Eπενδύσεις που θα ξεπεράσουν τα 66,8 εκατ. ευρώ για την τριετία 2017-2019 έχει προγραμματίσει και θα συνεχίσει να πραγματοποιεί η Αθηναϊκή Ζυθοποιία. Παρά το δυσμενές οικονομικό περιβάλλον στην ελληνική αγορά, το οποίο χαρακτηρίζει η πτώση της κατανάλωσης και η κατακόρυφη αύξηση των φόρων στα προϊόντα μπύρας, η Αθηναϊκή Ζυθοποιία διαψεύδει κάθε ενδεχόμενο να εγκαταλείψει την Ελλάδα ενώ στοχεύει σε αύξηση των εξαγωγών της με προϊόντα τα οποία θα παράγει στις μονάδες που διαθέτει στη χώρα.
Αυτό δήλωσε στη διάρκεια εκδήλωσης ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας Ζωούλης Μηνά ο οποίος τόνισε ότι η αύξηση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης αλλά και του ΦΠΑ στα προϊόντα μπύρας αποτελούν χτύπημα για το σύνολο των επιχειρήσεων του κλάδου της ζυθοποιίας στην Ελλάδα και μάλιστα σε μια χρονική στιγμή που η πτώση της αγοράς από την αρχή της κρίσης έχει φτάσει στο 20%, με την κατά κεφαλήν κατανάλωση να έχει μειωθεί στα 34 λίτρα το χρόνο από 40 λίτρα που ήταν το 2008.
«Από το 2008 ο ετησίως ρυθμός μείωσης της αγοράς είναι στο 2% ποσοστό το οποίο μεταφράζεται σε απώλεια για την Ελληνική οικονομία 50 εκατ. ευρώ σε ετήσια βάση», δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας και πρόσθεσε ότι ειδικά για το διάστημα 2014-2015 η πτώση ήταν στο 3%.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας χαρακτήρισε απρόβλεπτη και καταστροφική την επιβολή του νέου ΕΦΚ στα προϊόντα μπύρας σημειώνοντας ότι δεν υπήρξε διάλογος της κυβέρνησης με τους εκπρόσωπους του κλάδου. «Το κράτος θέλει να εισπράξει φόρους 130 εκατ. ευρώ από ένα κλάδο του οποίου τα κέρδη φτάνουν μόλις τα 30 εκατ. ευρώ», είπε ο κ. Μηνά προσθέτοντας ότι «ή κάποιος θέλει να σκοτώσει τον κλάδο της ζυθοποιίας ή δεν καταλαβαίνουν».
Όπως είπε από 14,1 ευρώ το εκατόλιτρο που ήταν ο ΕΦΚ στην μπύρα το 2008 μετά από πέντε συνολικά αυξήσεις έφτασε στα 62,5 ευρώ το εκατόλιτρο που αντιστοιχεί σε ποσοστό 92%. Έτσι σε ένα μπουκάλι μπύρα πλέον το 45% της τελικής τιμής αφορά τον ΕΦΚ και το ΦΠΑ όταν πριν την αύξηση το ποσοστό αυτό ήταν στο 36%.
Παρά το δύσκολο περιβάλλον για την τετραετία 2011-2015 η Αθηναϊκή Ζυθοποιία έχει συνεισφέρει στην ελληνική οικονομία 770 εκατ. ευρώ μέσω της απόδοσης σε φόρους ενώ η συνολική συμβολή της στην απασχόληση υπολογίζεται σε 27.600 θέσεις εργασίας σε όλη την αλυσίδα της δραστηριότητάς της.
Όσον αφορά τα σχέδια για την επόμενη τριετία αυτά περιλαμβάνουν την ανάπτυξη νέων καινοτόμων προϊόντων, επενδύσεις σε νέο εξοπλισμό σε θέματα ασφάλειας και περιβάλλοντος αλλά και στην εξαγωγική επέκταση της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας σε νέες αγορές. Η εξωστρέφεια αποτελεί διαχρονική προτεραιότητα της εταιρείας αλλά και στρατηγική της επιλογή κατά τα τελευταία χρόνια.
Μάλιστα τον Απρίλιο του 2015, πέτυχε σημαντική ενίσχυση των εξαγωγών της, μέσω της νέας συμφωνίας για την παραγωγή 160.000 εκατόλιτρων μπύρας Heineken για τις αγορές της Κίνας και της Ιταλίας. Επίσης το 2015 η εταιρεία παρήγαγε όλες τις μπύρες της από ελληνικό κριθάρι ενώ τα συμβόλαια με τους Έλληνες παραγωγούς έφτασαν σε αξία τα 42 εκατ. ευρώ. Παράλληλα, το 95% των προμηθευτών της είναι ελληνικές εταιρείες, ενώ το 90% των δαπανών της εταιρείας μένει στην Ελλάδα. Αξίζει να σημειωθεί ότι το 2015 η εταιρία προχώρησε και σε εξαγωγή εγχωρίως παραγόμενης βύνης, αξίας 3 εκατομμυρίων ευρώ.
Αναφορικά με τα οικονομικά αποτελέσματα της εταιρείας, τη χρονιά που πέρασε ο κύκλος εργασιών της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας αυξήθηκε κατά 4,1% το 2015, αύξηση που σε μεγάλο βαθμό οφείλεται στην εξαγωγική της δραστηριότητα στα 25 εκατ. ευρώ. Παράλληλα αύξηση παρουσίασαν και τα κέρδη προ φόρων κατά 4%.