Μια ακόμα μικρή παράταση δόθηκε από τον Γενικό Γραμματέα Μεταφορών, Ιωάννη Ξιφαρά, για την κατάθεση των προσφορών στον διαγωνισμό για την επιλογή Αναδόχου που θα αναλάβει την προμήθεια λεωφορείων και των παρελκομένων τους, με σκοπό την Ανανέωση Στόλου Αστικών Λεωφορείων για τις μείζονες περιοχές της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης, προϋπολογισθείσας δαπάνης 383,49 εκατ. ευρώ.
Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών άλλαξε εκ νέου το χρονοδιάγραμμα αποφασίζοντας τη μετάθεση των καταληκτικών ημερομηνιών υποβολής προσφορών και αποσφράγισης των προσφορών για τις 18 Ιανουαρίου 2022 και 24 Ιανουαρίου 2022 αντίστοιχα (προηγουμένως, οι ίδιες διεργασίες είχαν μπει για τις 10 Ιανουαρίου 2022, ημέρα Δευτέρα, 14 Ιανουαρίου 2022, ημέρα Παρασκευή, αντίστοιχα, πάλι μετά από μετάθεση).
Πρόκειται για τον γνωστό διαγωνισμό για την προμήθεια σε πρώτη φάση 770 νέων λεωφορείων σύγχρονης αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, με χρηματοδότηση και από το Ταμείο Ανάκαμψης και από το ΕΣΠΑ, για το στόλο των Οργανισμών Αστικών Συγκοινωνιών Αθηνών (ΟΑΣΑ) και Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ) ύψους 383,5 εκατ. που χωρίζεται σε πέντε τμήματα.
Όπως αναφέρεται στη σχετική απόφαση, για την διακήρυξη είχαν υποβληθεί πολυάριθμα αιτήματα εταιρειών για παροχή διευκρινίσεων καθώς και για μετάθεση της καταληκτικής ημερομηνίας υποβολής προσφορών, ενώ στη συνέχεια, όπως είχε αναφέρει πριν από πέντε περίπου εβδομάδες το insider, ξεκίνησε και «γύρος» προσφυγών από ενδιαφερόμενους.
Στις 03-11-2021 υπεβλήθη προδικαστική προσφυγή του οικονομικού φορέα με την επωνυμία «Solaris Bus & Coach sp.zo.o», όπως και του οικονομικού φορέα με την επωνυμία «Mercedes Benz Ελλάς Μονοπρόσωπη Α.Ε.Ε.». Επίσης, στις 12-11-2021 υπήρξε παρέμβαση του οικονομικού φορέα με την επωνυμία «Yotong Bus Co., Ltd.» κατά της προδικαστικής προσφυγής της «Solaris Bus & Coach sp. z o.o.», ενώ ακολούθησε μπαράζ υποβολής υπομνημάτων από όλους τους εμπλεκόμενους στην Αρχή Εξέτασης Προδικαστικών Προσφυγών. Δεδομένου ότι το υπουργείο έκρινε ότι πρέπει να εξασφαλιστεί η επάρκεια του χρόνου υποβολής προσφορών από όλους τους ενδιαφερόμενους δόθηκε λίγος χρόνος παραπάνω.
Πληροφορίες της αγοράς είχαν κάνει λόγο για προσφυγές που υπεβλήθησαν από εταιρείες (Solaris Bus & Coach και Mercedes Benz Ελλάς) στην Αρχή Εξέτασης Προδικαστικών Προσφυγών σχετικά με τεχνικά ζητήματα, όρους ή προδιαγραφές του διαγωνισμού, θέματα αναρμοδιότητας ή χρηματοδοτικά, συμμετοχής ενδιαφερομένων από τρίτες χώρες κ.α.
Στο υπουργείο αναγνωρίζουν την αναγκαιότητα ανανέωσης του στόλου των αστικών συγκοινωνιών σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, με γνώμονα τη βέλτιστη παροχή συγκοινωνιακού έργου και λαμβάνοντας υπόψη τη στόχευση για μετάβαση σε μια κοινωνία χαμηλών εκπομπών CO2, στο πλαίσιο χάραξης και εφαρμογής πολιτικών για την ανάπτυξη συγκοινωνιακών και άλλων υποδομών σε Εθνικό επίπεδο, με σκοπό την ενίσχυση της κινητικότητας, της προσβασιμότητας και την ανάπτυξη μεταφορικών και συγκοινωνιακών υπηρεσιών υψηλής ποιότητας. Πρόσφατα επίσης το υπουργείο ανακοίνωσε και αρκετές τροποποιήσεις σε όρους διακήρυξης οπότε μένει να φανεί αν αυτές ικανοποίησαν τους διεθνείς ομίλους και τους εγχώριους παίκτες ή συνεργάτες τους.