Folli Follie: Στο στόχαστρο το ελληνικό success story

Ελένη Μπότα
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Folli Follie: Στο στόχαστρο το ελληνικό success story

To ελληνικό success story που έχει καταφέρει να απλώσει τα φτερά του σε 31 χώρες του εξωτερικού και να έχει παρουσία στους πιο γνωστούς εμπορικούς δρόμους των πιο κοσμοπολίτικων πόλεων του κόσμου, η Folli Follie, βρέθηκε στο στόχαστρο του fund Quintessential Capital Management, μέλος του ομίλου Forbes Finance Council.

Σε έκθεση της η Quintessential Capital Management προειδοποιεί ότι η Folli Follie μπορεί να είναι η επόμενη «ελληνική Parmalat», η ιταλική γαλακτοβιομηχανία ο ιδρυτής της οποίας καταδικάστηκε το 2010 σε κάθειρξη 18 ετών για υπεξαίρεση 800 εκατ. ευρώ και κατέληξε στις φυλακές του Μιλάνου.

Η Parmalat αποτελούσε ένα success story, το οποίο χρησιμοποιήθηκε ως πρότυπο στις ευρωπαϊκές σχολές επιχειρήσεων. Πλέον έχει περάσει στην ιστορία ως το μεγαλύτερο σκάνδαλο στην Ευρώπη.

Για ποιο λόγο όμως η QCM παρομοιάζει την ιταλική Parmalat με τον ελληνικό Όμιλο και που εστιάζεται η έρευνα της;

Αφενός μεν στο δίκτυο της FF, που όπως υποστηρίζει είναι πολύ μικρότερο από αυτό που έχει ο ελληνικός Όμιλος.

Επίσης μικρή επισκεψιμότητα και δημοτικότητα του online καταστήματος της σε κοινωνικά μέσα και τη συγκριτική αξιολόγηση έναντι ανταγωνιστών της και τέλος πολύ μικρότερα έσοδα από τις κινέζικες θυγατρικες της από αυτά που παρουσιάζει. Πόσο βάσιμες είναι οι κατηγορίες που αποτυπώνονται στην έκθεση, είναι κάτι που θα φανεί στις επόμενες ημέρες. Η διοίκηση πάντως της Folli Follie χαρακτηρίζει συκοφαντικά και ανυπόστατα τα όσα υποστηρίζονται στην έκθεση και απειλεί με μηνύσεις.

Όσον αφορά την Fosun, συνεχίζει να στηρίζει την Folli Follie, που όπως είχε πει το 2014 στην Τακτική Γενική συνέλευση των μετόχων της, ο βασικός μέτοχος του κινεζικού Ομίλου «θα μπορούσε να γίνει η ελληνική Prada».

Ποιά είναι η Folli Follie

Η Folli Follie ιδρύθηκε το 1982 από τον Δημήτρη Κοτσολιούτσο και τη συζυγό του Καίτη, εγκαινιάζοντας το πρώτο κατάστημα στο κέντρο της Αθήνας. Δέκα χρόνια αργότερα στην εταιρεία εισήλθε ο γιος των ιδρυτών Τζώρτζης Κοτσολιούτσος, ο οποίος κατάφερε να δημιουργήσει έναν επιτυχημένο ελληνικό Όμιλο.

Επόμενος στρατηγικός στόχος ήταν η επέκταση στο εξωτερικό με αφετηρία το 1995 όπου η Folli Follie μπήκε στην Ιαπωνία ενώ παράλληλα εγκαινίασε καταστήματα της σε Νέα Υόρκη, Χαβάη και Γκουάμ.

Το 2002 ο Όμιλος αποφασίζει να εισέλθει και στην αχανή αγορά της Κίνας, ενώ το 2011 ένας από τους μεγαλύτερους κινέςζικους Ομίλους η Fosun εισήλθε στο μετοχικό της κεφάλαιο.

Η επένδυση της Fosun, στη Folli Follie, ανήλθε στα 100 εκατ ευρώ, καθώς αρχικά απέκτησε το 9,5% της ελληνικής εισηγμένης μέσω αύξησης κεφαλαίου ύψους 84,5 εκατ. ευρώ και το υπόλοιπο ποσοστό μέσω Χρηματιστηρίου.
Το καλοκαίρι του 2014 ο μεγαλομέτοχος της Fosun, Guo Guangchang επισκέφτηκε την χώρα μας και παραβρέθηκε στην Τακτική Γενική Συνέλευση των μετόχων της Folli Follie.
Σε ομιλία του προς τους μετόχους της ελληνικής εισηγμένη ο κ. Guangchang εκτίμησε ότι η εταιρεία της οικογένειας Κουτσολιούτσου θα μπορούσε να γίνει μια ελληνική Prada, με παγκόσμια απήχηση.

