Δύο μέρες έμειναν για την ημέρα των μεγάλων προσφορών, τη Black Friday στις 29 Νοεμβρίου.
Η συμμετοχή των επιχειρήσεων στην ελληνική Black Friday φέτος αναμένεται μεγαλύτερη από κάθε άλλη χρονιά. Όπως λέει στο insider.gr ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών, Σταύρος Καφούνης, την Παρασκευή σχεδόν όλες οι μικρές και μεγάλες επιχειρήσεις σε όλους τους κλάδους θα προχωρήσουν σε γενναίες προσφορές, οι οποίες θα φτάσουν ακόμη και το 70% σε ορισμένα προϊόντα.
Ο κ. Καφούνης σημειώνει επίσης ότι ο Νοέμβριος δεν ήταν καλός μήνας για τους εμπόρους και η Black Friday είναι μια ευκαιρία προκειμένου να αυξήσουν τον τζίρο τους.
Θέση του εμπορικού συλλόγου της Αθήνας είναι πάντως, πως η Black Friday αποτελεί «μία ημέρα γιορτής του εμπορίου και όχι μια ακόμη παρατεταμένη περίοδος προσφορών» επομένως οι μεγάλες εκπτώσεις πρέπει να περιορίζονται τη συγκεκριμένη μέρα, ώστε ο θεσμός «να μη χάσει τον σκοπό και την αίγλη του».
Οι μεγάλες αλυσίδες ωστόσο και κυρίως στον κλάδο των ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών, έχουν ξεκινήσει ήδη τις προσφορές από το Σαββατοκύριακο στα online καταστήματά τους και αναμένεται να τις κρατήσουν έως και τη Cyber Monday, στις 2 Δεκεμβρίου.
Οι καταναλωτές μπορούν να βρουν μια ευρεία γκάμα προϊόντων, από τηλεοράσεις, υπολογιστές, κινητά τηλέφωνα, γκάτζετ έως οικιακές συσκευές κ.α σε προσφορές που ξεπερνούν ακόμη και το 50%. Όσο βέβαια πλησιάζουμε προς την Παρασκευή, οι εταιρείες προσθέτουν διαρκώς νέα προϊόντα στη λίστα των προσφορών τους, ενώ ανήμερα τη Black Friday αναμένονται και οι μεγαλύτερες εκπτώσεις.
Παράλληλα σε μία προσπάθεια να προσελκύσουν τους καταναλωτές οι μεγάλες αλυσίδες προχωρούν και σε επιπλέον προσφορές όπως για παράδειγμα για τις αγορές σε συνδυασμό με τη χρήση καρτών ενώ ενδεικτικό είναι ότι ορισμένες εταιρείες αποφάσισαν όλη την εβδομάδα να ανοίγουν νωρίτερα τα καταστήματά τους για την καλύτερη εξυπηρέτηση των πελατών τους.
Στη μάχη των προσφορών μπαίνουν σταδιακά μέσα στην εβδομάδα οι εταιρείες ένδυσης και υπόδησης καθώς και εκείνες των καλλυντικών που όπως δείχνουν τα στοιχεία των τελευταίων ετών, αποσπούν σημαντικά μερίδια του τζίρου της Black Friday.
Τα ρούχα και τα παπούτσια πάντως φαίνεται ότι για ακόμη μία χρονιά θα είναι στην κορυφή των προτιμήσεων των αγορών και συγκεκριμένα, για το 80% των γυναικών και για το 68% των ανδρών, όπως δείχνει έρευνα του Εργαστηρίου «Αγορά» του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών. Η δεύτερη δημοφιλέστερη επιλογή είναι για τις γυναίκες τα καλλυντικά και τα είδη προσωπικής περιποίησης (48%) και για τους άνδρες οι ηλεκτρικές συσκευές (64%).