Σε ξένο χρηματοοικονομικό οίκο είχε αναθέσει η ΓΑΙΑΟΣΕ τη μελέτη σκοπιμότητας για τις χρήσεις του «φιλέτου» που βρίσκεται υπό την «ομπρέλα» της εταιρείας στη Θεσσαλονίκη, γνωστού και ως «στρατόπεδο Γκόνου», έκτασης περίπου 672 στρεμμάτων. Όπως προκύπτει, οι βασικές χρήσεις θα περιλαμβάνουν τον τομέα logistics και της μεταποίησης υπό καθεστώς ελεύθερης ζώνης εμπορίου, αν και ακόμα δεν έχει «κλειδώσει» το ακριβές μοντέλο ανάπτυξης της έκτασης που βρίσκεται σε προνομιακό σημείο, 8 χλμ. από το λιμάνι Θεσσαλονίκης, 5,5 χλμ. από τη ΒΙΠΕ Σίνδου κ.α.
Αυτά ανέφερε, μεταξύ άλλων, ο Περικλής Νικολάου, Διευθύνων Σύμβουλος ΓΑΙΑΟΣΕ, στο πλαίσιο του 5ου Συνεδρίου Υποδομών και Μεταφορών - ITC 2022. Όπως σημείωσε, το ύψος της επένδυσης θα μπορούσε να ανέλθει σε εύρος μεταξύ 120 και 240 εκατ. ευρώ, αναλόγως των τελικών χρήσεων και του μίγματος που θα προκριθεί, ενώ έχουν γίνει εκτιμήσεις για εσωτερική απόδοση περίπου 10% (που όπως είπε κρίνεται ελκυστική) και για project IRR στο 6^-7%. Επίσης, αναφέρθηκε σε οφέλη άνω των 300 εκατ. ευρώ σε βάθος χρόνου σε επίπεδο Ακαθάριστης Προστιθέμενης Αξίας, εκ των οποίων τα 30 εκατ. ευρώ θα είναι άμεσα (όταν γίνει η επένδυση). Το project θα περιλαμβάνει και δυνατότητα συναρμολόγησης υλικών που έρχονται από την Απω Ανατολή και με κατεύθυνση την Ευρώπη.
Όπως είχε αναδείξει προ ολίγων μηνών το insider.gr, η Κυβερνητική Επιτροπή Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας, η οποία συνεδρίασε την Τρίτη, 1 Μαρτίου, αποφάσισε, μεταξύ άλλων, να αναθέσει στο ΤΑΙΠΕΔ την ωρίμαση 6 νέων έργων, μεταξύ των οποίων και την αξιοποίηση του Γκόνου.
Όπως σημειώνονταν σε σχετικό θέμα, σύμφωνα με τις τότε πληροφορίες, η μονάδα PPF του ΤΑΙΠΕΔ αναλαμβάνει και την ωρίμαση διαδικασιών για την ανάπτυξη της μεγάλης έκτασης του πρώην Στρατοπέδου Γκόνου, άνω των 670 στρεμμάτων, την χρήση του οποίου έχει η ΓΑΙΑΟΣΕ, με στόχο να αναπτυχθεί μεγάλο εμπορευματικό κέντρο συνδυασμένων μεταφορών, στα πρότυπα του Θριασίου, με χρήσεις logistics, μεταποίησης, μεταφορών, ζωνών ελεύθερου εμπορίου. Το έργο μπορεί να υλοποιηθεί είτε ως ΣΔΙΤ είτε ως παραχώρηση, όπως συνέβη με τα αντίστοιχα στο Θριάσιο, αν και ακόμα δεν έχει «κλειδώσει» το μοντέλο χρηματοδότησης και αξιοποίησης, με τον προϋπολογισμό του να εκτιμάται στα 250 - 260 εκατ. ευρώ.
Στην αγορά αναφέρουν ότι η θέση του ακινήτου είναι κομβική, κοντά στον λιμένα Θεσσαλονίκης, με «βλέμμα» στην Εγνατία Οδό, στις σιδηροδρομικές συνδέσεις, ενώ θα μπορούσε να διαδραματίσει ευρύτερο στρατηγικό ρόλο με αιχμή και τις Βαλκανικές χώρες και αγορές. Μαζί με άλλα logistics centers που σχεδιάζονται ή υλοποιούνται στη χώρα μπορούν να μετατρέψουν την Ελλάδα, σε συνδυασμό με την προώθηση νέων υποδομών (π.χ. σιδηρόδρομος), ως ευρύτερο εμπορευματικό – μεταφορά hub.
Στο ίδιο συνέδριο, ο κ. Βασίλης Μαγκλάρας, Διευθύνων Σύμβουλος της «Θριάσιο Εμπορευματικό Κέντρο», σημείωσε ότι η μεγάλη επένδυση 150 εκατ. ευρώ στο Θριάσιο θα ολοκληρωθεί σε 3 χρόνια. Πρόκειται ως γνωστόν για τη δημιουργία 235 χιλ. τ.μ. χώρων αποθήκευσης (και όχι μόνο, συν μεταποίηση, γραφεία κ.λπ.) σε έκταση 588 στρεμμάτων περίπου όπου θα «απλωθεί» το γνωστό logistics park. Το οποίο και διακρίνεται, μεταξύ άλλων, για τη στρατηγική θέση του, καθώς βρίσκεται σε κομβικό σημείο, σε κοντινή απόσταση από μεγάλες υποδομές (λιμάνι Πειραιά, αεροδρόμιο Σπάτων κ.α.), ενώ θα προσφέρει 3.000 νέες θέσεις εργασίες και διασύνδεση με το σιδηροδρομικό δίκτυο (εντός θα λειτουργεί γραμμή). Ο ίδιος θεωρεί ότι το κέντρο έρχεται να υποκαταστήσει την έλλειψη νεόδμητων ποιοτικών χώρων αποθήκευσης στην Αττική. Σημειώνεται ότι υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και ΟΣΕ προωθούν διαγωνισμό (παραχώρησης) για την αξιοποίηση όμορης έκτασης (1.500 στρέμματα περίπου), γνωστής και ως «Θριάσιο 2», για το οποίο μένει να φανεί το σχετικό ενδιαφέρον.