Αυτό που ανέμενε η αγορά το τελευταίο χρονικό διάστημα επιβεβαίωσε και επισήμως το διοικητικό συμβούλιο της ΕΥΔΑΠ που συνεδρίασε προ ημερών. Ο διαγωνισμός για το Κέντρο Επεξεργασίας Λυμάτων (ΚΕΛ) Ψυττάλειας προχωράει με την κοινοπραξία των ΑΚΤΩΡ-ΑΒΑΞ-ΕΡΓΟΤΕΜ και το άνοιγμα της οικονομικής προσφοράς της.
Σύμφωνα με σχετική απόφαση, το Δ.Σ. της ΕΥΔΑΠ (με ημερομηνία 29/09/2021) αποφάσισε κατά πλειοψηφία την κατά συμμόρφωση, όπως αναφέρεται, προς το διατακτικό σχετικών αποφάσεων της Επιτροπής Αναστολών του Συμβουλίου της Επικρατείας αλλά και της Αρχής Εξέτασης Προδικαστικών Προσφυγών, βαθμολόγηση της τεχνικής προσφοράς του οικονομικού φορέα ΑΚΤΩΡ-ΑΒΑΞ-ΕΡΓΟΤΕΜ (βαθμολόγηση 111,8) και τη συνέχιση της διαδικασίας του σχετικού διαγωνισμού με αντικείμενο τη λειτουργία και συντήρηση του Κέντρου Επεξεργασίας Λυμάτων Ψυττάλειας, με την αποσφράγιση της οικονομικής προσφοράς της κοινοπραξίας.
Να αναφέρουμε ότι, όπως είχε αναδείξει πρόσφατα το insider, στελέχη της κοινοπραξίας ευελπιστούσαν από το καλοκαίρι ότι εντός του προσεχούς διαστήματος θα κληθούν για την ολοκλήρωση των διεργασιών που έχουν απομείνει. Πρόκειται για τον «καυτό», όπως εξελίχθηκε, διαγωνισμό της πενταετούς σύμβασης Λειτουργίας και Συντήρησης του βιολογικού κέντρου της Ψυττάλειας, αρχικής αξίας 320 εκατ. ευρώ (με ΦΠΑ, αλλιώς στα 261 εκατ. ευρώ, αν και αναλόγως της προσφοράς το κόστος μπορεί να μειωθεί), που έμπλεξε σε μπαράζ προσφυγών, γνωμοδοτήσεων, δικαστικών αποφάσεων, στα «γρανάζια» του ΣτΕ και της ΑΕΠΠ.
Να σημειωθεί ότι η κοινοπραξία ΑΚΤΩΡ-ΑΒΑΞ, λόγω των καθυστερήσεων αλλά και επειδή δεν μπορούσε το ΚΕΛ να μείνει εκτός λειτουργίας, είχε «κερδίσει» ένα ακόμα ετήσιο συμπληρωματικό συμβόλαιο από την ΕΥΔΑΠ συνολικού ύψους 27 εκατ. ευρώ, δηλαδή έως τον Απρίλιο του 2022 (το προηγούμενο είχε λήξει τέλη Μαρτίου αλλά ανανεώθηκε καθώς η διαγωνιστική διαδικασία εκκρεμούσε) έως ότου ξεκαθαρίσει το τοπίο. Πλέον, στο σχήμα ΑΚΤΩΡ-ΑΒΑΞ, που παρεμπιπτόντως είχε και την υψηλότερη βαθμολογία σε τεχνικό επίπεδο, θεωρούν ότι απομένει μόνο η «πρόσκληση» για άνοιγμα της οικονομικής προσφοράς, ενδεχομένως και μέσα στον Οκτώβριο από την επιτροπή του διαγωνισμού, και προσεχώς η υπογραφή της νέας σύμβασης.
Από κει και πέρα, μένει να φανεί αν υπάρχουν άλλους είδους αντιδράσεις από τους άλλους ενδιαφερόμενους ομίλους που τελικά έμειναν εκτός διαδικασίας (Μυτιληναίος, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Intrakat, Suez) αλλά και από την ίδια την ΕΥΔΑΠ. Κύκλοι της οποίας παλιότερα είχαν αφήσει να εννοηθεί ότι εξετάζουν ακόμα και το ενδεχόμενο ακύρωσης του διαγωνισμού, περαιτέρω νομικών κινήσεων ή και ανάληψης του project από την ίδια την εισηγμένη. Προοπτική βέβαια που δεν είναι και η πλέον εφικτή, υπό την έννοια ότι το ΚΕΛ απαιτεί προσωπικό, τεχνογνωσία κ.α.