«Φτωχότερες» οι φετινές θερινές εκπτώσεις

Δήμητρα Σκούφου
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
«Φτωχότερες» οι φετινές θερινές εκπτώσεις

Μπορεί οι εκπτώσεις να ήταν μεγάλες, οι πωλήσεις των καταστημάτων όμως ήταν μικρές. Στο 10% μεσοσταθμικά διαμορφώθηκε η μείωση των πωλήσεων στις φετινές θερινές εκπτώσεις διαψεύδοντας τις ελπίδες των εμπόρων για αναθέρμανση της αγοραστικής κίνησης.

Με τις επιδόσεις των εμπορικών επιχειρήσεων να διαφοροποιούνται από περιοχή σε περιοχή, ούτε η τουριστική κίνηση δεν κατόρθωσε να επηρεάσει το τελικό αποτέλεσμα: Σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιοποίησε η Ελληνική Συνομοσπονδία Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας, για το 55% των επιχειρήσεων μειώθηκαν οι πωλήσεις σε σύγκριση με τις περσινές θερινές εκπτώσεις ενώ σημαντικό ήταν το ποσοστό περίπου στο 34,5% που οι πωλήσεις κυμάνθηκαν στα ίδια επίπεδα.

Οι μικρές επιχειρήσεις είδαν μεγαλύτερη μείωση στους τζίρους τους σε σχέση με τις μεγάλες, οι οποίες εμφάνισαν είτε σταθερότητα είτε αύξηση πωλήσεων.

«Η καθιερωμένη έρευνα του ΙΝΕΜΥ της ΕΣΕΕ για τις θερινές εκπτώσεις ολοκληρώθηκε, χωρίς όμως τα επιθυμητά αποτελέσματα, αφού ο τζίρος του διμήνου Ιουλίου-Αυγούστου στο λιανικό εμπόριο φαίνεται να κινήθηκε κάτω από τον πήχη των 6 δισ. ευρώ», δηλώνει ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ, Βασίλης Κορκίδης.

Σύμφωνα με τον ίδιο, το συνολικό ταμείο των επιχειρήσεων δείχνει ότι στις περισσότερες αστικές αγορές, η κίνηση ήταν υποτονική, ενώ στις τουριστικές περιοχές της χώρας η «εισαγόμενη κατανάλωση» από τον τουρισμό δεν ήταν ικανοποιητική.

«Το ποσό του 1,2 δισ. ευρώ της α’ δόσης του φόρου εισοδήματος στο τέλος Ιουλίου σίγουρα έλειψε από τη κατανάλωση και γενικότερα είναι αντιληπτό ότι η υπερφορολόγηση "στραγγίζει" την αγορά. Οι σημαντικές αυξομειώσεις ανάλογα τα χαρακτηριστικά της κάθε περιοχής και οι αποκλίσεις μεταξύ κεντρικών και συνοικιακών περιοχών, αλλά και η εικόνα μεταξύ μικρών και μεγαλύτερων εμπορικών επιχειρήσεων διαμορφώνουν μία σύνθετη κατάσταση πραγμάτων. Είναι σαφές ότι η αγορά κινήθηκε μεσοσταθμικά αρνητικά και φέτος, που επιβεβαιώνει ότι τα προβλήματα των μικρομεσαίων του εμπορίου παραμένουν. Θα έλεγα ότι το λιανικό εμπόριο το μεγαλύτερο διάστημα της φετινής περιόδου των θερινών εκπτώσεων βρέθηκε σε κατάσταση θερινής ραστώνης» δήλωσε.

Από τα στοιχεία της ΕΣΕΕ προκύπτει επίσης ότι περίπου μία στις δύο επιχειρήσεις, επέλεξε να διαμορφώσει το ποσοστό των εκπτώσεων μεταξύ 21% και 40%, ενώ μία στις πέντε επιχειρήσεις πραγματοποίησε εκπτώσεις από 41% - 50%. Οι περισσότερες επιχειρήσεις (60%) παρουσίασαν μείωση των πωλήσεων τους τη θερινή εκπτωτική περίοδο του 2018, ενώ περίπου μια στις τέσσερις σταθεροποίησε τις πωλήσεις στα περσινά επίπεδα.

Όπως ήταν αναμενόμενο, όσον αφορά την καλύτερη περίοδο των θερινών εκπτώσεων, οι περισσότερες επιχειρήσεις (44%) κρίνουν ως καλύτερη αγοραστικά περίοδο το πρώτο εικοσαήμερο τις εκπτωτικής περιόδου, δηλαδή από 9/7/2017 έως 31/7/2017.

Τέλος, όσον αφορά τον τρόπο πληρωμής που επέλεξαν οι καταναλωτές για τις αγορές τους εντός των θερινών εκπτώσεων, το 48% των επιχειρηματιών απάντησε ότι ήταν κυρίως με πιστωτικές κάρτες, το 33% ότι χρησιμοποίησαν πιστωτικές κάρτες και μετρητά στον ίδιο βαθμό και το 18% κυρίως με μετρητά.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider