηρίζεται από μια νέα πλατφόρμα που αναπτύχθηκε με την Rivian Automotive Inc. Αυτό το μοντέλο αναμένεται να είναι έτοιμο το 2028.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Gazprom: Στέλνει 42,4 εκατ. κ.μ. φυσικού αερίου στην Ευρώπη μέσω Ουκρανίας

Μηνύσεις σε JPMorgan Chase, Bank of America και Wells Fargo για την εφαρμογή Zelle

Stellantis: Πρώτος όμιλος στα επαγγελματικά οχήματα στην Ευρώπη

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider