Σημαντική μείωση σημείωσαν τα κέρδη της Huawei το 2024, σχεδόν κατά ένα τέταρτο σε σύγκριση με ένα χρόνο νωρίτερα, παρά το γεγονός πως τα έσοδά της αυξήθηκαν με τον ταχύτερο ρυθμό των τελευταίων πέντε ετών.
Συγκεκριμένα τα καθαρά κέρδη υποχώρησαν 28% στα 62,6 δισ. γουάν (8,63 δισ. δολάρια), με εκπρόσωπο της εταιρείας να το αποδίδει στις μεγάλες επενδύσεις στην έρευνα και ανάπτυξη που πραγματοποίησε η εταιρεία, φτάνοντας τα 179,7 δισ. γουάν ή περίπου το 20% των εσόδων.
Τα έσοδα από την άλλη εκτινάχθηκαν το 2024 στα 862,1 δισ. γουάν Κίνας (118,2 δισ. δολάρια), σημειώνοντας αύξηση 22,4% από έτος σε έτος, καθώς επιταχύνθηκαν οι βασικές της επιχειρήσεις τηλεπικοινωνιών και consumer, που μαζί αντιπροσωπεύουν περίπου το 82% των συνολικών εσόδων της εταιρείας. Είναι το δεύτερο υψηλότερο ποσό εσόδων που ανέφερε ποτέ η εταιρεία, σύμφωνα με τους υπολογισμούς του CNBC, λίγο λιγότερο από το ρεκόρ των 891,4 δισ. γουάν που αναφέρθηκε για το 2020.
Τα έσοδα στο τμήμα υποδομής ΤΠΕ, αυξήθηκαν 4,9% σε ετήσια βάση στα 369,9 δισ. γουάν, ενώ το consumer τμήμα σημείωσε πωλήσεις 339 δισ. γουάν, αύξηση 38,3%. Τα έσοδα από το cloud computing ανήλθαν στα 38,5 δισ. γουάν, αυξημένα κατά 8,5% σε ετήσια βάση.
Τα νούμερα που ανέφερε ο κινεζικός τεχνολογικός κολοσσός σημειώθηκαν την ώρα που προσπαθεί να προσαρμόσει τις δραστηριότητές του για να αντιμετωπίσει τις κυρώσεις των ΗΠΑ που έχουν περιορίσει την πρόσβασή του σε βασικές τεχνολογίες όπως οι ημιαγωγοί.
«Το 2024, ολόκληρη η ομάδα της Huawei ενώθηκε για να αντιμετωπίσει ένα ευρύ φάσμα εξωτερικών προκλήσεων, βελτιώνοντας παράλληλα την ποιότητα των προϊόντων, την ποιότητα των λειτουργιών και τη λειτουργική αποτελεσματικότητα», δήλωσε η εκ περιτροπής πρόεδρος της Huawei, Meng Wanzhou, στην ετήσια έκθεση της εταιρείας.
«Τα επόμενα τρία χρόνια, παρά την οικονομική ύφεση, θα αυξήσουμε τις επενδύσεις σε στρατηγικό βάθος, ιδιαίτερα στην κατασκευή τεχνολογιών θεμελίωσης, και θα αναζητήσουμε ευκαιρίες ανάπτυξης μέσω της διαφοροποίησης», δήλωσε η Meng.
Το 2024, οι αποστολές smartphone της Huawei στην Κίνα αυξήθηκαν κατά 37% από έτος σε έτος, ενώ το μερίδιο αγοράς της αυξήθηκε στο 16% από 12% το 2023, σύμφωνα με στοιχεία της Canalys. Αυτό έγινε την ώρα που η Apple είδε το μερίδιο αγοράς της να μειώνεται και τις αποστολές να πέφτουν.