Ως μέσο… μεταφοράς και για VIP τουρίστες/επιβάτες φιλοδοξεί να καταστήσει τα υδροπλάνα ο κ. Τάσος Γκόβας, διευθύνων σύμβουλος της Ελληνικά Υδατοδρόμια και μέτοχος της Grecian Air Seaplanes (μαζί με το γερμανικό fund AXION AIR και την κα. Μ. Τόκτωρ) η οποία έχει ήδη ξεκινήσει τη διαδικασία για να πάρει από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας το πιστοποιητικό κοινοτικού αερομεταφορέα.
Αν και ακόμα είμαστε στο στάδιο που τα υδροπλάνα περιμένουν να ξεκινήσουν ξανά τις πτήσεις στη χώρα μας σε πιλοτική βάση από το ερχόμενο φθινόπωρο (ενδεχομένως Οκτώβριο αντί για Σεπτέμβριο), ήδη τα σχέδια για συνέργειες και νέες ευκαιρίες είναι «πάνω στο τραπέζι».
Όπως σημειώνει ο κ. Γκόβας, το υδροπλάνο δεδομένου ότι μπορεί να προσεγγίσει περιοχές παραθαλάσσιες και νησιά στα οποία δεν υπάρχει αεροδρόμιο, θα μπορέσει να παίξει τον ρόλο του μεταφορικού μέσου για VIP τουρίστες/επιβάτες και να προσεγγίσει ξενοδοχειακά συγκροτήματα, θέρετρα και πολυτελείς κατοικίες δίχως ιδιαίτερη δυσκολία.
Τα υδροπλάνα, πέρα των πιο μεγάλων αδειοδοτημένων υδατοδρομίων, μπορούν να προσθαλασσωθούν και στα γνωστά ως «υδάτινα πεδία», που δεν απαιτούν συγκεκριμένες επενδύσεις, εγκαταστάσεις, δεν χρειάζονται περιβαλλοντικές άδειες κ.α. Απλά ορίζεται ένας «θαλάσσιος διάδρομος» στον οποίο μπορεί να προσθαλασσωθεί το υδροπλάνο, αρκεί βέβαια να τηρούνται κάποιες συγκεκριμένες προϋποθέσεις και να μην δημιουργεί όχληση.
Βάσει αυτού, ένα υδροπλάνο των 19 θέσεων μπορεί να μεταφέρει τουρίστες και επιβάτες σε συγκεκριμένα ξενοδοχειακά θέρετρα, σε παραθαλάσσια καταλύματα ή σε κατοικίες, είτε στη νησιωτική είτε στην ηπειρωτική Ελλάδα, δίχως οι επιβάτες του να «περάσουν» μέσα από τη διαδικασία του ταξιδιού με πλοίο ή αεροπλάνο. Επιπρόσθετα, με το υδροπλάνο ένας ταξιδιώτης μπορεί να «πετάξει» σε μικρότερους αλλά δημοφιλείς τα τελευταία χρόνια προορισμούς οι οποίοι δεν διαθέτουν αεροδρόμιο (Κυκλάδες, Δωδεκάνησα, Ιόνιο κ.α.) ώστε να είναι εύκολη και γρήγορη η πρόσβαση, συνδέοντας έτσι αυτά τα μέρη με την ηπειρωτική Ελλάδα ή άλλα κοντινά μεγαλύτερα νησιά.
Σημειώνεται ότι κάθε αδειοδοτημένη αεροπορική (υδροπλάνων) μπορεί να κάνει έως 6 πτήσεις την ημέρα προς (και από) έναν προορισμό, τα μεταφορικά μέσα μπορεί να είναι και αμφίβια (άρα να προσγειώνονται και σε κανονικά αεροδρόμια), ενώ ήδη υπάρχουν χωροθετημένα υδάτινα πεδία σε δημοφιλείς προορισμούς.
Προφανώς βέβαια ακόμα υπάρχει δρόμος μέχρι τα υδροπλάνα να πετάξουν κανονικά και να εισέλθουν σε στάδιο εμπορικής λειτουργίας, κάτι που αναμένεται από το καλοκαίρι του 2022 μαζικότερα, ωστόσο φαίνεται ότι οι άνθρωποι του χώρου κάνουν ήδη σχέδια για… «VIP» μπίζνες.
Άλλωστε, όπως έχει αναδείξει το Insider, Ελληνικά Υδατοδρόμια και Grecian Air Seaplanes έχουν βάλει επί τάπητος και ένα άλλο πλάνο, τη σύμπραξη με την κρουαζιέρα, ιδίως στο Ιόνιο και με βάση την Κέρκυρα όπου προ πανδημίας έδεναν 400-450 κρουαζιερόπλοια και πάνω από 770.000 επιβάτες. Τα υδροπλάνα «δένουν» στο λιμάνι σε έναν χώρο κοντινότερο από τα 100 μέτρα από εκεί όπου «δένουν» τα κρουαζιερόπλοια και οι επιβάτες μπορούν να επιβιβαστούν είτε για περιηγητική πτήση πάνω από το νησί, είτε για κοντινές πτήσεις στους Παξούς, που απέχουν 15 λεπτά, ή στα Διαπόντια Νησιά. Σχέδιο που επανέλαβε ο κ. Γκόβας στη διάρκεια του πρόσφατου 4ουΣυνεδρίου Υποδομών και Μεταφορών. Όπως μάλιστα είπε, η εταιρεία έχει αρχικό κεφάλαιο κίνησης πάνω από 1 εκατ. ευρώ κι έχει «κλειδώσει» budget γύρω στα 12 εκατ. για τα τρία πρώτα υδροπλάνα.
Να σημειωθεί ότι οι πτήσεις θα ξεκινήσουν στο Ιόνιο καθώς στην περιοχή υπάρχουν τα πρώτα αδειοδοτημένα υδατοδρόμια της χώρας, σε Κέρκυρα, Παξούς και Πάτρα, ενώ ώριμα προς αδειοδότηση είναι και μια σειρά ακόμα υδατοδρομίων, στα τρία Διαπόντια Νησιά (Ερείκουσσα, Οθωνοί και Μαθράκι) και σε Κεφαλονιά, Ιθάκη, Λευκάδα, Ζάκυνθο, Μεγανήσι. Επιπρόσθετα, οι κάτοικοι της περιοχής έχουν εξοικειωθεί με το μέσο από παλιότερα εγχειρήματα, προ περίπου 15ετίας.