Τα πρακτικά εμπόδια για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης επιχειρεί να άρει ο ΔΕΔΔΗΕ προκειμένου να αναπτυχθεί στην Ελλάδα ένας τομέας ο οποίος αποτελεί πυλώνα για την επίτευξη των στόχων για μείωση των εκπομπών του διοξειδίου του άνθρακα κατά 30% μέχρι το 2030.
Ο ΔΕΔΔΗΕ έθεσε σε δημόσια διαβούλευση τις Τεχνικές Προδιαγραφές των σταθμών φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων, καλώντας τους ενδιαφερόμενους να αποστείλουν τις παρατηρήσεις και τα σχόλιά τους έως 23 Φεβρουαρίου 2018.
Το σχέδιο του ΔΕΔΔΗΕ προβλέπει την ανάπτυξη ενός δικτύου ως 1.350 δημόσιων σταθμών φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων σε όλη τη χώρα.
Η ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης αποτελεί πάγιο αίτημα και της αγοράς και των φορέων. Ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων και Δικύκλων έχει θέσει το θέμα της απουσίας οικονομικών κινήτρων αλλά και δικτύου υποδομών για την εξυπηρέτηση των οδηγών.
Όπως σημειώνει «η Ελλάδα συνεχίζει δυστυχώς να βρίσκεται σε δυσμενή θέση όσον αφορά την αγορά της ηλεκτροκίνησης. Δεν είναι όμως μόνον η κρίση που ευθύνεται για τη μη πρόοδο της αγοράς. Είναι η πλήρης απουσία οικονομικών κινήτρων, οι πολύπλοκες διαδικασίες μεταξύ δήμων και των αρμόδιων φορέων για την εγκατάσταση σταθμών φόρτισης, η εξαίρεση των ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων από τα κοινοτικά προγράμματα στήριξης των επιχειρήσεων, αλλά και η μη προώθηση ηλεκτροκίνητων οχημάτων υπηρεσίας από την τοπική αυτοδιοίκηση. Συνεπώς, η Ελληνική πολιτεία, προκειμένου να προωθήσει ουσιαστικά την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης θα πρέπει να ακολουθήσει τα ευρωπαϊκά παραδείγματα για την παροχή φορολογικών και κυκλοφοριακών κινήτρων, να ενοποιήσει το νομοθετικό έργο και να προωθήσει τη χρήση των ηλεκτροκίνητων οχημάτων στις διάφορες εργασίες και διανομές μέσα στους δήμους.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανακοίνωσε την 8η Νοεμβρίου 2017 την πρόταση νέων στόχων για τη μείωση των συνολικών εκπομπών CO2 στα νέα επιβατικά αυτοκίνητα. Οι στόχοι αυτοί έρχονται να συμβάλουν στην υλοποίηση των δεσμεύσεων της ΕΕ, όσον αφορά την συμφωνία του Παρισιού (μείωση των εκπομπών CO2 κατά 40%, ως το 2030).