Ο Έλον Μασκ απέρριψε την ιδέα ότι η Tesla θα μπορούσε να βάλει χρήματα στην Nissan, μετά την είδηση που μετέδωσαν οι Financial Times πως ομάδα υψηλόβαθμων στελεχών της Ιαπωνίας έχει καταρτίσει σχέδιο για την επένδυση της Tesla στην προβληματική αυτοκινητοβιομηχανία.
Είναι χαρακτηριστικό πως η μετοχή της Nissan εκτινάχθηκε 9,5% μετά την είδηση κλείνοντας στα 458,80 γιέν, το υψηλότερο από τις αρχές Ιανουαρίου κατά τη διάρκεια των βραχύβιων συνομιλιών συγχώνευσης με το μεγαλύτερο ανταγωνιστή της στην Ιαπωνία, την Honda.
Ωστόσο, ο Μασκ φαίνεται να απορρίπτει την ιδέα, αφού σε ανάρτησή του στο Χ, τόνισε με έμφαση: «Το εργοστάσιο της Tesla ΕΙΝΑΙ το προϊόν. Η γραμμή παραγωγής Cybercab δεν μοιάζει με τίποτα άλλο στην αυτοκινητοβιομηχανία».
The Tesla factory IS the product.
The Cybercab production line is like nothing else in the automotive industry.
— Elon Musk (@elonmusk) February 21, 2025
Η Nissan έχει παλέψει τα τελευταία χρόνια με την πτώση της κερδοφορίας και την προβληματική ηγετική ομάδα της, τα οποία έχουν υπονομεύσει τις προσπάθειές της να επενδύσει στην τεχνολογία ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Σημειώνεται πως πριν λίγες μέρες έγινε γνωστό πως σταμάτησαν και επίσημα οι συζητήσεις με την Honda για πιθανή συγχώνευση και τη δημιουργία ενός κολοσσού αξίας 60 δισ. δολαρίων, ωστόσο αυτές ενδέχεται να ξαναρχίσουν εφόσον αποχωρήσει από τη θέση του ο CEO της Nissan, Μακότο Ουτσίντα.
Το επενδυτικό σχέδιο περί ενδιαφέροντος της Tesla, όπως γράφουν οι Financial Times, οι οποίοι ανέφεραν ότι η ώθηση έγινε από τον Γιοσιχίντε Σούγκα, ο οποίος ήταν πρωθυπουργός της Ιαπωνίας για ένα χρόνο το 2020-21, τον πρώην βοηθό του Σούγκα, Χιρότο Ιζούμι και το πρώην μέλος του διοικητικού συμβουλίου της Tesla, Χίρο Μιζούνο. Πολλά μέλη του διοικητικού συμβουλίου της Nissan γνώριζαν την πρόταση, ανέφεραν οι FT.
Μια πώληση εργοστασίων θα μπορούσε να έχει νόημα για τη Nissan, η οποία βρίσκεται στη διαδικασία περικοπής 9.000 θέσεων εργασίας παγκοσμίως ως μέρος των προσπαθειών ανάκαμψης. Ωστόσο, ο Μασκ έχει πει εδώ και καιρό ότι η διαδικασία κατασκευής των μοντέλων Tesla αποτελεί ένα βασικό πλεονέκτημα έναντι των ανταγωνιστών στην παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων, πράγμα που σημαίνει ότι η ανάληψη του εργοστασίου μιας άλλης αυτοκινητοβιομηχανίας φαντάζει λιγότερο ελκυστική στον Μασκ.