Στην τροπολογία που πρόσφατα «πήγε» στη Βουλή, βάσει της οποίας ανοίγει ο δρόμος ώστε να «κουμπώσει» ξανά στη σύμβαση παραχώρησης της Ολυμπίας Οδού (Vinci, Hochtief, ΑΒΑΞ, ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ) το οδικό «κομμάτι» Πάτρα-Πύργος, γίνονταν αναφορά σε ολόκληρο το δυτικό τμήμα του αυτοκινητόδρομου που είχε αφαιρεθεί το 2013 λόγω της οικονομικής κρίσης, δηλαδή το τμήμα Πάτρα-Πύργος-Καλό Νερό-Τσακώνα. Βέβαια, επί της ουσίας επιταχύνονται οι διαδικασίες για το κομμάτι Πάτρα-Πύργος και μόνο, με τα υπόλοιπα τμήματα να… πηγαίνουν για το μέλλον.
Το τμήμα της Ολυμπίας Οδού, «Πύργος-Καλό Νερό-Τσακώνα» επανεντάσσεται θεωρητικά στην σύμβαση αλλά προς το παρόν δεν υπάρχει κάποιο σχέδιο υλοποίησης. Για την ώρα, φαίνεται να αποτελεί σαφή προτεραιότητα του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών το τμήμα Πάτρα-Πύργος, με τις αποφάσεις για τον υπόλοιπο οδικό άξονα να αναμένονται προσεχώς. Να σημειωθεί ότι το σύνολο του τμήματος αυτού προσεγγίζει τα 300 εκατ. ευρώ ή και περισσότερο.
Το τμήμα Πύργος-Καλό Νερό είχε βέβαια πρόβλημα καθώς περνούσε από περιοχή που έχει χαρακτηριστεί Natura, άρα χρειάζεται νέες μελέτες και ίσως νέα χάραξη, αν τελικά μπορεί να αναβαθμιστεί σε αυτοκινητόδρομο και δεν μείνει εκτός. Το τμήμα Καλό Νερό-Τσακώνα δεν έχει προβλήματα χάραξης, ωστόσο τα projects δεν έχουν ώριμες μελέτες, ενώ είναι και ερωτηματικό κατά πόσο οι χαμηλές κυκλοφοριακές ροές μπορούν να υποστηρίξουν τη χρηματοδότησή του ώστε να «κλείσει» και η σύνδεση με τον Μορέα.
Αν και υπάρχει «ανοιχτό παράθυρο» και περιθώριο από το υπουργείο να επανέλθει και το υπόλοιπο τμήμα της Δυτικής Πελοποννήσου, που μένει για την ώρα στα «συρτάρια», εντούτοις, εγείρονται αρκετά ζητήματα με μελέτες, χάραξη, χρηματοδότηση.
Θα «κουμπώσει» και αυτό το τμήμα μελλοντικά στην παραχώρησης της Ολυμπίας Οδού; Και αν ναι, υπό ποιους όρους; Όπως το κομμάτι Πάτρα-Πύργος, όπως το βόρειο τμήμα του Ε65, δηλαδή με ξεχωριστή σύμβαση, ή με άλλο μοντέλο; Σε κάθε περίπτωση, όταν οι προτεραιότητες του υπ. Υποδομών και οι συνθήκες το επιτρέψουν, προφανώς θα ξεκαθαρίσει και η κατάσταση. Να σημειωθεί ότι στην ευρύτερη περιοχή προχωρά ο διαγωνισμός ενός ακόμα μεγάλου σε προϋπολογισμό οδικού έργου (μέσω ΣΔΙΤ, πάνω από 300 εκατ. ευρώ), το τμήμα Καλαμάτα-Πύλος, Μεθώνη. Μπορεί τα δύο έργα να μην συνδέονται άμεσα, πλην όμως ίσως δεν είναι εφικτό να «χωρέσουν» μαζικά διαγωνισμοί στις προτεραιότητες του υπ. Υποδομών.
Προ διμήνου περίπου, σε τοποθέτηση του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Κ. Καραμανλή, στη Βουλή, ως απάντηση σε σχετική ερώτηση που είχε κατατεθεί, είχε προκύψει ότι για τον άξονα Καλό Νερό -Τσακώνα πρόθεση του υπουργείου είναι να εντάξει το τμήμα αυτό στην σύμβαση της Ολυμπίας Οδού χωρίς όμως να αποκλείει την υλοποίησή του ως δημόσιο έργο. Προφανώς, θα πρέπει πρώτα να κλείσει το «κεφάλαιο» Πάτρα – Πύργος και στη συνέχεια το έργο για το Καλό Νερό -Τσακώνα να προχωρήσει εφόσον όμως πληρούνται οι δείκτες βιωσιμότητας και υπάρχει η σύμφωνη γνώμη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
Ο κ. Καραμανλής είχε αναφερθεί στο κατασκευαστικό κόστος του έργου, το οποίο κυμαίνεται στα 160 εκατομμύρια ευρώ, συν 30 εκατομμύρια ευρώ το κόστος των απαλλοτριώσεων. Είχε υπενθυμίσει ότι το έργο αυτό είχε εξαιρεθεί από τη σύμβαση παραχώρησης της Ολυμπίας Οδού, στο πλαίσιο της οποίας είχαν προχωρήσει και εγκριθεί το 2013 – 2014 οι μελέτες για αυτοκινητόδρομο με δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση και με κεντρικό διαχωριστικό στηθαίο.