Γιατί έσπασε το τακούνι της Καλογήρου

Ελένη Μπότα
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Γιατί έσπασε το τακούνι της Καλογήρου

Συνώνυμο της ποιότητας, του gramour, του design αλλά και της πολυτέλειας αποτελούσαν εδώ και πολλές δεκαετίες τα παπούτσια της Καλογήρου.

Η αλυσίδα είχε καταφέρει μέσα από ισχυρές συνεργασίες με γνωστές φίρμες του εξωτερικού Fendi, Ferragamo, Dolce&Gabbana, Tod’s, να γίνει η νο1 επιλογή για χιλιάδες καταναλωτές στην χώρα μας.

Στην εποχή της οικονομικής ευφορίας η Καλογήρου άνοιξε πολλά καταστήματα σε προνομιακά σημεία της Αθήνας αλλά και σε όλα τα μεγάλα εμπορικά κέντρα της Αθήνας, καταφέρνοντας ακόμη και να διπλασιάσει τις πωλήσεις της.

Η κατάσταση όμως δεν άργησε να αλλάξει. Η οικονομική κρίση όμως που ξέσπασε ήταν σίγουρο ότι δεν θα άφηνε ανεπηρέαστη την αλυσίδα στην οποία το φθηνότερο παπούτσι που έβρισκες για να αγοράσεις, ήταν 300 ευρώ.

Επίσης μία από τις πλέον ατυχείς επιχειρηματικές κινήσεις κινήσεις του Ομίλου, σύμφωνα με στελέχη της αγοράς, ήταν όταν την άνοιξη του 2010 άνοιξε ένα κατάστημα της διάσημης φίρμας γυναικείας ένδυσης Fendi στη συμβολή των οδών Bαλαωρίτου και Kριεζώτου στο Kολωνάκι.

Το κατάστημα, όπως ήταν φυσικό δεν πήγε καλά όπως και οι πωλήσεις στο υπόλοιπο δίκτυο της αλυσίδας. Σε μία εποχή που οι Έλληνες παριέκοπταν τα έξοδα τους ακόμη και στα βασικά καταναλωτικά αγαθά, το παπούτσι ήταν το τελευταίο που θα αγοράζαν.

Τα προβλήματα της αλυσίδας από το 2011 άρχισαν να γίνονται μεγαλύτερα.

Η απόφαση που ελήφθη από την οικογένεια Λεμονή ήταν να περικοπούν οι λειτουργικές δαπάνες προκειμένου να διασωθεί η αλυσίδα.

Έτσι κάποια από τα καταστήματα της αλυσίδας έκλεισαν χωρίς ωστόσο το οικονομικό πρόβλημα να μπορέσει να αντιμετωπιστεί.

Σύμφωνα με τα δημοσιευμένα οικονομικά στοιχεία της χρήσης του 2015, ο όμιλος Λεμονή είχε δανειακές υποχρεώσεις της τάξης των 61,6 εκατ. ευρώ, ενώ οι υποχρεώσεις προς προμηθευτές ανέρχονταν σε 27,8 εκατ. ευρώ, τη στιγμή που ο κύκλος εργασιών της διαμορφώθηκε στα 55,218 εκατ. ευρώ και οι ζημίες της στα 10 εκατ. ευρώ. Το θέμα των οικονομικών προβλημάτων αποκάλυψε το insider.gr όπως επίσης και την προσπάθεια που έκαναν οι πιστώτριες τράπεζες να βρουν λύση για την μακροβιότερη ίσως επιχείρηση στη χώρα μας.

Πολλά ήταν τα ονόματα των υποψήφιων αγοραστών της Καλογήρου. Τελικά ο λευκός ιππότης βρέθηκε. Είναι επιχειρηματίας Σάμι Φάις, ο οποίος έφερε πριν από 38 χρόνια την φίρμα των αθλητικών ειδών.

Ποιος είναι ο Σάμι Φάις

Ο Σάμι Φάις, μετά από πολλά χρόνια στην αφάνεια, αποφασίζει την τελευταία τριετία να επανακάμψει στο λιανεμπόριο.

