Τα 40 καταστήματα έφτασε αισίως το δίκτυο των My Μarket Local, καθώς ο όμιλος ΜETRO ΑΕΒΕ συνεχίζει δυναμικά να επενδύει στο franchise.
Υπενθυμίζεται ότι τα My Μarket Local αποτελούν το στοίχημα του λιανεμπορικού ομίλου στη… μάχη της γειτονιάς, καθώς πρόκειται για ένα μοντέλο καταστημάτων μικρής έκτασης, το οποίο αναπτύσσεται την τελευταία τριετία μέσω της μεθόδου της δικαιόχρησης (franchise) και το οποίο εξυπηρετεί τις αρχές της εγγύτητας και της τοπικότητας σε ό,τι αφορά τις καθημερινές αγορές.
Πριν από λίγες ώρες, άνοιξε το 40ό κατάστημα My Μarket Local στην Αργυρούπολη Αττικής, ενώ λίγο πριν τα Χριστούγεννα εγκαινιάστηκε ένα ακόμη κατάστημα στη Θεσσαλονίκη, το έκτο κατά σειρά My Μarket Local στη συμπρωτεύουσα.
Μέχρι στιγμής, το μοντέλο των My Μarket Local αναπτύσσεται μόνο σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, ενώ από τα 40 συνολικά καταστήματα, τα 25 περίπου άνοιξαν μέσα στο 2024.
Το πρώτο κατάστημα λειτούργησε πιλοτικά το 2021 στην Κυψέλη, ενώ η ουσιαστική ανάπτυξη του εγχειρήματος ξεκίνησε από τον Νοέμβριο του 2022 και εντάθηκε μέσα στα δύο τα τελευταία δύο χρόνια.
Σύμφωνα δε με πρόσφατη ενημέρωση από πλευράς ομίλου, η εταιρεία λαμβάνει 100 αιτήσεις ανά μήνα από ενδιαφερόμενους επενδυτές, ενώ στόχος της ΜETRO ΑΕΒΕ είναι μέχρι τα τέλη του 2025 να λειτουργήσουν περί τα 75-80 My Μarket Local σε όλη την επικράτεια. Το εν λόγω μοντέλο καταστημάτων μπορεί να έχει διευρυμένο ωράριο, με δυνατότητα λειτουργίας και τις Κυριακές.
Αναγνωρίζοντας μάλιστα την ανάγκη το δίκτυο των My Μarket Local να αποκτήσει μια πιο ολοκληρωμένη προσέγγιση, η ΜETRO ΑΕΒΕ προχώρησε τον περασμένο Αύγουστο στη σύσταση νέας εταιρείας. Ειδικότερα, στις 22 Αυγούστου 2024 γνωστοποιήθηκε στο ΓΕΜΗ η ίδρυση της My Market Local Μονοπρόσωπη ΙΚΕ, μέσω της υπηρεσίας μίας στάσης, με έδρα τη Μεταμόρφωση Αττικής και αρχικό μετοχικό κεφάλαιο ύψους 25.000 ευρώ.
Ως κύρια δραστηριότητα της εταιρείας ορίζεται το λιανικό εμπόριο σούπερ μάρκετ με έμφαση στο εμπόριο τροφίμων, ενώ στις δευτερεύουσες δραστηριότητες περιλαμβάνονται το λιανικό εμπόριο ειδών διατροφής, λιανικό εμπόριο ειδών παντοπωλείου, λιανικό εμπόριο ποτών σε εξειδικευμένα καταστήματα, λιανικό εμπόριο προϊόντων καπνού σε εξειδικευμένα καταστήματα, μη εξειδικευμένο χονδρικό εμπόριο τροφίμων, ποτών και καπνού, καθώς και οι υπηρεσίες παραχώρησης προνομίου franchise και παροχής σχετικών συμβουλών κ.α.
Πώς λειτουργεί το μοντέλο franchise
Σύμφωνα με τις πληροφορίες που αναφέρονται στον ιστότοπο των My Market, η αλυσίδα αναλαμβάνει να χρηματοδοτήσει το μεγαλύτερο μέρος της απαιτούμενης επένδυσης. Ειδικότερα, ο επενδυτής που επιθυμεί να αναπτύξει ένα My Market Local θα υπογράψει σύμβαση δεκαετούς διάρκειας με δικαίωμα ανανέωσης για επιπλέον 10 χρόνια. Ο απαιτούμενος χώρος πώλησης θα πρέπει να είναι ενιαίος και έκτασης από 120 έως 200 τμ ώστε να είναι εύκολα προσβάσιμος, ενώ ο χώρος που θα απαιτηθεί για την αποθήκη θα πρέπει να είναι από 50 έως 80 τμ.
Η συνολική αρχική εκταμίευση από τον συνεργάτη εκτιμάται εντός του εύρους των 85.000-105.000 ευρώ και σε αυτή περιλαμβάνεται μια αρχική επένδυση 25.000 ευρώ περίπου και ένα αρχικό εμπόρευμα 60.000-80.000 ευρώ.
Η διαμόρφωση του καταστήματος υπολογίζεται σε 90.000-120.000 ευρώ, την οποία την αναλαμβάνει η εταιρεία, όπως επίσης και τον εξοπλισμό 140.000-200.000 ευρώ. Το μηνιαίο δε μίσθωμα του συνεργάτη για τη χρήση του καταστήματος τοποθετείται εντός του εύρους των 2.500-3.200 ευρώ.
Παράλληλα, παρέχεται αρχική εκπαίδευση τόσο του franchisee όσο και του προσωπικού που θα απασχολήσει, ενώ υπάρχει πρόβλεψη για συνεχή υποστήριξη του συνεργάτη από σύμβουλο σε θέματα franchise.
Να σημειωθεί εδώ ότι ο όμιλος METRO ΑΕΒΕ που λειτουργεί τα My Market στη λιανική και τα METRO Cash & Carry στη χονδρική, δρομολογεί επενδύσεις συνολικού ύψους 280 εκατ. ευρώ στην τετραετία 2023-2026. Μόνο για το 2024 οι επενδύσεις ξεπέρασαν τα 60 εκατ. ευρώ, ενώ μέσω αυτών η METRO ΑΕΒΕ στοχεύει σε κύκλο εργασιών ύψους 1,650 δισ. ευρώ, καθώς και σε περαιτέρω βελτίωση της κερδοφορίας της.