Ισχυρή δυναμική για το 2025 σε όλες τις κατηγορίες στις οποίες δραστηριοποιείται, διαβλέπει η σαπωνοποιία Παπουτσάνης, με όχημα την εξαγωγική της δραστηριότητα, αλλά και τις πωλήσεις των επώνυμων προϊόντων που κινούνται με υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης.
Ειδικότερα, για τη νέα χρονιά η μεγαλύτερη παραγωγός στερεών σαπώνων στην Ευρώπη προσβλέπει σε διψήφια ανάπτυξη του κύκλου εργασιών της, στηριζόμενη τόσο στη διεύρυνση των υφιστάμενων και την έναρξη σημαντικών νέων συνεργασιών, όσο και στη δυναμική επέκτασή της σε νέες κατηγορίες και κανάλια, σε τοπικό και διεθνές επίπεδο.
Στα 66,2 εκατ. ευρώ ο τζίρος το 2024
Σύμφωνα με τις οικονομικές καταστάσεις, η Παπουτσάνης το 2024 εμφάνισε κύκλο εργασιών ύψους 66,2 εκατ. ευρώ, έναντι 62,3 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περίοδο του 2023, αυξημένο κατά 6,3%, με την αξία των εξαγωγών να αντιπροσωπεύει το 55% του συνολικού κύκλου εργασιών.
Όσον αφορά δε τη συνεισφορά των τεσσάρων τομέων δραστηριότητας στον κύκλο εργασιών του 2024, το 30% των συνολικών εσόδων προέρχεται από πωλήσεις επωνύμων προϊόντων της Παπουτσάνης στην Ελλάδα και το εξωτερικό, το 17% από πωλήσεις στην ξενοδοχειακή αγορά, το 36% από παραγωγές τρίτων και το 17% από βιομηχανικές πωλήσεις ειδικών σαπωνομαζών.
Ισχυρή ανάπτυξη στα επώνυμα με όχημα το Αρκάδι
Η κατηγορία των επώνυμων προϊόντων παρουσιάζει ισχυρή ανάπτυξη κατά 17% σε σύγκριση με το 2023, οδηγούμενη κυρίως από το brand Αρκάδι, το οποίο έτρεξε με ανάπτυξη 69% και τις εξαγωγές που μέτρησαν αύξηση κατά 22% σε σχέση με την αμέσως προηγούμενη χρήση. Αν εξαιρεθούν αυτοί οι δύο πυλώνες, οι πωλήσεις των επώνυμων προϊόντων Παπουτσάνης, εμφάνισαν ανάπτυξη 6% σε σχέση με το 2023.
Στα ξενοδοχειακά προϊόντα, οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 3,5% το 2024, λαμβάνοντας ώθηση από την ανάπτυξη των πωλήσεων των επώνυμων ξενοδοχειακών προϊόντων Παπουτσάνης, ενώ σε ό,τι αφορά τις βιομηχανικές πωλήσεις (ιδιωτική ετικέτα), οι πωλήσεις έκλεισαν το 2024 μειωμένες κατά 2,8% σε σχέση με το 2023, έχοντας καλύψει το μεγαλύτερο μέρος της υστέρησης του πρώτου εξαμήνου, καθώς οι σημαντικές νέες συνεργασίες άρχισαν να αποδίδουν. Συγκεκριμένα, η κατηγορία ενισχύθηκε κατά το δεύτερο εξάμηνο του 2024, έπειτα από την έναρξη συνεργασίας με μεγάλη πολυεθνική, με νέο κωδικολόγιο που αναπτύχθηκε σταδιακά εντός του έτους, δημιουργώντας παράλληλα ισχυρή βάση για το 2025, καθώς η συνεργασία θα βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη.
