Εργοτάξια μέσα στο 2022, προς τα τέλη βέβαια του έτους, για οδικά έργα συνολικού ύψους άνω των 2 δισ. ευρώ θέλει να «στηθούν» το αρμόδιο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών που εδώ και αρκετό χρονικό διάστημα έχει «ανοίξει βήμα» στον τομέα των μεγάλων projects.
Ειδικότερα, όπως έχουν αναφέρει στο insider υψηλόβαθμα στελέχη του υπουργείου, στόχος είναι μέσα στη χρονιά να ξεκινήσουν οι εργασίες τόσο στο μέτωπο των 3 οδικών ΣΔΙΤ, δηλαδή τα Καλαμάτα – Πύργος – Μεθώνη, Χερσόνησος – Νεάπολη του ΒΟΑΚ και «Fly Over» Θεσσαλονίκης, όσο και σε αυτό των 4 οδικών έργων που προχωρούν με κλασσικό δημόσιο μοντέλο, δηλαδή η επέκταση της Λ. Κύμης μέχρι την Εθνική Οδό, το Μπράλος – Άμφισσα, το τμήμα «Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος» του ΒΟΑΚ και η «Παράκαμψη Χαλκίδας – Ψαχνών», που βγήκαν προς δημοπράτηση στην εκπνοή του 2021.
Εάν όλα πάνε βάσει σχεδιασμού του υπουργείου, καθώς «τρέχουν» παράλληλα πολλοί διαγωνισμοί, ενδεχομένως μέσα στο 2022 να υπάρχουν όχι μόνο ανάδοχοι, κάτι που εκτιμάται ότι μπορεί να συμβεί σε ορίζοντα 6μήνου δηλαδή το καλοκαίρι, αλλά και… εργοτάξια σε αυτά τα μέτωπα.
Ο λόγος για έργα άνω των 2 δισ. ευρώ συνολικά, καθώς τα 3 ΣΔΙΤ προσεγγίζουν το 1 δις ευρώ αθροιστικά (περίπου 370 εκατ. ευρώ το «Fly Over», σχεδόν 310 εκατ. ευρώ ο οδικός άξονας στην Πελοπόννησο και κοντά στα 300 εκατ. ευρώ αυτός στην Κρήτη), ενώ πάνω από 1 δις ευρώ είναι τα 4 δημόσια έργα (πάνω από 370 εκατ. η Κύμης, σχεδόν 285 εκατ. το Μπράλος- Άμφισσα, κοντά στα 200 εκατ. το τμήμα του ΒΟΑΚ και άνω των 150 εκατ. ευρώ η Παράκαμψη Χαλκίδας – Ψαχνών).
Ο σχεδιασμός του υπουργείου είναι μέσα στους προσεχείς μήνες, για όλο το πλέγμα των έργων, ΣΔΙΤ και δημοσίων, να στηθούν εργοτάξια εντός του 2022. Βέβαια, για να γίνει αυτό, θα πρέπει να έχουν ανακηρυχθεί ανάδοχοι το καλοκαίρι.
Όσον αφορά στα ΣΔΙΤ ήδη στα τέλη Δεκεμβρίου δόθηκαν προσφορές για τα δύο εξ αυτών (της νοτιοδυτικής Πελοποννήσου και της Θεσσαλονίκης) ενώ εκκρεμούσε η διαδικασία για το κομμάτι του ΒΟΑΚ (προσφορές 24/01 αν δεν προκύψει νέα παράταση). Επίσης, στόχος είναι μέσα στους προσεχείς μήνες να προκύψουν νικητές και στα 4 έργα που προχωρούν με δημόσιο μοντέλο. Όπως έχει αναφέρει το insider από τα τέλη του 2021, οι προσφορές σε αυτά θα υποβληθούν μεταξύ 15 και 22 Φεβρουαρίου.
Εφόσον δεν προκύψουν απρόοπτα και ανατροπές στο χρονοδιάγραμμα, σταδιακά θα αρχίσει να ξετυλίγεται το κουβάρι των αναδόχων και των προσφορών, ώστε το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών να έχει «βάλει μπρος μπουλντόζες» στα 7 αυτά οδικά έργα που θα «διατρέχουν» σχεδόν ολόκληρη τη χώρα, από τη Θεσσαλονίκη έως την Πελοπόννησο και την Κρήτη. Μένει να φανεί «αν κερδίσουν το στοίχημα που έχουν βάλει» ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κ. Καραμανλής, και ο υφυπουργός Υποδομών, Γ. Καραγιάννης, για να υπάρχουν προσφορές, ανάδοχοι, κλείσιμο συναλλαγών, υπογραφή συβάσεων και τοποθέτηση εργοταξίων μέσα στο 2022 .