Το εφαλτήριο δίνεται όταν ο γερμανικός Όμιλος Puma αναζητά νέο συνεργάτη, μετά την επεισοδιακή διακοπή της συνεργασίας του με τους αδερφούς Γλου.

Το 2013 όταν γνωρίζουν από κοντά τον επιχειρηματία και έχοντας ήδη υπόψη τους την περίοδο που εκείνος «έτρεχε» την Nike στην Ελλάδα, συμφωνούν να του αναθέσουν την εισαγωγή και διάθεση των προϊόντων Puma.
Στην συνέχεια, ο Φάις πήρε το franchise της άλλης γερμανικής πολυεθνικής Adidas, την σουηδική Tretorn που κατασκευάζει μπάλες, αξεσουάρ, ρούχα τένις, αργότερα την Prince, δεύτερο (Aμερικάνικο) brand ειδών του ίδιου αθλήματος, προσθέτοντας στο πλούσιο νέο αθλητικό portfolio του την Under Armour, δεύτερη μεγαλύτερη εταιρεία αθλητικών ειδών στις HΠA, όπως και το master franchisee των ρούχων της ισπανικής Mango.

Το σχέδιο διάσωσης
Η συμφωνία εξαγοράς της Καλογήρου από τον Σάμι Φαις σύμφωνα με το σύμφωνο προσυννενόησης που υπέγραψε με τις πιστώτριες τράπεζες προβλέπει:

Μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας ο όμιλος Φάις θα ελέγχει περίπου το 70% της Λεμονής ΑΕ και η οικογένεια Λεμονή θα περιοριστεί σε ένα 15%.

Ο μέτοχοι της νέας εταιρείας δεσμεύονται να καταβάλλουν άμεσα ποσό της τάξης των 12 εκατ. ευρώ, μέσω αύξησης κεφαλαίου, ενώ ο κ. Φάις δίνει και προσωπικές εγγυήσεις (ύψους 4 εκατ. ευρώ) προκειμένου η νέα εταιρεία να λάβει τις απαραίτητες εγγυητικές επιστολές για την συνέχιση της εμπορικής της δραστηριότητας.

Η νέα εταιρεία αναλαμβάνει δάνεια ύψους 15 εκατ. ευρώ, εκχωρεί το σύνολο των ακινήτων της εταιρείας, τα οποία θα επαναμισθώσει, ενεχυριάζει το σύνολο των μετοχών της στις τράπεζες, αλλά και την αξία των εμπορικών σημάτων που ελέγχει.

Τέλος, οι προμηθευτές προβλέπεται να εξοφληθούν στο ακέραιο χωρίς κούρεμα αλλά σε δόσεις ενώ άμεση θα είναι η καταβολή οφειλών σε εργαζομένους αλλά και μερική εξόφληση των μισθωμάτων.

Το σχέδιο εξυγίανσης της εταιρείας Λεμονής προβλέπει επιστροφή σε θετικά EBITDA από τη χρήση του 2018 και επιστροφή του τζίρου στα επίπεδα του 2016 την ίδια χρονιά. Εκτιμά, επίσης, πως ο τζίρος της Λεμονής, από τα 43,033 εκατ. ευρώ που ήταν πέρυσι και τα 30,123 εκατ. ευρώ που είναι η πρόβλεψη για τη φετινή χρονιά, θα φθάσει στα 45,184 εκατ. ευρώ και στα 54,963 εκατ. ευρώ το 2023.

Σε ό,τι αφορά τα EBITDA αυτά από -4,341 εκατ. ευρώ το 2016 και -5,164 εκατ. ευρώ που είναι η πρόβλεψη για το 2017, θα ανέλθουν στα 1,653 εκατ. ευρώ το 2018 για να φθάσουν στα 6,289 εκατ. ευρώ το 2023. Οι ζημιές εις νέον από 70,456 εκατ. ευρώ που ήταν στη χρήση του 2016, θα περιοριστούν με βάση το σχέδιο, στα 6,430 εκατ. ευρώ εφέτος και στα 2,345 εκατ. ευρώ το 2020, για να γυρίσουν σε θετικό πρόσημο το 2021 και να φθάσουν σε κέρδη 9,392 εκατ. ευρώ το 2023.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider