Τράπεζες: Στο «μικροσκόπιο» οι δωρεάν εργασίες στο κατάστημα

Βάσω Αγγελέτου
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Τράπεζες: Στο «μικροσκόπιο» οι δωρεάν εργασίες στο κατάστημα
Εντολή προς τα καταστήματα να καταγράψουν αναλυτικά όλες τις εργασίες που παρέχονται στους πελάτες χωρίς επιβάρυνση, έχει δώσει η διοίκηση συστημικής τράπεζας.

Εντολή να καταγράψουν όλες τις υπηρεσίες που προσφέρονται –ακόμη– δωρεάν στο κατάστημα έχουν δώσει οι διοικήσεις των τραπεζών στο δίκτυο, στο πλαίσιο της αναθεώρησης της τιμολογιακής πολιτικής τους.

Πηγές συστημικής τράπεζας αναφέρουν στο insider.gr ότι τα καταστήματα έχουν λάβει οδηγία από τα κεντρικά να καταγράψουν αναλυτικά όλες τις εργασίες που παρέχονται στους πελάτες χωρίς επιβάρυνση. Ήδη τον τελευταίο χρόνο, έχουν επιβληθεί προμήθειες σε υπηρεσίες που μέχρι πρότινος δεν χρεώνονταν, όπως η επανέκδοση χρεωστικών καρτών, η εκτύπωση κινήσεων λογαριασμού, η πληρωμή εισφορών, η άμεση μεταφορά χρημάτων από το κινητών μέσω IRIS κ.α.

Φυσικά, κάθε τράπεζα ακολουθεί τη δική της τιμολογιακή πολιτική, ωστόσο, κοινή συνισταμένη και των τεσσάρων συστημικών ιδρυμάτων είναι να χρεώνουν υπηρεσίες που παρέχονταν δωρεάν ή να αυξάνουν τις προμήθειες. Χαρακτηριστικό παράδειγμα του δεύτερου είναι η αύξηση των προμηθειών ανάληψης μετρητών από ΑΤΜ άλλης τράπεζας στα 3 ευρώ, κατά μέσο όριο, από 1,20-1,40 που ήταν μέχρι πρόσφατα.

Οι τράπεζες έχουν ανάγκη από λειτουργικά έσοδα, καθώς οι χορηγήσεις –που αποτελούν τη βασική πηγή εσόδων υπό κανονικές συνθήκες– παραμένουν σε πολύ χαμηλά επίπεδα. Ενδεικτικό είναι το παράδειγμα της Εθνικής Τράπεζας, η οποία στοχεύει σε αύξηση των εσόδων από προμήθειες κατά 60% έως το 2022. Συγκεκριμένα, το Σχέδιο Μετασχηματισμού που παρουσίασε πρόσφατα προβλέπει αύξηση της εν λόγω κατηγορίας εσόδων στα 190 εκατ. ευρώ το 2022, από 119 εκατ. ευρώ σήμερα.

Σύμφωνα με όσα παρουσίασε η επικεφαλής Λιανικής της ΕΤΕ, Χριστίνα Θεοφιλίδη, σε διεθνείς επενδυτές στο Λονδίνο, μεγάλο βάρος των εσόδων αυτών θα προέλθει από νέες προμήθειες στις χρεωστικές κάρτες, μεταξύ άλλων. Ταυτόχρονα, όμως, στοχεύει και σε διπλάσια αύξηση των πελατών που χρησιμοποιούν τα εναλλακτικά κανάλια, όπως 25% για τους χρήστες του mobile banking, το ίδιο διάστημα, σε συνδυασμό με τη διάθεση των προϊόντων της στα κανάλια αυτά, από 0 σήμερα σε 10 το 2022.

Η χρήση των εναλλακτικών δικτύων αποτελεί «στοίχημα» της επόμενης ημέρας για όλες τις τράπεζες, γεγονός που εξηγεί την αποθάρρυνση των πελατών να χρησιμοποιούν τα καταστήματα και δη τα ταμεία, όπως αναφέρει σε δημοσιεύμά του το insider.gr. Η αποφόρτιση του δικτύου, σε συνδυασμό με την αποχώρηση προσωπικού μέσω των προγραμμάτων εθελούσιας, αναμένεται να αποκλιμακώσει το λειτουργικό κόστος των ιδρυμάτων, βελτιώνοντας τα περιθώρια κερδοφορίας τους.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider