Η καταναλωτική εμπιστοσύνη στις ΗΠΑ υποχώρησε ελαφρά τον Ιανουάριο, με περισσότερους καταναλωτές να σχεδιάζουν να αγοράσουν σπίτια, αυτοκίνητα και άλλα μεγάλα προϊόντα, παρόλο που ήταν λιγότερο αισιόδοξοι για τις συνθήκες των επιχειρήσεων και της αγοράς εργασίας στο εγγύς μέλλον.
Το Conference Board ανακοίνωσε την Τρίτη πως ο δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης του υποχώρησε στο 113,8 αυτόν τον μήνα από το αναθεωρημένο 115,2 τον Δεκέμβριο. Οικονομολόγοι που συμμετείχαν σε δημοσκόπηση του Reuters είχαν προβλέψει ότι ο δείκτης θα υποχωρούσε στο 111,8 από την προηγούμενη ένδειξη 115,8 τον Δεκέμβριο.
«Ο Δείκτης Παρούσας Κατάστασης βελτιώθηκε, υποδηλώνοντας ότι η οικονομία μπήκε στη νέα χρονιά με σταθερές βάσεις», δήλωσε στο Reuters η Λιν Φράνκο, ανώτερη διευθύντρια οικονομικών δεικτών στο The Conference Board στην Ουάσιγκτον. «Ωστόσο, οι προσδοκίες για τις βραχυπρόθεσμες προοπτικές ανάπτυξης αποδυναμώθηκαν, υποδεικνύοντας μια πιθανή συγκράτηση της ανάπτυξης κατά το πρώτο τρίμηνο του 2022».
Η Φράνκο σημείωσε επίσης ότι το ποσοστό των καταναλωτών που σχεδιάζουν να αγοράσουν σπίτια, αυτοκίνητα και μεγάλες συσκευές κατά τους επόμενους έξι μήνες αυξήθηκε. Η πτώση της εμπιστοσύνης πιθανότατα αντανακλά τα αυξανόμενα κρούσματα.