Τέλος, οι βιομηχανικές πωλήσεις σαπωνομαζών αυξήθηκαν κατά 14% σε σχέση με το 2023, αποτέλεσμα ανάπτυξης συνεργασιών και κωδικολογίου, ενώ στόχος της εταιρείας παραμένει η συνεχής διεύρυνση του πελατολογίου και η περαιτέρω ανάπτυξη των συνθετικών σαπωνομαζών.
Τα «ορόσημα» του 2024
Κατά γενική ομολογία, το 2024 ήταν μια χρονιά που χαρακτηρίστηκε από πολλά ορόσημα για την Παπουτσάνης και τα οποία «πέρασαν» ως παρακαταθήκες και στη νέα χρονιά.
Την περασμένη εβδομάδα η εταιρεία ανακοίνωσε την είσοδό της στην κατηγορία των μαλακτικών ρούχων με τη σειρά Aromatics, διευρύνοντας σημαντικά το κωδικολόγιό της και ενισχύοντας έτι περαιτέρω τη θέση της στην κατηγορία της φροντίδας των ρούχων. Πρόκειται για μια εξέλιξη που ανακοινώθηκε μεν στην αυγή του 2025, το κύριο βάρος της προετοιμασία δε πραγματοποιήθηκε την προηγούμενη χρονιά.
Είχε προηγηθεί τον περασμένο Ιούλιο η παρουσίαση της σειράς Aromatics σε αφρόλουτρα και κρέμες σώματος και πλέον, το προϊοντικό χαρτοφυλάκιο επεκτάθηκε και στα μαλακτικά ρούχων.
Πολύ σημαντική ωστόσο στιγμή για την Παπουτσάνης ήταν την άνοιξη του 2024 όταν προχώρησε σε καθολικό επαναλανσάρισμα στο brand Αρκάδι, εξελίσσοντάς το και επεκτείνοντας έτι περαιτέρω το προϊοντικό χαρτοφυλάκιο. Υπενθυμίζεται εδώ ότι η Παπουτσάνης προχώρησε στην εξαγορά της σαπωνοποιίας Αρκάδι το 2022, σε μια κίνηση που σηματοδότησε την είσοδό της στις αγορές φροντίδας ρούχων και καθαριστικών γενικής χρήσεως.
Οι επενδύσεις
Σύμφωνα με όσα είχε ανακοινώσει πέρυσι η διοίκηση της Παπουτσάνης, το αναπτυξιακό πλάνο της εταιρείας για το 2024 προέβλεπε επενδύσεις 5,5 εκατ. ευρώ, με τα επενδυτικά σχέδια για τα επόμενα 2-3 χρόνια να κινούνται ακόμη χαμηλότερα και δη στα επίπεδα των 4,5 εκατ. ευρώ.
Η Παπουτσάνης διαθέτει σήμερα τη μεγαλύτερη μονάδα παραγωγής του είδους της στη Νοτιοανατολική Ευρώπη και μια από τις πιο εξελιγμένες τεχνολογικά σε όλη τη Γηραιά Ήπειρο. Τα επώνυμα προϊόντα της φέρουν τα εμπορικά σήματα Aromatics, Karavaki, Natura, Arkadi, Πράσινο Σαπούνι Παπουτσάνης, Σαπούνι Γλυκερίνης Παπουτσάνης, Olivia Thinks, Olivia, Good to Declare, Le Jardin Med, Olive Care, Skin Essentials, Papoutsanis Family, Papoutsanis Baby, Papoutsanis Kids.
Παράγει, επίσης, σαπούνια και καλλυντικά για λογαριασμό τρίτων. Σήμερα, κατέχει σημαντική θέση στην κατηγορία σαπουνιού σε μπάρες, ενώ αποτελεί τον μεγαλύτερο προμηθευτή ξενοδοχειακών προϊόντων προσωπικής περιποίησης στην Ελλάδα.
Συνολικά, η Παπουτσάνης παράγει πάνω από 200.000.000 τεμάχια ετοίμου προϊόντος ετησίως και πραγματοποιεί εξαγωγές σε περισσότερες από 45 χώρες.