Πάνω από 150 εκατ. ευρώ έχουν προϋπολογίσει για το 2018 οι αλυσίδες σουπερμάρκετ να ρίξουν προκειμένου να πριμοδοτήσουν τις προσφορές τους.
Την στιγμή που ο ανταγωνισμός ανάμεσα στις αλυσίδες εντείνεται με στόχο την ενίσχυση του μεριδίου αγοράς τους, σε μία περίοδο έντονων ανακατάταξεων στο λιανεμπόριο (λόγω της ένταξη του δικτύου της Μαρινόπουλος στον Σκλαβενίτη), εκείνες προχωρούν σε προσφορές με την μορφή 1+1 προϊόν, μείωση της τιμής κατά 50%, επιταγές με πόντους και άλλες προωθητικές ενέργειες.
Στην μάχη αυτή ενεργό ρόλο λαμβάνουν και οι προμηθευτές, οι οποίοι ωστόσο μετά από μία διετία «στήριξης» του λιανεμπορίου, αφήνουν ανοιχτό το ενδεχόμενο ακόμη και να προβούν σε αναντιμήσεις, προκειμένου να βελτιώσουν την εικόνα των ισολογισμών τους.
Είναι ενδεικτικό όσα αναφέρει στο insider.gr επικεφαλής μεγάλης εταιρείας αναψυκτικών: «το 2017 είχαμε σημαντική αύξηση στις πωλήσεις, σε τεμάχια, όμως η κερδοφορία μας παρέμεινε σταθερή ή και ελαφρώς πτωτική».
Αυτό, σύμφωνα με τον ίδιο οφείλεται στην πολιτική των προσφορών των αλυσίδων σουπερμάρκετ που κορυφώθηκε το 2017 και συνεχίζει με την ίδια ένταση και μέσα στο 2018.
Για το λόγο αυτόι άλλωστε, σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς, οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ αναμένεται να παρουσιάσουν στο σύνολό τους επιβαρυμένα καθαρά αποτελέσματα το 2017 συγκριτικά με το 2016, ενώ ανάλογη αναμένεται να είναι και η εικόνα του 2018.
Η λογική ωστόσο των προσφορών, έχει προβληματίσει τα στελέχη των αλυσίδων σουπερμάρκετ, τα οποία εξετάζουν το ενδεχόμενο να τις μετριάσουν.
Αυτό αναμένεται να γίνει μέχρι τα τέλη του 2018, οπότε και αναμένεται να έχει ξεκαθαρίσει το τοπίο στον κλάδο των σουπερμάρκετ.
Κερδισμένοι πάντως από τον σκληρό πόλεμο που έχουν επιδοθεί σούπερ μάρκετ και βιομηχανίες, με σκοπό να διατηρήσουν τα μερίδια τους στην αγορά ,οι καταναλωτές βρίσκουν τη συνταγή για να μειώσουν το κόστος του οικογενειακού καλαθιού. Οι μεγαλύτερες προσφορές που συναντά κανείς στα ράφια των σούπερ μάρκετ εμφανίζονται στα απορρυπαντικά και στα είδη προσωπικής υγιεινής όπου σε αρκετές περιπτώσεις οι προσφορές εμφανίζονται με την μορφή 1+1 προϊόν, ενώ οι εξοικονομήσεις για τους καταναλωτές κατά μέσο όρο κυμαίνονται μεταξύ 25% και 30%. Ακολουθούν τα ξηρά τρόφιμα με ποσοστά εξοικονόμησης μεταξύ 15% και 20%.