Μ. Τραυλού: Η ελληνική ναυτιλία δεν είναι μόνο επιχειρηματικός κλάδος αλλά εταίρος κυβερνήσεων 

Νίκη Παπάζογλου
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Μ. Τραυλού: Η ελληνική ναυτιλία δεν είναι μόνο επιχειρηματικός κλάδος αλλά εταίρος κυβερνήσεων 
Στίγμα υπερηφάνειας για την ελληνική ναυτιλία και ξεκάθαρα μηνύματα σε πολλαπλούς αποδέκτες.

Την περαιτέρω ενίσχυση της αναγνωρισιμότητας της ελληνικής ποντοπόρου Ναυτιλίας, τόσο σε ευρωπαικό όσο και παγκόσμιο επίπεδο αλλά και την προάσπιση των συμφερόντων του ελληνικού εφοπλισμού θέτει ως προτεραιότητά του το νέο προεδρείο της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, όπως επεσήμανε, έναντι των ΜΜΕ, η Πρόεδρος της Ενώσεως Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) Μελίνα Τραυλού στη σχετική συνέντευξη Τύπου που διοργανώθηκε στο πλαίσιο των Ποσειδωνίων.

Αυτό που παίρνω μετά από όλες τις συνομιλίες και συναντήσεις που κάνω είναι ότι πλέον αναγνωρίζεται, όχι μόνο η ποσοτική αλλά και η ποιοτική υπεροχή της ελληνικής εμπορικής ναυτιλίας, ανέφερε χαρακτηριστικά δίνοντας ξεκάθαρο στίγμα υπερηφάνειας για τον κλάδο. Θέλουμε να κατανοήσει ο κόσμος σε εθνικό, ευρωπαϊκό και παγκόσμιο επίπεδο την σημαντικότητα της ναυτιλίας στην ζωή μας. Δεν είναι μόνο ένας επιχειρηματικός κλάδος αλλά ένας εταίρος σε κυβερνήσεις. Αυτό θέλουμε να το προασπίσουμε και να το διαδώσουμε» επεσήμανε χαρακτηριστικά.

Παράλληλα βέβαια έστειλε κι σαφές μήνυμα προς πολλαπλούς αποδέκτες, στο φόντο εγχώριων και διεθνών εξελίξεων.

«Ως η πιο ισχυρή δύναμη του πλανήτη στη ναυτιλία και έχοντας πάνω από το 30% του στόλου μεταφοράς πετρελαίου και προϊόντος τους και πάνω από το 80% του ευρωπαϊκού στόλου, γινόμαστε αποδέκτες σκληρής κριτικής» ανέφερε χαρακτηριστικά ερωτηθείσα σχετικά για τις κυρώσεις σε βάρος της Ρωσίας. Ξεκαθαρίζοντας ότι η συμμόρφωση των Ελλήνων Εφοπλιστών με τις αποφάσεις της ΕΕ είναι δεδομένη αλλά και ότι καταδικάζουν οποιαδήποτε βίαιη πράξη, όπως η εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία ξεκαθάρισε ότι «θα πρέπει να διαχωρίσουμε τις νόμιμες επιχειρηματικές δραστηριότητες. «Ο ισχυρός είναι πάντα στα φώτα της δημοσιότητας. Δεν μπορούμε ωστόσο να σχολιάσουμε καμιά νόμιμη επιχειρηματική πράξη, Δεν κάνει κάτι παράνομο ο ελληνικός εφοπλισμός. Όποτε μπαίνουν κυρώσεις είμαστε οι πρώτοι που τις εφαρμόζουμε», τόνισε χαρακτηριστικά, σφραγίζοντας τη συζήτηση.

Απαντώντας παράλληλα σε ερώτηση για τα θέματα φορολογίας και ανταγωνισμού η πρόεδρος της Ένωσης επεσήμανε ότι «δεν έχει ανοίξει μια επίσημη διερεύνηση από την Επιτροπή Ανταγωνισμού για την ναυτιλία. Εχουμε υπογράψει ένα συνυποσχετικό με την Ελληνική πολιτεία. Υπήρξαν κάποιες διευκρινιστικές ερωτήσεις που χρειαζόταν απαντήσεις, στις οποίες η ελληνική πολιτεία έχει ανταποκριθεί. Δεν έχουμε κάποια ανησυχία».

Ξεκάθαρο ήταν και το μήνυμα υποστήριξης από πλευράς του ελληνικού εφοπλισμού για την πράσινη μετάβαση και την απανθρακοποίηση, με την πρόεδρο της Ένωσης να ξεκαθαρίζει ωστόσο ότι η ΕΕ θα πρέπει να στηρίξει και όχι να υπονομεύσει το ρόλο της Ευρωπαϊκής Ναυτιλίας, που σε συντριπτικό ποσοστό είναι σε Ελληνικά χέρια και οι λύσεις που θα βρεθούν να υιοθετηθούν σε παγκόσμιο επίπεδο ώστε να μην πληγεί η ανταγωνιστικότητά μας. «Η Ευρώπη πρέπει να καταλάβει πόσο σημαντική είναι η ελληνική ναυτιλία, που αντιστοιχεί στο 50% και πλέον του ευρωπαϊκού στόλου. Ειδικά τώρα που καταλαβαίνει η Ευρώπη την ανάγκη για ενεργειακή απεξάρτηση από τη Ρωσία, η ναυτιλία θα παίξει σημαντικό ρόλο. Κι αυτό έχει αρχίσει να γίνεται αντιληπτό, μετά την συνάντηση με Ευρωπαία Επίτροπο Μεταφορών κ. Αντίνα Βαλεάν» ανέφερε η κα Τραυλού. «Θέλουμε να προασπίσουμε την ναυτιλία και να διορθώσουμε τα κακώς κείμενα. Θέλουμε η Ευρώπη να καταλάβει πόσο στρατηγικής σημασίας είναι η Ελληνική Ναυτιλία. Έχοντας μπροστά μας την ενεργειακή μετάβαση, ένα άκρως σημαντικό θέμα που μας απασχολεί, θα πρέπει να κατανοήσουμε ότι η λύση που θα βρεθεί θα πρέπει να εφαρμοστεί σε παγκόσμιο επίπεδο ώστε να μην πληγεί η ανταγωνιστικότητά μας. Δεν μπορούν να λαμβάνονται περιφερειακά μέτρα, προτεραιότητα θα πρέπει να είναι οι πραγματικές λύσεις. Εμείς άλλωστε ως πλοιοκτησία, παραδοσιακά επενδύουμε σε νέες τεχνολογίες. Είμαστε οι πρώτοι που όταν βρεθεί η λύση θα την εφαρμόσουμε. Οι λύσεις όμως θα πρέπει να είναι διεθνείς, στο πλαίσιο του ΙΜΟ και αυτό που θα πρέπει να εξηγήσουμε είναι ότι, ό,τι κάνει η ΕΕ θα πρέπει να είναι με γνωμονα την ανταγωνιστικότητα της ναυτιλίας κι όχι να την χτυπά», ξεκαθάρισε τονίζοντας την ετοιμότητα του Ελληνικού εφοπλισμου να κινηθεί με ταχύτητα στον «πράσινο» δρόμο.

Προσέθεσε μάλιστα ότι την ίδια στιγμή που τόσος λόγος γίνεται για τα «την ναυτιλία, τα ναυπηγεία οι παραγωγοί ενέργειας και μηχανών, που έχουν και τον πρώτο λόγο για την πορεία σε ένα πιο πράσινο μέλλον είναι στο απυρόβλητο». «Εμείς αγοράζουμε την ενέργεια, δε θα την ευμπορευτούμε. Αυτοί που θα την εμπορευτούν είναι αυτοί που έχουν και τη μεγαλύτερη ευθύνη στην έρευνα, σε συνδυασμό με του κατασκευαστές των μηχανημάτων. Εμείς θα την αγοράσουμε ως λύση και πρέπει βέβαια να είναι βιώσιμη» επεσήμανε ασκώντας κριτική στη μονόπλευρη στοχοποίηση του κλάδου.

Τέλος, αναφερθείσα στην βιωσιμότητα του κλάδου απηύθυνε πρόσκληση στους νέους να αγκαλιάσουν τα αντικά επαγγέλματα σημειώνοντας ότι θα πρέπει πολιτεία, φορείς και εφοπλισμός να συντονίσουν τις δυνάμεις τους για να προβάλουν την ναυτεργασία, ενώ δεσμεύτηκε για τη δυναμική συνέχιση του έργου της ΣΥΝΕΝΩΣΙΣ.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider