Επίσημος είναι πλέον ο «γάμος» ανάμεσα στην Public και τη Media Markt, καθώς η Επιτροπή Ανταγωνισμού με απόφαση που πήρε κατά τη συνεδρίαση της 5ης Νοεμβρίου έδωσε και τυπικά το πράσινο φως για τη δημιουργία της μεγαλύτερης εταιρείας ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών συσκευών καθώς και ειδών ψυχαγωγίας στην Ελλάδα.
Η συμφωνία προβλέπει τη δημιουργία μίας νέας εταιρείας, η οποία θα δραστηριοποιείται στην Ελλάδα και στην Κύπρο. Με βάση το νέο σχήμα, σε αυτή συμμετέχει κατά 75% o Όμιλος Olympia, συμφερόντων Πάνου Γερμανού και ιδιοκτήτης της Public και κατά 25% η MediaMarktSaturn, ιδιοκτήτρια της Media Markt.
Η συμφωνία προβλέπει ότι η νέα εταιρεία θα διατηρήσει και τα δύο εμπορικά σήματα (Public και Media Markt), τόσο στην Ελλάδα όσο και στην Κύπρο, καθώς και το σύνολο των καταστημάτων, φυσικών αλλά και ηλεκτρονικών, αλλά και των εργαζομένων. Παράλληλα, θα έχει ενιαία διοίκηση, διατηρώντας την ομάδα των στελεχών τόσο της Public όσο και της Media Markt ενώ επικεφαλής της θα είναι ο κ. Χρήστος Καλογεράκης, νυν CEO της Public.
Με βάση τα μεγέθη της Public και της Media Markt, η νέα εταιρεία είναι o μεγαλύτερος «εθνικός παίχτης» του κλάδου στην Ελλάδα αλλά και από τις μεγαλύτερες στα Βαλκάνια. Συγκεκριμένα, ο κύκλος εργασιών της θα ξεπεράσει τα 450 εκατ. ευρώ για φέτος, ενώ διαθέτει 67 φυσικά καταστήματα στην Ελλάδα και την Κύπρο, πολλά από τα οποία έχουν εμβαδόν χιλιάδων τετραγωνικών μέτρων. Αντίστοιχα διαθέτει 4 ηλεκτρονικά καταστήματα σε Ελλάδα και Κύπρο ενώ το προσωπικό της συνολικά ξεπερνά τους 2.500 εργαζόμενους.
Παράλληλα, στα ράφια –φυσικά και ηλεκτρονικά- της νέας εταιρείας οι καταναλωτές θα μπορούν να βρουν περισσότερους από 1.500.000 διαφορετικούς κωδικούς προϊόντων ενώ από τα καταστήματά της περνούν κάθε χρόνο περισσότερα από 100 εκατ. άτομα.
Ανακατατάξεις στον κλάδο
Η νέα εταιρεία, όπως είναι λογικό, αναμένεται να φέρει σημαντικές αναταράξεις στον κλάδο των ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών συσκευών, αλλάζοντας πλήρως τις ισορροπίες. Όπως αναφέρουν στο insider.gr στελέχη με γνώση της αγοράς, ένας παίκτης τέτοιου βεληνεκούς είναι δεδομένο ότι θα φέρει ένταση του ανταγωνισμού αλλά και ανατροπή στις συμφωνίες με τους προμηθευτές. Ειδικά στο κομμάτι των λευκών συσκευών, μετά και την είσοδο του Πλαισίου, κάνουν λόγο για έναν εντελώς νέο επιχειρηματικό χάρτη σε σχέση με τι ίσχυε πριν από 12 μήνες. Μάλιστα εκτιμούν ότι το νέο σχήμα θα δώσει τα πρώτα «δείγματα γραφής» στην Black Friday. Μολονότι μέχρι τότε δεν θα υπάρχουν αλλαγές ως προς τη νέα εταιρεία, η αγορά θεωρεί βέβαιο ότι Public και Media Markt θα υιοθετήσουν μια πολύ επιθετική πολιτική προσφορών, προκειμένου να στρέψουν τα φώτα προς το νέο εγχείρημά τους.
Nέο μοντέλο retail
Όπως είχε αναφερθεί σε σχετική κοινή ανακοίνωση (2.07.2019) τα δίκτυα καταστημάτων των Public και MediaMarkt και τα 2 brands παραμένουν ως έχουν σε όλα τα επίπεδα. Σύμφωνα με κύκλους της αγοράς, η συνεργασία δημιουργεί ένα πρωτοποριακό μοντέλο πωλήσεων λιανικής για την ελληνική αγορά μέσω της προσφοράς της μεγαλύτερης γκάμας κορυφαίων προϊόντων και αξεπέραστων υπηρεσιών, αλλά και μιας μοναδικής πολυκαναλικής εμπειρίας για τους καταναλωτές, η οποία θα προσφέρει την καλύτερη αγοραστική εμπειρία στην καλύτερη τιμή.
Η νέα εταιρεία θα ενδυναμώσει περαιτέρω την πελατοκεντρική φιλοσοφία των δύο αλυσίδων, φέρνοντας συνολικά οφέλη και προστιθέμενη αξία στην αγορά, τους καταναλωτές, τους συνεργάτες και τους εργαζόμενους. Παράλληλα η συμφωνία αναμένεται να φέρει διευρυμένες ευκαιρίες ανάπτυξης σε προμηθευτές και συνεργάτες που προσβλέπουν σε σημαντικά οφέλη.