Σήμερα η Folli Follie στην Ιαπωνία και την Κίνα αριθμεί σήμερα περισσότερα από 365 σημεία πώλησης, ενώ συνολικά δραστηριοποιείται σε 31 χώρες με περισσότερα από 600 σημεία πώλησης διεθνώς, και παρουσία στους πιο γνωστούς εμπορικούς δρόμους των πιο κοσμοπολίτικων πόλεων του κόσμου: Λονδίνο (Oxford Street, Regent Street), Χονγκ Κονγκ (Central), Νέα Υόρκη (Madison Avenue), Σίδνεϊ (Macquarie Centre & Queen Victoria Building), Ντουμπάι, Αθήνα, Πεκίνο, Σαγκάη, Σεούλ, Χονολουλού, Γιοχάνεσμπουργκ, Πρετόρια, Κέιπ Τάουν και Μακάο. Πέραν από τα ομώνυμα καταστήματα σε σημεία στρατηγικής σημασίας, τα προϊόντα της Folli Follie διατίθενται και σε γνωστά πολυκαταστήματα (shop-in-shop) ανά τον κόσμο, όπως τα Isetan και Takashimaya στην Ιαπωνία, τα Lotte και Hyundai στην Κορέα και τα El Corte Ingles στην Ισπανία. Η Folli Follie κατέχει τον άμεσο έλεγχο του διεθνούς δικτύου διανομής από την παραγωγή έως τη λιανική πώληση, εδραιώνοντας με αυτό τον τρόπο άμεση επικοινωνία με τους καταναλωτές, σε μια προσπάθεια να ανταποκρίνεται στις συνεχείς ανάγκες και απαιτήσεις τους.

Το 2015 η Folli Follie συστήνει το νέο Concept Store.. Τα καταστήματα αυτά της Folli Follie έχουν ήδη παρουσιαστεί σε δρόμους υψηλής μόδας σε όλο τον κόσμο με τα αρχικά «ανοίγματα θυρών» που πραγματοποιούνται στο Χονγκ Κονγκ, το Τόκιο, το Πεκίνο, τη Χαβάη, το Σίδνεϊ, τη Βαλένθια, το Λονδίνο και την Αθήνα.

Επιπλέον, η Folli Follie διαθέτει μια πολύ ισχυρή παρουσία στο χώρο του travel retail με σημεία πώλησης σε αναρίθμητα duty free αεροδρομίων ανά τον κόσμο όπως του Πεκίνου, του Χονγκ Κονγκ, της Σεούλ, της Αθήνας, του Βανκούβερ, της Ταϊπέι, της Χαβάη, του Γκουάμ μεταξύ άλλων, ενώ τα προϊόντα της διατίθενται επίσης στις πτήσεις των κυριότερων αεροπορικών εταιρειών, όπως των British Airways , EVA Airlines, Cathay Pacific, Air China, China Eastern, Qantas, ANA Airlines, AeroMexico, Korean Airlines, Qatar Airways, United Airlines, Etihad Airways κ.ά. Η εξάπλωση της μάρκας Folli Follie ενισχύθηκε κατόπιν της πλήρους απόκτησης των Καταστημάτων Αφορολογήτων Ειδών (ΚΑΕ) το 2006. Το 2014 η Folli Follie παρουσίασε το flagship κατάστημα της στο Haitang Bay, Hainan Island, της Κίνας, που αποτελεί το μεγαλύτερο duty free εμπορικό κέντρο στον κόσμο.

Στην Ελλάδα η Folli Follie διαθέτει περισσότερα από 35 σημεία πώλησης και ένα εντυπωσιακό χαρτοφυλάκιο που περιλαμβάνει επώνυμες μάρκες όπως Ermenegildo Zegna,UGG Australia, Scotch and Soda, Converse, Calvin Klein Jeans, Samsonite κ.α. 70.000 τ.μ. λιανικής πώλησης μέσω των πέντε καταστημάτων Αttica και των δυο Factory Outlet, καθώς και την αποκλειστική διανομή στην ελληνική αγορά των προϊόντων της Procter & Gamble Prestige, της Shiseido και της Max Factor.

Mέσα στο 2018 ο Όμιλος FF Group, στο πλαίσιο της διαρκούς στρατηγικής ανάπτυξης, επένδυσε στην επέκταση του κλάδου επιλεκτικής και ευρείας διανομής καλλυντικών προϊόντων, ενισχύοντας το χαρτοφυλάκιό του και ισχυροποιώντας δυναμικά τη θέση του στην ελληνική αγορά. Η επέκταση των δραστηριοτήτων ενισχύθηκε με την εκπροσώπηση και διανομή επωνύμων brand από το χαρτοφυλάκιο της COTY Inc.: Lancaster, Calvin Klein, Chloe, Tiffany & Co, Davidoff, Roberto Cavalli, Marc Jacobs, Bottega Veneta, Miu Miu, Balenciaga, Joop! και Cerruti. Από την 1η Ιανουαρίου 2018, η συνεργασία αυτή ισχυροποιήθηκε ακόμη περισσότερο για την FF Cosmetics (100% θυγατρική της FF GROUP SA), συμπεριλαμβάνοντας στο χαρτοφυλάκιό της, τις επώνυμες μάρκες ευρείας διανομής καλλυντικών, Bourjois και Rimmel.

To 2017 οι ενοποιημένες πωλήσεις του Ομίλου διαμορφώθηκαν σε 1,41 δισ. ευρώ 1,33 δισ. ευρώ το 2016, σημειώνοντας αύξηση 6,1%. Όσον αφορά τα καθαρά κέρδη του Ομίλου διαμορφώθηκαν σε 215,4 εκατ. ευρώ το 2017, από 222,5 εκατ. ευρώ το 2016, σημειώνοντας μείωση 3,2%.
Ο Όμιλος απασχολεί 5.079 εργαζομένους.

Η ιστορία με το μαγιό των 9.600 ευρώ

Το 2015 ο κ. Γεώργιος Κουτσολιούτσος, διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Folli Follie αναδείχθηκε Έλληνας «Eπιχειρηματίας της Χρονιάς» για το 2015. Σε εκείνη την εκδήλωση ο κ. Κουτσολιούτσος περιέγραψε με γλαφυρό τρόπο τι είχε συμβεί όταν άνοιξε κατάστημα Folli Follie στην Ψαρού της Μυκόνου.

«Όταν ανοίξαμε κατάστημα Folli Follie στη Μύκονο και μάλιστα όχι στην Χώρα, αλλά στην παραλία της Ψαρού, είχαμε αποφασίσει ότι τα προϊόντα που θα πουλούσαμε θα ήταν οι πιο ακριβές σειρές μας.

Είχαμε λοιπόν μαγιό που η τιμή τους κυμαινόταν στα 250 με 300 ευρώ. Παρατηρήσαμε λοιπόν ότι πολλοί πελάτες μας ερχόταν στο κατάστημα και αγόραζαν μαγιό αυτής της σειράς, για να κάνουν το μπάνιο τους στη θάλασσα.

Λίγες ώρες αργότερα, οι ίδιοι πελάτες ερχόταν ξανά στο μαγαζί και ζητούσαν ένα καινούργιο μαγιό, το οποίο ήθελαν να φορέσουν για να πάνε σε ένα από εστιατόρια της παραλίας, για φαγητό.

Άλλαζαν και οι πωλητές του καταστήματος, έβαζαν το (βρεγμένο) μαγιό που αγόρασαν πριν από μερικές ώρες σε μία κατάλληλη συσκευασία για να τον παρούν μαζί τους.
Εκείνοι όμως αρνιόταν. Κανένας δεν πήρε ξανά μαζί του, το μαγιό που είχε αγοράσει.

Αυτό συνέβαινε για αρκετά καλοκαίρια.

Όταν είδαμε στην Folli Follie ότι τα περιστατικά αυτά δεν ήταν τυχαία αλλά σύνηθες φαινόμενο, πήγα στο Harrods του Λονδίνου, στο οποίο έχει και εκεί παρουσία η αλυσίδα μας και είδα ένααπό τα πιο ακριβά σορτς - μαγιό της γαλλικής φίρμας Vilebrequin, φτιαγμένο από χρυσό 24 καρατίων.

Σκέφτηκα λοιπόν ότι αν έφερνα ένα τέτοιο μαγιό στη Μύκονο, ενδεχομένως και να μπορούσα να το πουλήσω. Μετά από μια μακρά συζήτηση με τους υπεύθυνους της Vilebrequin μας έδωσαν το «πράσινο φως» για να μεταφέρουμε το χρυσό μαγιό.

Το πιο ακριβό σορτς στον κόσμο τοποθετήθηκε στην προθήκη του καταστήματος μας στις 7 Αυγούστου του 2014. Λίγες μέρες μετά, στις 12 Αυγούστου το μαγιό πουλήθηκε.

Το «πείραμα» μας επαναλήφθηκε και πέρυσι. Αυτή τη φορά φέραμε τέσσερα μαγιό, τα οποία και αυτά, πουλήθηκαν μέσα σε λίγες μέρες.

Ήταν τέτοια η έκπληξη των στελεχών της γαλλικής φόρμας, που μας έδωσε βραβείο για αυτή μας την επιτυχία».

Σε ερώτηση μας αν σκέφτονται να αυξήσουν την ποσότητα των χρυσών μαγιό που θα φέρει η αλυσίδα φέτος, ο κ. Κουτσουλιούτσος, απάντησε χαρακτηριστικά.

«Δεν είναι εύκολο να φέρουμε μεγάλο αριθμό. Πρέπει να πετύχουμε και το νούμερο. Αν και έχουμε κατασταλάξει ότι το νούμερο των πελατών μας είναι το 3XL», είπε, παραπέμποντας σε ευμεγέθης κυρίους, προερχόμενους κυρίως από τις πετρελαιοπαραγωγικές χώρες του Αραβικού Κόλπου.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider