Μέσα σε λίγα λεπτά θα μπορούν οι οδηγοί να φτάνουν από την Περιφερειακή Υμηττού στο Ελληνικό, όταν λάβει «σάρκα και οστά» η μια από τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού που οραματίζεται η κυβέρνηση.
Όπως αποκάλυψε σε συνέντευξή του στα ΝΕΑ το περασμένο σαββατοκύριακο ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Αχ. Καραμανλής, «η επέκταση της Δυτικής Περιφερειακής Λεωφόρου Υμηττού προς το Ελληνικό είναι στον άμεσο σχεδιασμό μας. Θα περιλαμβάνει υπόγεια σήραγγα στην Ηλιούπολη και νέες γέφυρες επί της Λεωφόρου Βουλιαγμένης».
Κατά τις πληροφορίες, στα σχέδια του υπουργείου Υποδομών περιλαμβάνεται η δημιουργία μιας σήραγγας μήκους τουλάχιστον 3 χιλιομέτρων, με τρεις λωρίδες ανά ρεύμα κυκλοφορίας, χωρίς εξόδους. Η σήραγγα θα αρχίσει να βυθίζεται στο σημερινό τέρμα της Δυτικής Περιφερειακής Υμηττού, με στόχο να συνδέεται με τη Λεωφόρο Βουλιαγμένης στα σύνορα Αγίου Δημητρίου και Ηλιούπολης.
Στους εν λόγω σχεδιασμούς προβλέπεται μια «ελεύθερη» Λεωφόρος Βουλιαγμένης, με την ανισοπεδοποίηση τουλάχιστον τεσσάρων ισόπεδων σήμερα κόμβων. Σε ένα τμήμα περίπου 3 χιλιομέτρων προβλέπεται να λειτουργούν τέσσερις λωρίδες ανά κατεύθυνση (σήμερα είναι τρεις).
Ο προϋπολογισμός του έργου εκτιμάται στα 400 εκατ. ευρώ, ενώ ο διαγωνισμός προγραμματίζεται να ξεκινήσει το 2022.
Τρεις οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού
Παρουσιάζοντας, την προηγούμενη εβδομάδα, τα μεγάλα έργα που σχεδιάζει να βάλει μπρος το υπουργείο Υποδομών, ο κ. Καραμανλής γνωστοποίησε πως δρομολογούνται τρεις συνολικά επεκτάσεις της Αττικής Οδού.
Οι σχεδιασμοί αφορούν στη διενέργεια τριών ξεχωριστών διαγωνισμών για τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού, που θα αντιστοιχούν σε τρία δημόσια έργα, με το εξής χρονοδιάγραμμα:
-Η επέκταση της Λεωφόρου Κύμης και η σύνδεσή της με την Εθνική Οδό. Στόχος είναι να δημοπρατηθεί το 2021.
-Η επέκταση προς το λιμάνι της Ραφήνα. Στόχος είναι να δημοπρατηθεί το 2022.
- Η επέκταση της Δυτικής Περιφερειακής Λεωφόρου Υμηττού προς το Ελληνικό.
«Επιφυλάξεις» από την αγορά
Και μπορεί τα σχέδια του υπουργείου Υποδομών για τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού να εμφανίζονται εξαιρετικά αισιόδοξα, ωστόσο παράγοντες της αγοράς διατηρούν σημαντικές επιφυλάξεις ως προς την τήρηση των χρονοδιαγραμμάτων.
«Από τις τρεις επεκτάσεις, αυτή τη στιγμή το πιο ώριμο έργο θεωρείται η επέκταση της Λεωφόρου Κύμης – καθώς οι σχετικές μελέτες έχουν γίνει εδώ και χρόνια – ενώ αντίστοιχα το λιγότερο ώριμο έργο θεωρείται η επέκταση μέχρι τη Λεωφόρο Βουλιαγμένης», σχολίαζαν παράγοντες της αγοράς.
Στο α’ εξάμηνο του 2021 ξεκινά ο διαγωνισμός για την Αττική Οδό
Στο μεταξύ, εντός του πρώτου εξαμήνου του 2021 θα ξεκινήσει ο διαγωνισμός για την παραχώρηση της Αττικής Οδού, καθώς η υφιστάμενη λήγει τον Οκτώβριο 2024.
Αυτό προβλέπεται στο επικαιροποιημένο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Αξιοποίησης (Asset Development Plan- ADP) του ΤΑΙΠΕΔ, στο οποίο περιγράφονται τα νέα χρονοδιαγράμματα για την αξιοποίηση των περιουσιακών στοιχείων του Δημοσίου.
Το επικαιροποιημένο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Αξιοποίησης δόθηκε στη δημοσιότητα, χθες, Δευτέρα, ενώ εγκρίθηκε από το Κυβερνητικό Συμβούλιο Οικονομικής Πολιτικής (ΚΥΣΟΙΠ) στις 9 Σεπτεμβρίου.